Non verbal learning disorder
Jag har en dotter som fick den "diagnosen" eller som dom ville kalla den, en "oförmåga" strax innan hon fyllde 18! Nu gör hon en ny utredning som "vuxen", hon har fyllt 20!!
Jag har en dotter som fick den "diagnosen" eller som dom ville kalla den, en "oförmåga" strax innan hon fyllde 18! Nu gör hon en ny utredning som "vuxen", hon har fyllt 20!!
Hon klarade grundskolan med nöd och näppe! Hon har fortfarande ett jäkla humör! Får hon hjälp med inlärningsproblemen?? Funkar inte det kan man bli frustrerad och arg!!
Min dotter kan gå genom eld för något hon absolut vill, men har hon ingen motivation, då går det inte!!
Pga att hon var så pass gammal när den gjordes och man utreder på olika sätt för barn och för vuxna! Dessutom fanns det en skolläkare som också var barnpsykolog, som tyckte den utredningen skulle göras om, hon trodde mer på ADHD!!
Blir lätt osams med kompisar, går direkt igång på "alla cylindrar" utan startsträcka, men också mycket passivitet, eftersom hon måste ha en stark motivation till att göra saker!! Men hon fungerar ändå bra i dom flesta sammanhang, hon har ett jobb hon trivs med och där hon är väldigt uppskattad! På jobbet är ju motivationen, lönen, men också uppskattningen och att hon gör något hon tycker är roligt!!