• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej på er!

Först: Magis, stort GRATTIS till lilla Naemi!

Kan inte låta bli att undra, har du tänkt låta läkaren som helt dömde ut att ni skulle kunna få bio-barn få veta att det visst funkade?

Nämen babblar: Så kul med plusset men skit med blödning!

HK: Tråkigt med mensstrul! Bra att du fått tid att kolla upp det.

Strumpan: Oj, vad snabbt det går med graviditeten. Härligt att allt är bra!

Cia: Nedräkning verkligen! Låter bra att ni ska hålla er hemma så länge det går så att vi kommer ha ordentlig koll på läget när det väl sätter igång.

Bling: Skönt att väntan på utredningsstart snart är över! Är det v 34 ni ska på första besöket. Vi ska v 34 till Lucina första gången.

Mamarazzi: Nej skit vad tråkigt med mens. Dina symtom var ju klockrena grav-symtom ju.

Poppy: Hur går det med svampen? Du kanske redan använder det men om inte, jag har haft bra nytta av ACO´s imtimgel som "efterbehandling" efter själva svampmedelkurerna. Tycker att slemhinnorna blir extra känsliga precis efter jag har medicinerat med risk att svampen kommer tillbaka och då har Imtimgelen fungerat bra. Den har bra ph-värde också.

Finesssan: Lilla Vida fortsätter att charma mig av stolen. GUD så söt! Kyss

LillaD din sötis:  Förstår att det kan kännas tröstlöst, 10 mån är en lång tid. Om du är deppig, låt dig få vara det gumman. *kramar om* (ingen styrkekram  bara en varm tröstkram)

• mammawannabe

Grynet: Visst var det du som skickade länken med lejonet!? Så fin!! Är ömhjärtad när det gäller kattdjur i alla former redan i vanliga fall och nu mitt i min kur med gulkroppshormon är jag hur blödig som helst. Fick en riktig gråtattack till filmsnutten, snacka om rensade tårkanaler!

• mammawannabe

Tack lillaD, det är okej, gråtmild men med övriga biverkningar av hormontabletterna är det inte så farligt faktiskt.

• mammawannabe

Men LillD: Kan det vara Pergon som spelar ett extra spratt med din sinnesstämning on top på allt annat? ingen tröst om det är så, jag vet, men kanske liiiiite skönt att kunna lägga ut något av eländet på en extern faktor om du förstår vad jag försöker få fram. 

• mammawannabe

Poppy: Svampen bättre, BRA! Läste också artikeln om eko-mensskydd i DN idag. Har ingen egen erfarenhet eller koll på pris på eko-skydd. Säkert värt det i vilket fall.

Idun: Fucked up menscykel, jäpp instämmer! Ser fram emot när mankan få sätta upp sitt namn på en BIM-lista, just nu känns det som det lär dröja ett tag. Var gissar du att du befinner dig i cykeln för tillfället?

• mammawannabe

Okej, spännande med ÄL-testning! Lycka till med det. Även fast det "bara" är ÄL man väntar på är det pirrigt den där minuten eller två innan man får utslag på stickan tycker jag. Vad kör du för typ av tester CB eller annat?

Jag har fortfarande inte fått igång min mens efter senaste MF (slutet av maj). upptäckte cysta i förra veckan på VUL och äter en kur gulkroppshormion just nu. Ska förhoppningsvis få en mensliknande blödning efter nästa helg nånting.

• mammawannabe

Inne en kortis bara för att säga

Poppy: Kollade på tuben med gel i morse, den heter inte imtimgel utan "Fuktgel, intim" från ACO.

Och Idun: Glömma kissandet på stickan, det känner jag igen . men du startar ju i god tid så ingen skada skedd och bra att du hann få tips om rätt tid för testandet också.

Du, det stämmer alltså att det är lättare att bli gravid efter gulkroppshormonkur. Funderade på om det kunde vara så efter att Poppy nämnde att hon blivit gravid med sin lilla tjej efter en kur. Låter ju lovande, tack!

Cia: Ojoj, nu är det ju på gång! Hoppas att du mår bra, så bra man nu kan när det har satt igång. Kram

Krusbär: Ang menscykelsymtom så är min på pricken lik din med undantag från spottings.

• mammawannabe

Nu är det Cia´s tur att få ett stort GRATTIS!  Glad. Ser så fram emot att få höra mer om allt och också vad han heter vår nye trådbäbis!?

Kram till alla också!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7