• NinaFina

*Hej! Tycker att det är dags att

Oj ibland är man för snabb minsann! Jag har precis öppnat en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden, men här är Kängu företagsam och startar en ny! Bra!

Kan uppdatera lite vad som hänt sedan sist. Jag har varit på återbesök till gyn och de har sagt att allt ser bara fint ut! LIvmoderna och såret har läkt bra utan någon infektion och då kan vi få börja i bebbe-verkstaden redan nu om vi vill!! Jippii!! Men! Vi har ju ett bröllop att se fram emot så vi kommer att vänta tills det är över. För med vår otur så blir det väl så att skulle man bli gravid innan så skulle jag väl få mf på bröllopsdagen! Och det vill jag inte att det ska hända så vi får vackert hålla på oss tills bröllopsresan!

Laisa: Härligt att höra att din inneboende fortfarande bestämt sig för att bo kvar hos dig! Håller tummarna för att det ska gå hela vägen fram!

Tjalle: Det är verkligen olika vad läkarna säger till en, men det verkar vara så att en del läkare tycker att kroppen behöver en tid att återhämta sig efter mf/ma så man bör vänta en eller två menser innan man börjar igen. Jag för min del tror att kroppen själv "känner" när den är redo igen. Är man både psykiskt och fysiskt ok efter ett mf/ma så är det väl bara att köra på igen om inte något annat medicinskt hinder föreligger.

Kuben: Lider också jag med dig. Men det måste väl ändå kännas skönt att börja inrikta sig på att få adoptera istälet och släppa alla tankarna på bio-barn om det ändå bara känns frustrerande och jobbigt för er båda. Ska hålla alla tummar och tår för att kursen blir givande och att resultatet så småningom blir ett barn i era armar! Eget eller adopterat!

Kängu: Hur går det med dina provsvar? Har du fått veta nåt?

Kram på er i natten!

• NinaFina

Hej på er igen! Oj vad länge sedan jag var här nu, men jag har ju haft allt bröllopsbestyr att stå i. Men nu är bröllopet över så nu kan jag börja husera här igen.

Hur har ni det alla?

Kängu: Vad roligt att det stannar hos dig! Håller alla tummarna för att det stannar hela vägen ut!!

Vi ska snart iväg på bröllopsresan och då ska jag naturligvis få mens!!! *suuuuuuck* ska till gyn dagen innan resan för att förhoppningsvis få medicin som skjuter p mensen, men med min otur så lär det ju inte funka så hela resan blir förstörd pga mensen! Grrrr... MEN! Efter det så ska vi sätta igång i verkstaden igen! Ska bli spännande och nervöst. Mensen nu var försenad 2,5 vecka! Jag testade 4 ggr med samma resultat (negativt) och besvikelsen var lika stor varje gång även om jag innerst inne visste att jag inte var gravid. Men hoppet finns ju alltid...

Kram på er!

• NinaFina

Hej på er igen! Hur går det för er?

Tack för gratulationerna till mitt bröllop! Ja det var verkligen underbart! Men dagen gick alldeles för fort så jag vill göra om dagen igen! Sitter ofta och tittar på mitt finger och ser ringen glittra och gnistra. Härligt härligt!

Kängu: Vad härligt att få se den lill* på VUL. Måste ju trots allt kännas som en lättnad.

Paprikan: Vad skönt att ni fått en tid för IVF. På något märkligt sätt så är det inte helt ovanligt att när man väl fått en tid så blir man gravid spontant. Så var det med en kompis till mig, och samma sak med svågerns syster... Lustigt det där. Kanske man slappnar av på ett annat sätt så man inte är så fokuserad på att få barn, och då släpper "de psykiska spärrarna"... *filosoferar* Håller iallafall tummarna för dig.

igc: Hur ser man om man har en "svag" äl?

Boo77: Usch vilken korkad gynekolog! Det är ju inte direkt det man vill höra när man är där. Jag har all rätt i världen att sörja mitt foster, och det ska ingen ta ifrån mig! Den gynekologen borde jobba med nåt annat istället! Hur går det för dig nu?

Nu har vi "inofficiellt" börjat i bebisverkstaden igen. Ska bli jättespännande att se om det går bra denna gång eller om det är samma visa som upprepar sig igen. Om jag ens lyckas bli gravid vill säga... Har ju bara en äggledare kvar nu så chanserna minskar betydligt tyvärr. Men skam den som ger sig.

Stoooor kram till alla i tråden! Kämpa på tjejer!!

• NinaFina

igc: OK då förstår jag! Lycka till i höst i bebisverkstaden!

• NinaFina

Citron69: Usch vad tråkigt! Stackars dig! *kramar om* Hoppas det går bra för dig på måndag.

Svar på tråden *Hej! Tycker att det är dags att