Inlägg från: I have a kid |Visa alla inlägg
  • I have a kid

hjälp någon med samma problem ?

hej fick en freja född i vecka 29+4 på 1480g.
    15 juni i år

hon fick ligga i kuvös en vecka men andades själv med hjälp av ccap men den hadde hon bara ca 1 vecka .
    ligger nu i en bb säng med endast pulsmätare på foten å sond. men nu så står hon still i vikt har bara ökat 10g sen gått ner 10 g nästa dag. dom har prövat med att berika min bröstmjölk .. men hon kräks endå mkt. så igår natt så provade dom sondpump. funkade inte heller. . så nu inatt prövar dom sondpump med komjölk får att hon måste börja gå upp i vikt... domhar gjort alla tester på henne å dom ser bra ut.
    även gjort magröntgen & lungröntgen & ul på huvudet allt ser bra ut där åxå

dom hittar inga fel men hon måste behålla maten

nån som haft samma problem med sitt barn

tips ?????

• Svar på tråden hjälp någon med samma problem ?
  • I have a kid

Leoland

jobbar du på neo??

jo hon har haft en pcvk i foten där det droppat in glukos men inte mera... alltså hon kräks antingen medans man sondmatar henne eller efter,, offtas mkt spya. har blivit mer sen berikningen .. vet inte vad hon spyr upp ... men magen är tom
    då dom kollar innan måltiderna så det är ju bra.

• I have a kid

tack för alla svar....
    nu har jag en del att ta upp med läkaren har också tänkt på det med allergier mot mjölk. å sånt hon äter komjölks fri ersättning med sond pump på natten /kvällen & på dagen sondas hon... men snart ska hon börja amma, så jag får testa det med icke mjölk produkter.

dom har testat med nutramigen men det funkade inte.. då berikade dom min bröst mjölk med det.

fast till saken tror jag hör att jag har ingen matlust äter offtas inget på dagarna å godis på kvällarna choklad godisar blir det då. det borde ju påverka henne men på neo är dom tveksamma,hm??

hon ligger på neo i sunderby sjukhus i Luleå

Svar på tråden hjälp någon med samma problem ?