• Emmylou

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hej! Vi är kallade till nybesök. Jag undrar om någon vill berätta hur lång tid det tagit mellan nybesök och ÄD. Jag vet att gången är kuratorkontakt, testcykel och sedan väntan på donator. Skulle vara kul att få ett hum, även om tiden för oss inte behöver bli den samma.
    MVH- E

• Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?
  • Emmylou

Hej miss maple och grattis till dottern!
    Vi har redan stått i ÄD-kön i drygt 2 år. Och nu är vi äntligen framme i den, såpass att vi får komma till nybesök i alla fall (missvisande namn, men det är vad de kallar besöket). Så vi ska nu hitta tid till kuratorn och göra test-cykel. Sedan är det bara vänta på matchande donator. Är det någon annan som gjort ÄD på KS som vill berätta hur lång tid det tog att hitta donator, sedan ni kommit fram i kön?
    Tack för ditt svar miss maple och lycka till med den lilla!
    -E

• Emmylou

Hej Pricken 76. Härligt att ni lyckats hitta egen donator, förkortar ju kötiden ordentligt vad jag kan förstå+ att någon annan får chans att få sitt efterlängtade barn (om man gör korsdonation förstås). Lycka Till! -E
    ps: och Tack till miss maple för svaret

• Emmylou

Hej Pricken 76! Håller med miss maple om att gener ej spelar någon roll. Eller, på ett sätt gör det det då det har med risker för eventuella framtida sjukdomar att göra. Men i det fallet ger jag inte mycket för mina gener och är glad om vårt barn får slippa dem Inga gener ska få stå i vägen för vår möjlighet att få barn, oavsett om det sker via ÄD eller adoption. Lycka Till med besöket i augusti. Vi ska till kurator i dag.
    MVH- E

• Emmylou

Hej miss maple & tack för lyckoönskningen!
    Det gick bra hos kuratorn. Skönt att ha det överstökat
    KS har semesterstängt fro.m fredag, tänkte ringa dit i morgon för att höra om jag kan börja med testcykeln i augusti. Hoppas allt är bra med dig & lillflickan! Kram- E

• Emmylou

Hej igen miss maple!
    Det blir testcykel i augusti, förutsatt att M kommer rätt dag så att det blir lagom att göra UL när KS öppnar igen. Annars blir det september. Ha det gott! -E

• Emmylou

Hej Pricken 76!
    Hos kuratorn fick vi berätta om oss själva, en & en. Sedan berätta om hur länge vi varit tillsammans, familj/släkt, hur länge man försökt få barn. Samt även om hur man ställer sig till att ev. få barn via ÄD, om/när man tänkt berätta för barnet osv. Det var ett lugnt, stillsamt samtal. Jag pladdrade på lite för mkt (tror det var som kontrast till kuratorn som satt och nickade och såg ut som en riktig psykoterapeut), men vi blev "godkända" ändå Inget att oroa sig för! Det kommer gå bra för er i augusti -E

• Emmylou

Hej Pricken 76!
    Vi fick veta direkt efter samtalet om hon såg några hinder eller ej till att vi skulle genomgå ÄD. Så vi behövde inte vänta på OK-stämpeln. Jag är en "koll på läget-junkie" själv, du är inte ensam

• Emmylou

Hej Pricken76!
    Härligt med lite aktivitet här i tråden

Jag har inte gjort testcykeln än. Ska börja med Progynon så fort mensen behagar dyka upp någon gång nästa vecka. Vad tyckte ni om första läkarbesöket? Vi upplevde det som mkt positivt, vi gick därifrån och var övertygade om att det skulle lyckas.
    Lycka Till med kuratorn, det kommer att gå jättebra! Vi skrivs framöver så vi får höra hur det går.
    Kram-E

• Emmylou

Hej Pricken
    Härligt att kuratorsamtalet är avklarat! Även om man kanske inte tycker det känns så jobbigt i förhand så är det lite pressat ändå att sitta och bli bedömd tycker jag.

Vi har försökt få en liten i sisådär 6 år. Ärligt talat så minns jag inte exakt. Det har runnit floder av vatten under broarna sedan dess.. Vi har gjort flera misslyckade IVF och var på väg mot adoption när vi kom fram i ÄD-kön. Så nu har vi trampat in på en ny, spännande väg. Hur länge har ni försökt?

Vi är så inställda på att gå vidare med att adoptera om det här inte fungerar, så det känns som att jorden inte ska rämna allt för mycket om det misslyckas. Tror jag nu i alla fall..

Efter testcykeln får vi veta lite mer ang. tidpunkt för ÄD enligt barnmorskan. Men det blir enligt henne troligen senare i höst/ vinter. Jag startade med Progynon i går. Inga biverkningar eller nåt knas än. Annars är jag typen som biverkningar ser som en svag typ och det slutar med att de går till attack.

Ja, inte är det ofta man har längtat efter mens. Skönt som omväxling!

Sköt om dig! Vi hörs. Kram- E

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?