• kexan

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hallå kul att läsa era inlägg känner igen mig så mycket. Har nu en dotter genom äd och för två år sen var jag i eran sits nybesök kurator och testcykel va jättespännande men stora frågan va just när får man besked om hittad donator för oss tog det ca  7 mån och efter tredje försöket är hon här helt underbart men resan är tuff och spännande.
    först är man nervös för om det ska lyckas och efter två misslyckande vet man inte riktigt vilken inställning man ska ha hopp eller glädje ellr rent av inte tro så mycket men nå väl fullpumpad av prog och vag så va man rätt trött så tredje försöket kom och väl där kände jag og ett stort hopp . fick positivt efter två veckor oj oj oj nu är det dax men efter en vecka blödde man så trodde man de va kört men ul i vecka sju sa nåt annat  där fanns vår bebis nu började det magen växte ännu ett ul i vecka 10 nu såg vi armar och ben och nu vart vi slussade till hem kommun för vanlig koll på mvc .

Va inte rädda om ni inte känner igen era känslor för dem är så konstiga jag vågade typ inte prata och glädjas riktigt över min gradivitet frns halva tiden gått.

Hon är så lik sin far men visst kommer tankar undra vad hon fått efter donatorn och hur jag ska berätta för henne hur hon kom till.

Lycka till tjejer .
      hoppas ni fortsätter skriva

bara att fråga om ni undrar nåt .
  • kexan

Ja eller rättare sagt det är svårt att veta vad man ska känna man vet inte riktigt hur man vågar tänka på nåt konstigt sätt men  det blir bara bättre och bättre snart känns det precis som det nog gör för alla stolta gravida.

Kul att följa er tjejer lite man får lite minnen tillbaka kan man säga just nu känns det långt bort men när jag läser era inlägg va det inte längsen man smet in på toa för att ta sin dagliga dos tog vag tre ggr och prog två tror jag. 
    Det som var mäst spännande var nog mellan testcykeln och telefonsamtalet "nu är det dax" telefonen va på ljudlös i fickan på jobbet .

Nu får ni ha en bra helg så hörs vi snart igen kram Kexan

• kexan

Vad det är jag  läser Ett stort Grattis till er båda Pricken  och Emmy att ni nu är på väg till nåt riktigt häftigt.
    Emmy att dem hittade donator så snabbt jag kom i själv  ihåg när dem ringde det leendet kman fick kunde ingen motstå att se.Gud jag längtar nästan tillbaka då allt va så nytt och spännande man kände liksom att man äntligen fanns och nu var det dax för mig att få lite tur då allt känns jobbigt och att det aldrig hände nåt kul.GRATTIS.

Pricken snart ringer dem dig häftigt att gå och vänta man vet ju aldrig när det ringer ha mobilen i beredskap.

Kul att höra hur ni har det med allt kladd och värk och nu va det kan va man känner igen sig kan jag säga jobbigaste va att hålla reda på vaggen mitt på dagen då man jobba personaltoan klockan tre var min .

Hörs snart igen och glömm inte att ha en bra helg .
    Kram på er

• kexan

Hej allihop hoppas ni haft en bra helg.
    Kul att se att det g[r framm[t f;r er .
    konstigt nu ser jag att mitt tangentbord g;r sina egna t'ckken undra hur det g[tt till.

Jaja hoppas allt 'r bra med er s[ h;rs vi snart igen

• kexan
    Hej
    Vinteräpple : 21 år är inte för ungt hört andra som donerat då. Det är du och din systerdotter som avgör hur ni vill med hjälp av kurator mm för det är nog viktigt att prata igenom. annars kan man mixa att dem som tar med sig egen fast det går till en annan brukar gå fortare. Jag har varit öppen men det har jag vart sen 15 års ålder då jag fick reda på att jag inte kunde bli gravid så jag har haft en väldigt lång tid att bearbeta all känslor .

Ja att vara för ärlig pricken är du inte ensam om, jag har varit rätt öppen och sen efteråt känner jag att varför bjöd jag på dem detaljerna kunde ju gjort som en smart tjej som hänger i denna tråd att säga bara att man fått lite hjälp på traven typ ivf men men lätt att vara efterklok. Men det bästa med att vara öppen att allt blir mer naturligt och kanske blir lättare för dottern.

Det som är nu är ju hur jag ska tala om för min lilla stjärna hur hon blev till ?
    ska jag göra en sagobok eller har ni nåt tipss hur man kan berätta..

Hon är väldigt lik sin pappa det är skönt läste att det var nån somm skulle donera som ska lämna kort och brev undra om våran donator gjort det?
    Skulle ju vara kul att veta intressen . man kan aldrig sluta tänka på om nån likhet finns vad just min dotter har efter donatorn.

Nej nu ska städas och i kväll är det idol jippi det är ju lite kul. hörs senare tjejerna
  • kexan

Hallå tack för tipset på boken skulle gärna vilja se bilderna i den kanske finns i bokhandeln på stan får gå och kolla..
     Ja du får forska lite kring de . jag tror kön kommer gå fort =)

SkA PÅ dOP på lördag men vad ska man köpa

• kexan

Tack för tipset! 

Ja visst känns det konstigt med äd det är ju liksom inte den naturliga biten som styr, lite mer planering och just att det inte är från en själv visst är det tråkigt men ju mer tiden går ju bättre känns det men fortfarande kan det kännas när andra pratar om hur det ska fixa barn och syskon hit och dit som det vore det enklaste i världen själv måste vi kolla när det passar och hoppas stt det går hela vägen .
    Men är så tacksam och lycklig att jag ens fått genomgått en äd och att dt funka.

kram på er

• kexan

Hej hej -
    Pricken jobbigt att det blev ett konstigt besök men när jag gjorde äd så sa dem till när dem hittat en donator och jag fick börja med tabbletter och vag sen två dar innan återföringen lämmnar min sambo spermier och samma dag kommer donatorn in och lämmnar ägg och sedan befruktar dem utanför och efter två dagar får jag ett färskt försök och resten i frysen . så det gick fort jag kanske missuppfatta ditt inlägg ? 

hoppas det iallfall sker snart har du gjort testcykeln rullar det nog på =)

Vad spännande att det snart är dax för dig emmylou

Sköt om er  ska dricka mitt kaffe nu när tjejen sover va hos doktorn idag och fick stick i fingret =( tur att hon fick ett plåster för det tyckte hon var spännande inte kul när dem små är dåliga (det är en vanlig förkylning med hosta och feber så det blir nog bra snart)

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?