• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

DND: Spännande med akupunkturen! Ja, det verkar som jag kan få Heparin av dr D om jag blir gravid igen. Hade förhöjt värde på Faktor VIII (koagulation), vet inte om det påverkade hennes beslut i mitt fall eller inte.

• mammawannabe
    Jättestrul med att logga in på FL och inlägget nedan som jag skrev för flera timmar sen försvann men lyckades återskapa det, arghh!

babblar på skrev 2008-08-13 10:05:01 följande:
    mwb: jo jag ska prata med drB men är rädd att han itne har några fler förslag . Undra vad man ska göra då?
    Babblar: Ja, vad gör man? Det är ju skitsvårt. Tänker att dr B kanske har en idé ändå hur det är bäst att gå vidare utifrån senaste MF. Kan ju kanske vara det som du varit inne på själv att dra ner på dosen T, eller nåt annat. Jag tycker att man själv ofta har en känsla (som också ofta stämmer bra) vad en person kommer säga i en situation MEN ibland händer det att föreställningen inte stämmer. Dr B kanske kan ha något att tillföra dina tankar ändå. Förstår verkligen frustrationen, ett år sen senaste MF är en låååång tid verkligen, skit är det. *Kramar*

Idun: Sencha - gott! och tack för tipset om yogaboken. Är också lite inne på att köra yoga igen, gjorde det för några år sedan. Nu har jag laddat ner några Yoga-DVD från nätet för att kolla om det kan vara nåt. Tidigare har jag använt bok.

DND: Japp, ska till Lucina på ons nästa vecka, nervöst och spännande. Dr D är kanske lite i samma anda som din läkare ang Heparin??

LillaD: Visst är det så, så här långt känns det bra att ha en diagnos som också verkar kunna gå att göra något åt. Hur är status på förkylning?

Bling: Vad bra att du har möjlighet att "stämma av lite" med din psykiatriker-kompis och bra att kolla sköldkörteln.
    Poppy: Hur är det med dig och din pappa?
  • mammawannabe

HK: Lycka till med viktväkteriet och så trist med så lång väntan på plus. Känner igen mig i ålderstressen men det finns ju verkligen många äldre som lyckas bli gravida oxå.

Franka: Avslutade en 10-dagars progesteronkur i fredags och började blöda i måndags, så ca 3 dygn efter sista tabletten kom min blödning.

a80: Stort lycka till imorrn på VUL, tycker det låter hoppfullt!

• mammawannabe

Gokväll!

Cia: Kul att se dig. Mår Pyret bra och vad tycker E om brorsan? Och hur är det med dig?

Franka: Ja tiden hos Lucina nästa onsdag bokade jag i maj. Tror att Inga-Lill (visst heter hon så?) sa att det är första dagen de har mottagningen öppen efter semestern.

• mammawannabe

Idun: Surrogat har jag inte funderat på tidigare förrän Magis introducerade tanken. Några ställen på nätet du kan rekommendera för mer information? Lättare gällande ålderskrav låter intressant. för oss är adoption inte ett alternativ på grund av ålder. Kommunen vi bor i har just sänkt åldern till 38.

• mammawannabe

DND: Jo det kan säkert stämma med 42 som formell gräns men i praktiken måste man numera börja adoptionsprocessen allra senast vid 38 här för att ha en rimlig chans att hinna har jag läst.

• mammawannabe

Bling: Intressant ang surrogat. Shit med förutsättningarna i USA, det låter som det kan bli MKT dyrt. Filmtemat dyker upp i huvudet (igen) där paret förtvivlat försöker lösa alla kostnader som dyker upp efter hand....

På måndag ska jag till gyn och troligen få svar på kromosomanalysen och då är det 5 veckor sedan vi tog provet.

• mammawannabe

Med yogan går det inte alls än så länge. Skyller på att cystan ska försvinna innan jag ger mig in i några mer avancerade kroppsövningar så jag inte lyckas spräcka den. Ska få det kollat på måndag också, så efter det hoppas jag kunna köra igång.

Tackar för länken!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7