• Krusbär

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Franka: Födelsedagstomten har noterat din önskan!

• Krusbär

lillaD: Kul med syrran! Jag har varit ganska positiv ett tag men idag känns det bara trist. Semestern är slut och regnet öser ner. Sexlivet är dött (hur ska det kunna bli bebis då?!) och vi ska få provsvaren 27 augusti - om tre veckor! Vet inte hur jag ska orka vänta så länge... Men som ni andra säger - bara att rycka upp sig och gå vidare!

TCM är intressant och jag är ganska bra på att hålla dieten nu. Läser på en del på nätet (istället för att jobba) och försöker lista ut hur det fungerar! Det enda konkreta som jag har märkt (förutom att jag mår bra av dieten) är snällare mens. Och grym avslappning under och efter akupunkturen!

• Krusbär

lillaD: Mannen är han jättedeppig över att börja jobba. Och det gör ju inte mig gladare direkt... Men tack för tipset, det kanske kan vara nåt!

Bling: Sykurs låter kul!

• Krusbär

Jag blir så arg på mig själv att jag inte propsade på att få en tidigare gyntid, eller på att få resultaten hemskickade. Nu kanske jag går och oroar mig i onödan, om proverna inte visar något alls!

• Krusbär

BP: Nämen, gumman! Skit också! Vilken vecka är du i? Om du åker in kanske de ändå kan kolla med vul? Kram!

Snozie: Knäppis - har du inte testat förrän nu?! Det var mäkta imponerande, måste jag säga!

• Krusbär

Franka: Trist med minus. Och trist med alla förbud. Yoga och simning känns ju ändå som ganska milda motionsformer, åtminstone simning och de lugnare varianterna av yoga. Men det är väl också viktigt att röra på sig och ha en bra blodcirkulation, så att man har ett bra blodflöde till livmodern under den tidiga graviditeten? En viss fysisk aktivitet är väl också bra mot stress? Inom TCM pratar man om vikten av värme - att hålla livmodern varm - och om fritt blodflöde. Det skulle kunna tala mot simning men absolut för yoga!?

• Krusbär

BP: Gnäll på du bara! Men kanske är det som lillaD skriver, att du kan försöka snart igen? Om kroppen knappt hunnit fatta att den är gravid kanske cykeln fortsätter som vanligt? Men hur kan de både se något i livmodern och inte säga att du ska blöda mer?

lillaD: Skit om det är mensen som är på gång, men än finns ju hopp...?

Cia: Skönt att ni mår bra! Du får berätta allt sen när ni har vilat ut.

• Krusbär

Cia: Nu såg jag lillen - vilken raring!

• Krusbär

Ang. yoga så kan jag hålla med om att det kanske inte är någon idé att börja träna yoga i samma veva som man blir gravid. Det jag menade var mer att den som brukar träna yoga i vanliga fall kanske kan fortsätta med det i någon form, i ett lugnare tempo.

• Krusbär

Oj, ni har skrivit mycket under helgen. Hinner inte kommentera allt.

Idun: Jag har också dubbelkollat med billiga stickor och Apolivas dyrare test. Jag fick nog heller aldrig exakt lika tjockt streck som kontrollstrecket, men när det blev starkare betydde det iaf stegring för mig. Dubbelkollade som sagt med Apoliva där det inte var någon tvekan. De billiga stickorna kan vara kluriga innan man lär sig hur de funkar, men sen är de bra!

LillaD: Har mensen kommit? Hur är det med febern?

Bling: Tråkigt att din man mår dåligt. Jag vet hur det är när båda är ledsna - jättejobbigt! Hoppas att han mår bättre med medicin eller terapi.

Grattis, Saffran!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7