• Nork

2008 del3

Hej hej
    Nu har jag hittat hit, hoppas ni andra hänger på.
    Tyckte att det var lite tyst i tråden, men det var ju inte så konstigt när den gått ut

Antar att många av er har semester nu, själv jobbar man en vecka till.... suck!!

Hoppas i alla fall att ni har det bra där ute! Här är det helt ok. Lite svullen om mina vrister bara... ser ut som en gammal tant hahaha

• Nork

jag håller tummarna och hoppas att vi snart får ett + i tråden igen!!

Åttan skrev 2008-07-12 07:22:35 följande:
    Hej Hej! Nu har även jag hittat hit.. har haft en semestervecka.. nu jobbar jag 3v sen har jag 3v till semester.. ska bli skönt... Just nu sitter man på nålar... har BIM imorgon å jag vet inte vad det känns som.. har haft molvärk å ilningar men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g... uppdaterar er sen när jag vet vad utfallet blev... Ha det så bra så länge.. kram kram...
  • Nork

Vad härligt. Hoppas verkligen att det kommer gå bra för er!!!
    Ja, den där j...la mensen rent ut sagt kan ju göra en galen. Minns varenda gång den kom och man blev bara mer och mer deppig.
    Jag håller tummarna för er.
    kram

8Viola2 skrev 2008-08-03 22:10:23 följande:
    Jag är glad idag eftersom sambon och jag kommit överrens om att starta en utredning till hösten/vintern då jag är arbetslös igen Kändes mkt tungt nu senast när mensen kom
  • Nork

Här är allt bara bra. Går in i v 27 på onsdag. Magen växeer som den ska och följer kurvan fint. Vi har börjat gå hos BM nu på regelbundna besök och om ett par veckor börjar föräldra kursen. I morgon ska vi ut och kolla säng, skötbord mm. Det ska bli kul. För övrigt mår jag bra. Får dock ta lite pauser då och då eftersom jag blir så trött när jag hållt igång för hårt, annars mår jag toppen bra.

"Nisse" som vi kallar henne/honom sparkar för fullt och håller igång där inne. Så skön känsla!!!

Nikithea skrev 2008-08-03 22:06:52 följande:
    Hej allihop!Ja, det verkar ha varit semester här på tråden...Nu har vi äntligen passerat vecka 12 och det känns ju lite bättre att ha kommit så långt. Vi har också berättat för våra föräldrar, men jag väntar lite till med mina systrar. Fast jag har berättat det för min lillasyster, och vet ni, hon ska också ha typ samtidigt som vi! Magen växer och det börjar bli trångt i kläderna. Det är spännandeMen jag vill veta hur det går för er andra. Hoppas ju på det bästa för er också!Kram.
  • Nork

Vad härligt! Stort grattis till dig. +:en verkar vara smittande i denna tråden! Det är aldrig bara 1. Så skönt att du äntligen fått det! Vilken vecka är du i?

• Nork

Väntar med spänning, fast eftersom du inte känner någonting så har du kanske inte gått så långt. Jag har ju oxå haft turen att må bra hela tiden och det enda som jag haft är tröttheten till och från i början. Gäspade väl 1 miljon ggr per dag kändes det som. Annars kom illamåendet bara när jag blev ordentligt hungrig. Så jag kan inte klaga. (sen har jag fått sjukt dålig hy, så den som tänker på det kunde ju luska ut hur det låg till)

82Viola: Håller tummarna för både jobbet och att tanten håller sig borta!

Pyro pyret skrev 2008-08-21 08:45:17 följande:

Nyköpingsbo och Nork: för mig är det inte riktigt på riktigt än... har inga symtom så jag känner mig inte vidare gravid. Har ingen anning om hur länge detta har pågått för det var bara en slump att jag upptäckte det nu. Hade en blödning den 22 juli som jag anntog var en spontan mens (ca 1,5 dag vilket är okej för mig). Men pga. att jag har oregelbunden mens så vet jag faktiskt inte hur lång min cykel är, det kan lika gärna ha varit en nidis. Ska ringa och boka tid idag hos barnmorskemottagningen så jag får någon klarhet i detta. Hade faktiskt gett upp hoppet om en naturlig grav... men efter ett år och nio månader med undersökningar och piller m.m. är min väntan äntligen över.
  • Nork

Då är det bara dryga veckan kvar!!! Så spännande! Det är så roligt att vi fått ett till + i tråden.

Nä, FK är ju inte direkt kända för att vara smidiga. Måste vara sveriges mest krångliga företag. Vi ska snart dit på kurs för att få reda på hur man ska ta ut dagarna. BÄVAR!!!! Så jobbigt att behöva sätta sig in i det.

Just nu känns det som jag kommer kunna jobba fram till BF. Men mycket kommer nog bero på stressen på jobbet. Har väldigt svårt att säga nej, så det blir lätt för mycket. Och det kan ju leda till för tidig förlossning och det är väl inte det bästa. Så även om man mår bra får man nog tvinga mig till att ta det lugnt. Kroppen är dock väldigt bra på att meddela när den är trött och det är ju skönt.

Något jag lagt mig till med nu är dock svullna vrister, ser ut som en gammal tant

• Nork

haha, så lungt att du var tvungen att lägga inlägget 4 ggr, hahaha

hoppas du mår bättre snart. själv har man åkt på en rejäl förkylning och hux flux kommer massa andra kramper samtidigt. ryggont, svullna vrister mm. man känner sig som en gammal trasa som bara vill krypa in i garderoben. men nu är jag på bättringsväg, så det är skönt!

är du sängliggande? jobbar du än? Nu slapp jag att må illa, men tröttheten var enorm, kan bara säga att det blir bättre om det nu är till någon tröst.

Pyro pyret skrev 2008-09-17 18:39:58 följande:

Verkligen... hur går det för er tjejer?Jag är i vecka 9 nu och mår så dåligt. Har inte berättat för någon (jo sambon) och det är jätte jobbigt att vara spyfärdig och trött hela tiden. Men det kan ju bara bli bättre. Blir helt klart en omtenta på denna kurs, eftersom jag typ inte ens öppnat böckerna på 4 veckor. Vet att man inte ska klaga, men vem tycker inte ens lite synd om sig själv när man har flunsan... och det är faktiskt så det känns i mitt fall. Orkar knappt gå in här och skriva...tabletterna på recept är helt klart överreklamerade! Men nedräkningen har börjat och det är ju helt klart värt det i slut ändan. Hälsningar Pyro Pyret
  • Nork

vad tråkit att höra, samtidigt som det måste vara skönt att få veta varför det inte tar sig. jag håller tummarna för att ni kommer in snabbare! Å verkligen skönt att få höra att sambo tycker som du.

När jag sa till min sambo att om det inte tog sig den månaden som vi fick vårt +, så skulle vi söka hjälp. Så var det så skönt att höra att han ställde upp fullt ut. Dom ser nog mer än man tror hur man mår efter varje månad tanten kommer. Eller min gjorde nog det i alla fall, även om han sa varje månad: det kommer, vi behöver inte ha så bråttom.

jag kan ha missat det, men har ni ett barn sen tidigare?

Åttan skrev 2008-09-18 18:41:50 följande:
    Hej tjejer!Nu har vi fått reda på varför det inte har blivit någon bebis ännu.. sambon har för få spermier.. så att få till ett barn utan hjälp är väldigt väldigt svårt för oss.. ett mirakel ska väl till om vi skulle lyckas själva utan hjälp. Min gyn har nu remiterat oss vidare till Fertilitets kliniken i Uppsala där vi ska fortsätta att gå. Inom 3 månader ska vi få komma dit men min gyn sa att det inte verkade som om det var någon kö just förtillfället så förhoppningsvis kommer vi få komma tidigare. Jag hoppas ju så fort som möjligt för 3 månader känns väldigt långt. Vad jag förstod på min gyn så är IVF det enda alternativet för oss, det kommer vi ju få mer information om när vi kommer till fertilitetskliniken. Känns skönt att äntligen fått reda på varför det inte har tagit sig under hela den här tiden men samtidigt skrämmande nu när man börjar tänka på vad en IVF behandling verkligen innebär.. blir skakis i kroppen när jag tänker på det å nu när jag skriver ner det i ord. Tror inte att jag riktigt har smällt det hela... trodde ju aldrig att jag eller vi skulle hamna i denna situationen.En sak som är väldigt skönt som ni vet att jag har funderat på mycket är att sambon och jag är på samma bana... efter besöket i onsdags så pratat vi endel om framtiden och jag fick då klart för mig att M oxå vill detta lika mycket som jag nu! Sååå skönt!!!
  • Nork

Nikitea: Vad jobbigt för er. Det borde vara förbjudet att släppa iväg er på det viset. Hoppas allt löser sig för er!!
    Kram

jeskan: kul att höra att det går framåt!!

Svar på tråden 2008 del3