Någon som vet något om HCG-stegring?
Hej, blev gravid vid första IVF-försöket och även överstimulerad och inlagd. Var verkligen jättesjuk, men som sagt gravid! Men så när jag var på kliniken i onsdags så sa hon att mitt HCG endast ökat från 4500- 4800 från vecka 5 och nu ska jag vara i sjätte veckan. Hon visste inte vad det betydde (en underläkare som jobbade sin första dag, suck!).. På onsdag ska jag få träffa någon annan och ta nya prover. Någon annan som vet något, behöver en så liten stegring innebära att man håller på att få missfall eller utomkveds? eller kan det vara så här ibland, dåligt vissa veckor och mycket ökning andra veckor? Jag har ingen blödning eller ont..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 10:27
Känner mig just nu helt galen! Händer ingenting i min kropp, ingen smärta, blod eller någonting förutom lite ilningar i äggstockarna och lite flytningar..Och jag ska inte tillbaka förrän onsdag, suck! Ringde dock till dem nyss och de skulle återkomma. Jag orkar inte vänta känns det som, UT med det om det är ett MA eller X. Annars vill jag glädjas..Nu gråter jag bara..Känns som tortyr att gå och vänta, kan jag göra något så länge? Kräva att få ett svar eller fungerar det såhär?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-14 12:23
Om någon undrar hur det gick med min stegring så slutade det i att idag fick vi besked att trots att HCG ökar så ökar den inte tillräckligt och en skrapning är nu aktuell. Fy, vad ledsamt det känns, jag mår inte alls bra..Hoppas nu bara att jag får tid så fort som möjligt och slipper att vänta..
Stora kramar