• Mosie

flytta hem?

Hej, Vi flyttade till sverige i september förra året och allt har flutit på för oss. Sambon är aussie och kunde jättelite svenska när vi kom, han började SFI i Nov 2010 och blev klar med D och sista kursen nu till sommaren Juni 2011. Han fick ett instegsjobb (kontakta arbetsförmedlingen om detta) där han jobbade 50% och läste SFI 50% men fick 100% lön. Han jobbar inom IT och fick jobb via kontakter, alltså inte via arbetsförmedlingen.

• Mosie
    JessiO skrev 2011-07-28 22:09:12 följande:
    vi flyttade till Sverige efter 10 år i Spanien förra våren, Min man börja SFI och sonen i skolan.
    MEN nu är vi tillbaka i Spanien igen.... Det gick inte, min son saknade kompisarna, min man tyckte både kulturen och språket (framförallt) va jätte svårt att vänja sig vid, Och helt ärligt.... Inte jag heller, Jag va så himla ung när jag kom hit så för mig är detta mitt hem! Mina vänner/arbetskamrater här är min familj! Jag tror jag blivit lite förspanskad!

Hoppas det går jättebra för dig och Lycka till!!
    jag förstår precis hur du känner dig. Jag är nog mer aussie än min sambo, men jag har gett mig fan på att vi ska bo i Sverige nu, jag orkar inte flytta igen! plus att här har vi fler möjligheter som att tex kunna äga ett hus :)
Svar på tråden flytta hem?