• Ung mamma 87

Jävla Kärring

Hej
    Jag bor i en lägenhet på 70 kvm. Och vi ska snart flytta till en ny lägenhet. Men vi har nu en granne som skrike "Få tyst på ungjävlen, så jag får sova" Alla som vet att de är svårt att få ett barn på 13 månader att slutat gråta när de är sjuka, förstår nog att man blir väldigt frustrerad. De är okej att göra de en gång men att göra de flera gånger och klaga på att man inte sovit mer än fyra timmar och är arbetslös så ska man inte klaga. speciellt när man bor i ett område med barn. Men i morse fick jag nog kl halv nio var min dotter lite gnällig och jag försökte få tyst på henne då börjar kärringen skrika igen- Och den här gången fick jag nog. jag satte på CD och spelade lite högre än vad jag skulle gjort i vanliga fall. Då gicki hon ut på balgonen igen och bakade på plåten och kastede grejer på den och skrek gå och dräk er så blir världen mycket bättre. Och dräk ungen först. Jag ska ringa till hyresvärden i morgon och klaga. Tycker ni att jag gör fel eller gjorde fel idag?

• Svar på tråden Jävla Kärring
  • viseversa

det är hon som är sjuk i huvudet.klarar man inte av ljud så får man flytta ut i en koja i skogen.Du kan ringa hyresvärden och klaga på henne tycker jag!

• Frontline

man får stå ut med lite barnskrik så är det bara..
    och att ringa hyresvärden hjälper inte ett dugg för barn är barn.

• Fr1dlyst

Låter som din granne är ett riktigt psykfall.. stackare!

Ring hyresvärden och klaga!

Axel 080415
  • Lottis Pottis

Köp öronproppar till henne *s*

Håller med dom andra ring hyresvärden, hon verkar ju tossig.

Leksing tills ja dör !
  • Zolo

Hon verkar inte ha alla hemma!
    Sicken sjuk människa som beter sig så:(

Ring Hyresvärden och berätta vad ho gör så får hon en varnng!

• Suskiv

Ung mamma 87 skrev 2008-06-29 18:16:51 följande:

Hej Jag bor i en lägenhet på 70 kvm. Och vi ska snart flytta till en ny lägenhet. Men vi har nu en granne som skrike "Få tyst på ungjävlen, så jag får sova" Alla som vet att de är svårt att få ett barn på 13 månader att slutat gråta när de är sjuka, förstår nog att man blir väldigt frustrerad. De är okej att göra de en gång men att göra de flera gånger och klaga på att man inte sovit mer än fyra timmar och är arbetslös så ska man inte klaga. speciellt när man bor i ett område med barn. Men i morse fick jag nog kl halv nio var min dotter lite gnällig och jag försökte få tyst på henne då börjar kärringen skrika igen- Och den här gången fick jag nog. jag satte på CD och spelade lite högre än vad jag skulle gjort i vanliga fall. Då gicki hon ut på balgonen igen och bakade på plåten och kastede grejer på den och skrek gå och dräk er så blir världen mycket bättre. Och dräk ungen först. Jag ska ringa till hyresvärden i morgon och klaga. Tycker ni att jag gör fel eller gjorde fel idag?
    Faktiskt så har man visst rätt att klaga om man bara fått sova 4 timmar för att grannen inte kan få tyst på sitt barn. Du får väl gå ut med henne om hon skriker massor. Visst får man acceptera barnskrik, men man ska fortfarande kunna sova oavsett om man är arbetslös eller inte.
  • Sofye

Man säger inte såna saker, ring hyresvärden!!! Klart det kan bli tröttsamt men jag tror inte hon skriker för full hals hela natten förutom 4timmar.. eller?

• maja 81

suskiv: öronproppar??????

det är väldigt stor skillnad på barnskrik och t.ex. partaj

TS: kan det vara så att din granne är psyksjuk?? min syster hade en psyksjuk granne förut och hon satt på balkongen hela dagarna och skrek åt fåglarna att hålla käften!?? :) till slut fick hon för sig att hon ägde hela huset och män i vita rockar kom och hämtade henne...

Lycka till!

• Sofye

Måste bara säga att det inte spelar någon större roll om hon jobbar eller är arbetslös för ömn behöver och har man ju rätt till ändå.

• maja 81
    Sofye skrev 2008-06-29 18:47:21 följande:
    Måste bara säga att det inte spelar någon större roll om hon jobbar eller är arbetslös för ömn behöver och har man ju rätt till ändå.
    jag gissar att det inte är gipsväggar utan betong huset är byggt av. Om man är lättstörd i sömnen så funkar öronproppar alldeles utmärkt, tycker att det är för mkt begärt att alla grannar ska silvertejpa sina barn när dem är ledsna.........

vet inte om du har hyres eller bostadsrätt men om man väljer det boendealternativet istället för hus så får man grannar tätt inpå och människor låter. det finns stadgar som man ska följa men det står inte att barn inte får gråta i ngn av dem....
Svar på tråden Jävla Kärring