• JANI

flytta hem?

EFter många år i Spanien, känns det mer och mer att det är dags att återvända hem. MEn... HUR SKA VI VåGA???
    Det jag är mest orolig över är om man man ska lyckas hitta jobba, han kan bara engelska och spanska.
    Ni som har tagit steget att flytta hem igen,
    vad har varit mest positivt?
    Vad har varit mest negativt? vad har ni ångrat/ inte ångrat??

• Svar på tråden flytta hem?
  • JANI

fast jag undrar inte över praktiska detaljer, utan mer vad ni som har flyttat har ångrat/INTE ångrat??????

• JANI

llama och snustroll: vad skönt att höra " läsa" att man inte är själv om det eller att man oroar sig för det lilla minsta.
    Det där med jobb är inte det lättaste, men jag tror och hoppas att vi inte kommer att ångra oss om vi nu flyttar.
    Det känns såååå skrämande!!!

• JANI

lottizm: oj det låter som om jag skrivit dit inlägg, bara att jag inte har högskoleutbildning
    Vi kommer nog också göra så att jag och dottern flyttar först sen får han komma efter.
    Vi ser inte heller någon framtid i Spanien och nu ännu mindre med jävla " crisis" economica.

• JANI

angelito,

vi måste också sälja hus, men vi vet att det kommer ta tid så vi funderar på att hyra den, vi har inte mycket val

llama: det verkar så, ,vart bor ni?

• JANI

llama: det är så jobbigt, vi har också hus och små grejer som tex en katt en hund, bilar , men JAG VILL också flytta mest för att jag ser ingen framtid här i SPanien, inte tryggt i alla fall.
    Kan din man/sambo svenska???

• JANI

snustroll: tack för tipset ska kika lite

campanilla: min man jobbar också inom mäklarbranschen som är helt nere nu.

Vi ska tillbaka nu i augusti, längtar väldigt mycket men det känns skrämmande också, killen stannar här i Spanien ett tag.
    känns pirrigt!

• JANI

tack så jätte mycket!! vilken bra sida, gubben blev jätte glad han vill verkligen lära sig

Svar på tråden flytta hem?