• skrolly

när raänas man som ung mamma?

jag är 21 och känner min inte alls som en typisk "ung mamma" fast man läser att är man under 25 är man ung mamma men dom flesta jag känner (vissa är äldre idag) fick barn runt min ålder så det jag vill veta är räknas jag verkligen till gruppen ung mamma?

• Svar på tråden när raänas man som ung mamma?
  • lunkentuss

Jag anser mig inte så ung längre... Under 20 år tycker jag själv =) Över 25 kan jag tycka är sent, hehe.. Inte sent, men absolut på tiden

Från nitton år och nedåt i stort sett =)
    Sen kan man ju ses som ung i olika stadier... Mina föräldrar räknas som unga bland mina jämngamla kompisar föräldrar. Jag (och kompisarna) är 20 år och mina föräldrar är 38, medan kompisarnas föräldrar är runt 45 =)

• originalgutegirldenförsta

FÅr man första barnet i tonåren är man ung, sedan inte tycker jag.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Snutte83

Enligt Region Skåne så är man ung mamma upp til 25år.
    Jag var 22 år när sonen föddes, och det känns som man är i en gråzon.
    Var ygnst i föräldragruppen, dom andra var närmre 30 år. Men känner mig inte så ung.
    Jag fick gå i speciella grupper för unga om jag ville, men dom var i närmsta stad så det blev inte akuellt, bor i en liten håla.

• skrolly
    Svar på #1
    ja det gör min föräldrar men min mamma blir iof 41 i år men va 17 när hon fick min bror och 20 med mig
  • Wren

det beror på i vilket sammanhang och sammansättning folk man befinner sig i.

min personliga klassificering (eller vad man ska kalla det):

upp till 20: extremt ung
    20-25: ung
    25-35: genomsnittlig
    35-45: stockholmare.

• finnnen84

jag har två barn o är 23. fick första när jag var 20 o det tycker jag själv inte är så ungt. men när man är på bvc grupperna DÅ känner jag mig ung för de andra är "gamla"=)

• skrolly
    Svar på #3
    oki va oxå yngst igruppen och inte någ med det dom "äldre skulle verka så fina i kanten" ren otur att hamna i den gruppen helt enkelt så jag gick ju inte på träffarna bara därför känns som man missat jag mycket viktig info vi har inte  det alternativet om ung föräldrar här tyvärr
  • raskan

jag va 20 med första och då va jag ung om man jämför med folk i omgivningen.

Fast jag kan ärligt säga att jag känner mig som en ung mamma nu,29 med 3 barn

• skrolly

nää jag känner mig inte heller som ung mamma oki visst jag hade inte jobb men gubben har och vi har pengar så det räcker och bli över varje månad har altid så vi kan hitta på någon så att säga men bortom min krets så verkar jag va en ung mamma dom jag känner är mellan 20-24 första barnet

• ladythewinter

Tror det beror lite grann på hur man är som person.. Men förhoppningsvis växer man väl till sig när man får barn..Jag som är snart 21 väntar min andra.. visst ser folk mig som ung mamma och man hör hur andra reagerar på att man inte är äldre.. men jag känner mig inte som en ung mamma.. jag känner mig som normal mamma..

Svar på tråden när raänas man som ung mamma?