• miss maple

Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?

Vi har genomgått ÄD där. Vi hade en egen donator (gjorde korsdonation) så från nybesöket till det första riktiga
    försöket tog det 8 månader. Genomgick en behandling inför ett frysförsök efter 3 månader vi var par 2 som inte genomfördes för att det inte blev några ägg över.

Nu har vi en dotter som är 5 månader som blev till på sista färskförsöket.

Hae man egen donator så kortas väntetiden till ca ett år och har man inte egen donator så är väntetiden ca 2 år.

Lycka till

• miss maple

Med en testcykel menas att du får prova att ta den medicin som du behöver vid ett ÄD innan det verkligen är dags. Detta för att se hur din cykel fungerar, så att de har möjlighet att matcha in donatorns cykel med din sen.

• miss maple
    Pricken76 skrev 2008-07-05 17:21:14 följande:
    Tack Emmylou & miss mapel för era svar.Fick i veckan papper från Hs. Vi ska på besök i augusti till både dr och kurator.Hur känner ni, med att ni inte kommer få ett barn med era gener? I bland kan jag bli oerhört ledsen för det, men oftast har jag nog förlikat mig med den tanken. Vore bara skönt att bolla lite med någon annan...om ni vill förstås?!
    Vi fick en dotter som nu är 5½ månad via ÄD. Det där med gener har aldrig varit viktigt för mig vilket helt klart är en fördel i det här läget. Jag ser sambon i lillan (hon är hans avbild på många sätt), men också nån annan. Jag tycker det ska bli spännande att se hur hon kommer att se ut och hur hon kommer att vara till sättet sen när hon blir större. Hon kommer att få likheter med mitt sätt att vara.
  • miss maple

Lycka till idag Emmylou. Berätta hur det gick sen.

• miss maple

Skönt att höra att det gick bra. Hoppas verkligen du för göra det i augusti. Jadå det är bara bra med oss-tack
    Kram

• miss maple
    Pricken76 skrev 2008-07-10 10:33:50 följande:
    Emmylou: Vad pratar kuratorn om? Tack för era svar ang gener. Håller med om att gener inte ska stå i vägen för ett barn. Miss mapel, på vilket försök lyckades du bli gravid. Jag är så himla rädd att det inte ska luckas med ÄD.
    Lyckades på vårt sista färskförsök. Mellan vårt första och sista färskförsök gjordes ett misslyckat frysförsök och ett avbrutet frysförsök då inget av äggen klarade upptiningen.

Det finns ju inga garantier med något, men chanserna att lyckas är rätt goda
  • miss maple

Hejsan! Tänker ang att berätta för folk. Vi har varit helt ärliga och sagt att dottern kom till genom ÄD. Däremot har vi inte gått in på detaljer om intte folk ställer frågor förståss.

Kul verkligen att det händer saker här

Svar på tråden Någon som gör/gjort ÄD på KS Huddinge?