• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej på er. Hemma igen från Hälsingland. Så skönt att komma bort några dagar även om vädrets Gudar inte direkt var med oss.

Jag är väl gammeltanten här inne då med mina snart 37 år. Förvånad Flört Se mig som ett gott exempel på det funkar även en bit över 30. Jag har dessutom mycket lätt för att bli gravid.

Grattis Lilleskuttan!

Mina tummar hålls för er med BIM som närmar sig.

Nu ska jag läsa lite bakåt.

• Finessan
    Cia o krabaten skrev 2008-08-22 09:29:44 följande:
    Poppy: Missade ditt inlägg om syskon.Såhär i efterhand är jag HELNÖJD att det blev 3,5 år mellan barnen!E är helt underbar och förstår och hjälper till osv.3-3,5 år skulle jag rekommendera nu när jag gått igenom det Kompisarna i mammagruppen som fick drygt 2 år har haft ett h-vete i över ett år nu!MWB: För mig var det inga problem att ta proverna en em och inget snack om dieten.Du fick nog en nitisk sköterska helt enkelt.Ang besöket låter det precis som DrB Kort och koncist och inget extra snack! Sen får man snacka mer när man fått provsvar, även om jag mest tyckte det var standard svar enligt mina provsvar. Kunde tagit det via tfn Fattar inte vad Finessan pratar med honom om hela tiden!!! Bling: Dag 1 är det, 0 finns inte som sagt.
    Haha, ja jag tycks vara den enda som för en konversation med honom, men så har jag alltid en lång lista med frågor med mig.
  • Finessan

Kramar till HK och till alla ni andra som har det jobbig.

Idun, helvetes mens. Att den inte har vett att hålla sig borta.

Tack för att du frågar. Vidas mage är fortfarande upp och ner. Bättre ibland, sämre ibland. Hoppas få tiden till barnkliniken och utredningen snart. Har tvåmånaders koll/läkarbesök på tisdag och kan kanske skynda på det lite.

Intressant om surrogatmammor. Jag hade också tankarna där ett tag. Det finns information om det hos SIS (yahoo-forumet). En kvinna där har gått igenom det hela i USA.

Kramar också till Bling, MW, BP, Mammarazzi, LillaD, Cia, Franka, DND, Lycka, Krusbär, Poppy, a80 och alla andra! Kyss

• Finessan

Åh Idun, grattis, grattis grattis! Kyss Nu håller jag verkligen alla tummar stenhårt att det går som det ska. Underbart! Tjoho!!!! Fler trådbebisar åt folket!

a80, heja lilla räkan! Blödningar är skit som gravid, men konstigt nog så behöver det inte betyda att det är kört. Svårt att förstå det bara med de erfarenheter som vi har. Så skönt att det såg bra ut!

• Finessan

Hej lillaD, vi har 2-månaderskontrollen imorgon. Idag ska Vida till sjukgymnasten. Hon ligger bara på en sida och då kan huvudet bli platt. Det vill vi inte.

Bling, dyker du också?

• Finessan
    Idun 78 skrev 2008-08-25 17:44:28 följande:
    Good job, Franka! Nu blöder jag - ordentligt... FAN!

NEJ! Dumma blod!!! Det måste bara vara OK! Åh, hoppas, hoppas...

Franka,

Kör med enhandsskrivning nu. Lite jobbigt. Berättar om besöket när jag har två händer fria, MW. Det var intressant iaf.

Bling, dyka är uderbart. Tog cert för några år sedan. Tyvärr har det inte blivit något de senaste två åren p g av situationen. Det sista dyket jag gjorde var på Kolmården, Tropicarium. Där matade och simmade jag med hajar.

• Finessan

Idun, toppen med avstannad blödning och inget ont. Håller tummarna hårt, så hårt. Kyss

Mamarazzi, en till dyktjej i tråden. Ja visst är det alldeles underbart att sväva runt där nere under ytan. Oj, vad det suger i dyktarmen från och till när jag inte dykt på så länge nu.

Sjukgymnast

• Finessan

Hoppsan, det råkade gå iväg innan jag var klar...

MW, det var som sagt intressant hos sjukgymnasten. Vida har antydan till lite platthet på ett ställe på huvudet, men det var så lite att det inte bekymrade sjukgymnasten alls. Däremot så är hon helt klart kortare och stelare i musklerna på ena sidan och det måste åtgärdas eftersom det kan leda till problem senare i livet.

V sträcktes i musklerna och fick göra några lätta övningar. Vi fick också med oss en del papper hem med tips om vad vi kan göra hemma. Sen kommer hon gå varje vecka nu i början och glesare senare. Det lät dock som om hon måste kollas en längre tid, men det är bara bra.

Detta med snedhet har visst ökat jättemycket sen de nya rönen kom att bebisar inte ska sova på mage. Även babyskydd och babysitter är mindre bra. Bebisar ska ligga på mage, sprattla och träna musklerna.

• Finessan

Fy DND, jag lider med dig. Så orättvist det kan vara. Kram!

• Finessan

MW, hon är redan en liten gymnast. För ca två veckor sedan upptäckte hon att man kan stå med benen och nu är det favoritsysselsättningen. Förvånad Och riktigt stark och stadig har hon blivit nu. Hoppar och skjuter ifrån och vill inte alls sitta. Ser ruskigt roligt ut när den lilla minimänniskan står och håller på. Handlingen stämmer inte alls med storleken och det är tydligen tidigt enl. sjukgymnasten.

Vida sover på rygg eller sida. Vi har andningslarm så jag känner mig säker med sidan. Hon har aldrig trillat över heller. Försöker ha henne på mage dagtid för att träna, men hon tycker ruskigt illa om det och försöker tutta på underlaget i stället. Blir sen förbaskad när det inte kommer något käk. Men nu måste hon träna på det.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7