• Vinteräpple

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Hej får jag hänga här med er? Vi har just fått remiss till Huddingesjukhuset (eller den är ivägskickad, men jag har fortfarande inte hört nåt från sjukhuset..)
    Är 37, min man 39 och vi har försökt i snart 3 år. Har varit på utredning och det visade att jag har för högt FSH-värde. Därav ÄD-remissen.

Bävar för att vänta så länge, jag känner mig redan gammal och känner att det verkligen är nu eller aldrig. Fantastiskt roligt att höra om er och bli peppad av att det kan funka, att ÄD är ett alternativ som går att göra!

• Vinteräpple

Tack för välkomnande :)

Jag har inte hunnit tänka så himla mycket på det där med genetiskt barn jämfört med ÄD. Om jag bär barnet så är det ju ändå mitt, liksom. Speciellt om det är min mans barn.
    Mina syskon har också massor av barn allihop, så genetiskt lever familjen vidare utan problem. Men vad ska man säga till utomstående? Bra att höra hur ni tänker, jag känner att jag kommer inte komma dit föränn om så länge, så det finns tid att känna och tänka tills dess.

Mina kompisar är tyvärr lika gamla och kan inte donera... Och släktingarna är för unga... Annars skulle jag gärna bett min systerdotter för hon är så himla lik mig så det skulle passa bra. Fast hon är 21, och det antar jag är för ungt? Och så skulle jag ju ändå inte få hennes ägg...

Nu ska jag snart iväg till mitt första akupunktur-besök. Ska bli spännande.

• Vinteräpple

Det finns en bok som heter "Hur kom jag till?" om äggdonation. Skriven av Märit Jonsson. Den är tänkt för barn och de bilder jag sett är jättefina.
    Titta på www.bokrecension.se/9163323281

• Vinteräpple

När jag forskat vidare lite i det så har ju min systerdotter en ärftlig muskelsjukdom på sin pappas sida. Hon är inte sjuk, men hon kanske inte heller får donera ägg då.
    Ska forska lite till på HUR ärftlig...

• Vinteräpple

Brio-leksaker eller nåt annat som de kan ha kvar även i vuxen ålder, fast använt som barn. Min brorsdotter fick ett armband med berlocker, hon ska få en ny berlock varje år, så när hon är 5 kan hon räkna på berlockerna hur många år hon är.

(Ååå, vad gärna jag skulle köpa de där leksakerna till mitt eget barn istället för min brors och mina vänners...)

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?