• maja 81

Jävla Kärring

suskiv: öronproppar??????

det är väldigt stor skillnad på barnskrik och t.ex. partaj

TS: kan det vara så att din granne är psyksjuk?? min syster hade en psyksjuk granne förut och hon satt på balkongen hela dagarna och skrek åt fåglarna att hålla käften!?? :) till slut fick hon för sig att hon ägde hela huset och män i vita rockar kom och hämtade henne...

Lycka till!

• maja 81
    Sofye skrev 2008-06-29 18:47:21 följande:
    Måste bara säga att det inte spelar någon större roll om hon jobbar eller är arbetslös för ömn behöver och har man ju rätt till ändå.
    jag gissar att det inte är gipsväggar utan betong huset är byggt av. Om man är lättstörd i sömnen så funkar öronproppar alldeles utmärkt, tycker att det är för mkt begärt att alla grannar ska silvertejpa sina barn när dem är ledsna.........

vet inte om du har hyres eller bostadsrätt men om man väljer det boendealternativet istället för hus så får man grannar tätt inpå och människor låter. det finns stadgar som man ska följa men det står inte att barn inte får gråta i ngn av dem....
  • maja 81
    Suskiv skrev 2008-06-29 19:32:04 följande:
    maja 81 skrev 2008-06-29 18:56:09 följande: Så om man råkar ha dålig ekonomi så får man acceptera att man inte får sova mer än kanske 4 timmar för att grannen inte kan trösta sitt barn? Tror du alla som bor i lägenhet gör det för att de inte vill bo i hus.
    själv bor jag i bostadsrätt och har haft halvtur med mina grannar, de till höger röker, de uppanpå har pianolektioner(musiklärare)hela dagarna, nu senast har det flyttat in grannar som festar mest hela tiden(låter högt även efter 10) men det är bara att köpa läget, eftersom vi inte har råd att köpa hus.
    och varför har du fördomen om att man har dålig ekonomi för att man bor i hyresrätt??? det är ju så långt ifrån sanningen!!!

Jag hävdar besämt att TS har all rätt att berätta vad hennes granne säger till henne och hennes barn till hyresvärden, tyvärr så tror jag inte att den personen kommer sluta.
  • maja 81

suskiv: jag har aldir gsagt att: trivs man inte så får man flytta till hus. Det jag sa var att om man väljer att bo i lägenhet oavsett hyres el. bostads så får man grannar tätt inpå. Dina och mina grannar lät ju väldigt lika! det jag sa var att man kan välja vart man bor om man nu inte har fått en lägenhet av socialen.
    Man kan välja område och kolla i trappuppgången vilka som bor, ringa på och säga hej, kolla läget, höra med dem som bor där innan hur dem upplevt grannarna o.s.v. o.s.v

om jag hade en granne med ledsen/skrikigt barn skulle jag höra om det ev. var kolik=kan man inte göra ngt åt el. om jag kunde hjälpa till på ngt sätt.
    DET ÄR INTE OK att skrika att man önskar livet ur folk eller barn,  i detta fallet så tycker jag att TS granne har gått för långt.

Svar på tråden Jävla Kärring