Hur ofta tvättar du kuddar, täcken och bäddmadrass?
Del två i sängklädesundersökningen.
Rösta och låt oss se om snusket lever i de svenska hemmen eller om pedanterna regerar.

Tvättar täcken ca 2 ggr per år, om det inte behövs av ngt speciellt skäl (typ kräk, kiss el annat). Kuddar efter 6 mån och slänger efter 1 år. Bäddmadrass (har en tjock) dammsugs en gång i veckan. Har tre lager lakan i sängen för att skydda bäddmadrassen (men skulle det bli typ kiss eller ngt sådan så byter vi bäddmadrass). Men det var en bra idé att ha en tunnare bäddmadrass ovanpå. I Australien hade vi alltid sk madrasskydd, men har inte sett sådana här i Sverige.
Barnens täcken och kuddar tvättas oftare, ca 2 ggr per månad (om inte annat behövs).
Aldrig
nångång i halvåret då bokar vi den gemensamma tvättstugan och tvättar sånt!!
Tänkte bara fråga om nån vet om man kan tvätta bäddmadrassen i en stor matt tvättmaskin??
Nåt annat tips än att ha tennis bollar i torktumlaren med duntäckena??
Röstade på alternativ 5 men jag brukar köpa nytt med jämna mellanrum.
Hade gärna tvättat om vår tvättmaskin kunnat rymma så stora saker som en kudde eller ett täcke.. (har en toppmatad liten sak) och ska jag tvätta täcken vill jag absolut ha en torktumlare och inte hänga ett blött täcka på tork nånstans här hemma!
Tvättar bara när det har hänt nagot. Typ nagon kissar ner det eller kräks. Eller vattnet gar!
jag har aldrig tvättat täcken o kuddar. Trodde inte man kunde det haha
Har ingen tumlare heller så inte vet jag.
Det blir två till tre ggr per år