• mamarazzi

Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?

Jag har precis fått reda på att jag har bakteriell vaginos/slidkatarr och ska börja behandla nu med Dalacin vaginalkräm.

Hittade denna länk på internet:
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon som varit med om att ni har fått flera missfall, behandlats och att allt sedan gått vägen?

• Svar på tråden Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?
  • mamarazzi

Jag har noll symptom. Ingenting!
    Men när jag hade haft mitt 3:e missfall kom jag till en väldigt omtänksam läkare på kk i Lund som har sänt remiss till utredning men också gjorde test för olika infektioner (bara en liten tops liksom). Så det var hur enkelt som helst! Sen ringde hon 2 veckor senare och nu sitter jag med ett recept i handen - vaginalkräm i 7 dagar.

Blev förvånad när jag läser om bakteriell vaginos på nätet för det verkar vara hur vanligt som helst men jag har aldrig hört talas om det i samband med att man har fått upprepade missfall. Det verkar vara mer vanligt att diskutera det i samband med att det finns risk för att man föder för tidigt om man har detta under graviditeten.

Har du tidigare hört talas om det här?

• mamarazzi

Toppen lillaD! Så får vi ett ordentligt svar. Jag är snart klar med min medicinering och vill så gärna få bekräftat att jag är av med det nu efteråt. Eftersom jag inte hade några symptom så är det ju svårt att veta.

a80: fniss! Jo jag vet ju hur det är! Upp till kamp mot de jäkla mf och ma!

• mamarazzi
    StoraD skrev 2008-07-07 11:04:55 följande:
    mamarazzi: joo jag läste att man bör ha en återkontroll för ibland behövs mer än en behandling! jag har bokat tid imorgon hos gyn också!
    Precis! Det är bara det är jag är i vår sommarstuga och kommer vara där hela sommaren och här vet jag ingen gyn. Så jag tänkte om man kunde självtesta vore det ju toppen. Men men jag får väl leta reda på någon gyn annars.
  • mamarazzi

Toppen lillaD. Lycka till idag!

• mamarazzi

lillaD: åh vad bra nu vet vi detta. Så du hade det alltså?!
    jag ska helt klart be om vaggisar nästa gång. Är på sista dagen med kräm och det har varit lite jobbigt tycker jag.

• mamarazzi

Krusbär: Kolla länken i TS. Någon studie som visst visar på det. Men vad vet jag... trött blir jag.

• mamarazzi

lillaD: vet PRECIS hur det är. Suck! Om jag var dig så skulle jag vänta tills efter en mens. Då vet du ju att du ite är gravid och kan lugnt ta dina vaggisar. Du skulle bara ta dem i 3 dagar väl? Då hinner du ju innan nästa ÄL med.

jag velade om jag skulle börja med min medicinering eller inte. Jag skulle ju ta i 7 dagar och jag väntade mens vilken dag som helst och tyckte det lät kladdigt att hålla på med både och (vet inte om det spelar någon roll annars). Men till slut började jag iallafall och nu är jag klar och ännu ingen mens i sikte.

Men nu bekymrar jag mig över om jag borde kolla upp ifall jag har lyckats att utrota allt eller inte. Vet inte om jag orkar ta tag i det...

• mamarazzi

lillaD: Förresten hur testade BM dig? Mitt test var ju tvunget att sändas iväg och tog 1 vecka att få svar på...

• mamarazzi

LillaD: Du är ju i en knepig sits och måste välja mellan pest eller kolera liksom...

Man får börja räkna på trolighetsfaktorer hit och dit så det handlar ju mest om vad du tror på.
    1. Tror du att du kan vara gravid (uppskatta hur troligt?)
    2. Tror du att sk (slidkattar börjar bli lite trött och förkortar ) kan orska mf (hur stor är risken?)?
    3. Tror du att vaggisarna skulle kunna orsaka skada så här tidigt i graviditeten?

Själv tänker jag att jag skulle bli mest rädd och oroad om jag hade tagit medicinen och det sen visade att jag var gravid eftersom det i FASS står att man inte bör ta dem då dvs. de har dragit slutsatsen att dalacin är farligare än risken för mf med sk.

Hänger du med??

• mamarazzi

lillaD: Nu såg jag i den andra tråden att din bm sagt att det var okej att ta dem om man är gravdi. Men om bm sa det så är det klart att du kan ta dem. Det är ju så tidigt med så du skulle ju isåfall inte ens veta om det. Ta dem! Jag tar tillbaka vad jag tidigare skrivit till dig!

Här tar jag tillbaka det! Här kommer det baklänges:
    .mens en efter tills vänta jag skulle så dig var jag Om

• mamarazzi

Men jag har ju ångrat mig nu!! Är helt på att du ska ta dem. Du har helt rätt i ditt resonemang.

• mamarazzi

Theas mamma: jag hade tagit svamp infektions tabletterna och sedan efter det beställt en ny tid för att kolla bakteriell vaginos. Det är ju enkelt att kolla och säg som det är att du har hört att det kan leda till mf och vill utesluta det helt.

Jag blir så trött när olika läkare hela tiden säger olika saker.

Svar på tråden Bakteriell vaginos - anledningen till upprepade missfall?