Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?
hej mamarazzi och ni andra! jag har mailat apoteket rörande självtestet som krusbär (hej tjejen!) tipsat om ovan. Jag återkommer när jag fått svar!
hej mamarazzi och ni andra! jag har mailat apoteket rörande självtestet som krusbär (hej tjejen!) tipsat om ovan. Jag återkommer när jag fått svar!
hahaha you and me both a80!
mamarazzi: joo jag läste att man bör ha en återkontroll för ibland behövs mer än en behandling! jag har bokat tid imorgon hos gyn också!
jag ska absolut fråga imorgon, både självtest + behandling!
hej, jag skriver här också utifall att det finns de som inte är med i den andra tråden!
nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr... dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf. det var vagitorer. Jag fick välja på vaggisarna i tre dagar och flagyl. hon verkade tro lite mer på flagylen men jag har mått så dåligt av dem innan att jag avstod och tog vaggisar.
I alla fall! jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta! tyvärr!
hej, jag skriver här också utifall att det finns de som inte är med i den andra tråden!
nu har jag varit hos gyn, och jag har visst slidkatarr... dock trodde hon inte det var bakteriell vaginos. jag fick en behandling iaf. det var vagitorer. Jag fick välja på vaggisarna i tre dagar och flagyl. hon verkade tro lite mer på flagylen men jag har mått så dåligt av dem innan att jag avstod och tog vaggisar.
I alla fall! jag frågade och nix, tyvärr: man kan inte testa själv och det finns ingen receptfri behandling, så det är bara att pallra sig iväg om man vill veta! tyvärr!
Dalacin fick jag, samma som du mamarazzi, men inte kräm... tror jag!
hej! jag har fått Dalacin utskrivet och var och hämtade ut dem idag! men nu är det så att jag har BIM om en 5-6 dagar och det står i FASS att man inte ska ta dem under den 1:a trimestern
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3&UserTypeID=0
nu kanske jag inte ens är gravid, så det är dumt att oroa sig, men ni vet hur det är vad ska jag göra? usch *orolig*
hej på er!
doktorn hade ett eget mikroskop så hon såg det direkt mamarazzi!
men hur tänker ni när ni tycker jag ska vänta? OM det är så att jag är gravid så måste jag ju ändå ta dem - annars riskerar jag ju ett tidigt missfall? Så då är det väl bättre att ta det så tidigt som möjligt, knappt innan ägget hunnit fästa, det är ju 3 dagar jag ska ta vaggisarna, så då är jag klar med kuren 2 dagar före BIM. Berätta gärna hur ni tänker mamarazzi och Rara Avis!
jag hänger med mamarazzi! Men det är inte så att FASS säger att Dalacin är större risk än missfallsrisken, FASS väger inte saker mot varandra så ju, det får den föreskrivande läkaren göra!! Däremot tycker läkaren uppenbarligen att det är värt det, eftersom hon skrev ut det!
Vad FASS säger är: det finns inga studier, alltså vet vi inte om det är ofarligt, alltså kan vi inte rekommendera att det tas.
angående tidiga mf så är risken rätt hög, i länken du bifogat stod det en SIGNIFIKANT ökad risk för missfall, och det känns ju rätt så allvarligt.
ååh så svårt, precis som du säger - pest eller kolera!
tack för ditt svar i andra tråden!
tack rara avis, jag tror jag gör så också! tack för att ni bollar tankar med mig i min oro!