• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Cia, ja fy för den här värmen! Lider med dig som är höggravid. Fundersam Jag rinner bort utan stor (nja, så liten har den inte blivit än) mage. Vi tillbringar mestadelen av dagarna inne eftersom det är potthett. Det är det iofs inne också, men något drägligare. Tog en lång promenad nu ikväll och det var verklgien skönt. Satsar på sol och bad nästa sommar ist.

a80, bra att det inte har börjat blöda mer. Ger dig mina tummar igen.

• Finessan

Cia, skitsvårt att veta hur vi ska klä henne. Hemma är det bara blöja nu och till natten bara en tunn sovpåse. Ingen filt, inget täcke, ingenting. Det verkar funka utan att hon lider allt för mycket. Svårare när vi går ut, men det är väl bara att försöka tänka hur man själv vill ha det i 30 grader.

• Finessan

Halloj! Har haft min mamma på besök i några dagar, därav frånvaron. Inte för att jag är så aktiv annars, men ändå... Flört

Grattis till Hellas lyckade VUL!

Välkomnar de som är tillbaka från semestern hem och förbannar dessa j-a mensar som inte vet bättre än att hålla sig borta.

Hejar på Sandra och hoppas att hon nu snusar bebis.

Idun, det låter precis som migrän. Jag har så även om jag hade oftare förr när jag åt p-piller. Det är absolut hormonbetingat. Fick migrän vid ÄL och mens förr. Nu fick jag det några gånger som gravid också. Kul att ses igen!!!

Ja, var är Magis? Förvånad

Barn kommer inte när man slappnar av eller tänker på annat (eller köper hund). Så tror jag. Däremot tror jag att en inre stress kan påverka till en viss del eftersom jag tror på balans när det gäller både kropp och själ.

Kramar till alla!

• Finessan

AHöst - har tyvärr inga tips. Men vad kul att syrran är gravid igen och att det funkade så bra med akupunktur. Hoppas att det går bra den här gången och att ni hittar en akupunktör.

Cia, tre dagar med mamma räcker gott och väl. Då bodde hon ändå inte här. Härligt ändå att se hur förälskad hon har blivit i lilla V.

Hej LillaD! Vida har fortfarande magproblem. Ledsen Inte hela dagarna, men det gör så ont i mig när hon får sina kramper. Värmen har inte heller varit kul för någon av oss.

Mamarazzi, jag blev sjukskriven tre månader förra sommaren (juni-augusti). Då hade jag fått tre mf på 8 månader (pluggade dessutom samtidigt och hade inte en sjukdag, bara tentor och inlämningar som jag gjorde allt av)  och var så långt ner i botten som man kan vara. Hade ingen kraft eller ork till något. Fy så dåligt jag mådde. Ägnade dessa tre månader till att försöka må bra igen och komma i balans. Efter dessa tre månader hade jag ny kraft till att försöka igen.

• Finessan

Min sjukskrivning blev först inte godkänd, men jag skrev ett långt brev till handläggaren där jag berättade om mina mf och vad det gör med en. Bifogade dessutom delar av min blogg som var riktigt svart läsning under den tiden. Efter det ringde hon upp och bad i det närmaste om ursäkt...

• Finessan

Ang. Vidas mage så kör vi med droppar och jag försöker tänka på vad jag äter. Nu är jag ingen expert, men jag tror inte att det har att göra med vad jag äter eftersom magen oftast börjar krångla på fm, innan jag hunnit äta frukost eller annat. Tycker att det borde komma efter mat i så fall. Låter inte det vettigt? Nätterna är dessutom lugna. Hoppas att det är att magen inte är riktigt utvecklad än och att det inte är kolikskit på g.

Idag har vi haft värsta dagen hittills. Nu ligger hon och sussar, men har gråtit och skrikit massor. Det är sååå jobbigt att inte veta vad sjutton man ska göra mer än att trösta.

EMND skrev 2008-07-29 13:58:28 följande:
    Hej Nenne!Vi pratade med dr Christiansen just och försökte få en tid hos honom. Han var jättetrevlig men för att komma till så lite som informationsmöte så krävs det i princip en remiss (förstod vi det som). Men du har inte heller remiss till honom eller? Tja jag har redan försökt få remiss från en privat gyn och från distriktsläkare men blev avvisad. Ugh.
    Varför är inte gyn och läkare villiga att skriva remiss till Dr C? Det ska väl inte vara ngt problem tycker man?
    mammawannabe skrev 2008-07-29 13:44:14 följande:
    Krusbär - Tack för länken till akupunkturtråden.LillaD - Egentligen inte så länge över tiden, idag cykeldag 30 men min cykel är normalt 26 så i min värld är är det länge. Sen har jag haft spottings sen dag 23 och det har jag inte normalt, så sen de började har jag trott att det varit på gång, men nu har jag lagt ner den tanken. Nåt strul är det, min kropp är inte i balans.Tack alla för svar ang tiden kromosomanalys-resultat. Shit, då kommer vi inte få svar på det imorrn då troligen. Vi har en "dubbeltid", dvs 2X20 min hos läkaren imorrn. Både mannen och jag ska dit. Hur skulle ni ha gjort? Behållt tiden och gått dit? Jag har tagit ca 10 andra tester mest immunförsvar och koagulation som vi troligen har fått svar på men allt har kanske inte kommit. Skulle nu ändrat tiden?

Gå dit, det tycker jag. För mig tog det bara tre veckor att få svar på kromosomproverna.

Undrar om både Sandra och Magis har fått nu? Sandra har det med all säkerhet eftersom vattnet gick. Hurra!

Har nya bilder på skruttungen i galleriet.

• Finessan

Cia, möjligt att det är bättre med droppar. Vet inte hur det skulle vara utan. Minifom har dock ingen vetenskapligt bevisad effekt och tydligen rekommenderas Sempers magdroppar mer och mer i stället. Dessa kör vi också med.

Har för mig att jag har läst att det tar två timmar för något man ätit att gå ut i mjölken. Hur länge det stannar har jag ingen aning om. Fan, vilken dag vi har haft idag.

• Finessan

Grattis Sandra till er dotter, Liws lillasyster! Underbart att hon äntligen är här! Hoppas att allt har gått bra.

Cia, jag har varit hos kiropraktorn nu för mina fogar och hon har erbjudit sig att behandla Vida. Varför inte? Ska dit igen på torsdag.

Linan, vad härligt att du är så lycklig! Hoppas att det blir ett fint UL imorgon.

Vida är 5 veckor och jag hoppas innerligt att det har med omogna tarmar att göra. Det har ju varit lite strul ett tag nu, men ändå inte superilla. Idag har dock slagit alla rekord. Stackarn har aldrig skrikit så. Magmassage har vi gett lite, men ska bli bättre på det och köra ett par ggr/dag. Akupunktur har jag också tänkt på , men avvaktar. Hoppas på att det har varit ett fett undantag idag. Annars är jag öppen för aku.

DND, som om det inte skulle vara en rejäl anledning...

Jag dricker te som jag gjort på fänkål, anis och kummin. I det har jag en påse komomillte. Har hört om de som ger bäbisarna det samma, men jag har inte vågat mig på att ge V det eftersom hon är så liten.

Det ska finnas någon fänkålste i Tyskland som är speciellt för bebisar med gaser och som ska vara riktigt bra. Ingen som har kontakter i Tyskland? Flört

• Finessan

God kväll i tråden.

Tack för alla tips angående Vidas mage. Jag tar tacksamt emot dem. Idag har vi haft en helt annan unge och hon har varit som vanligt igen. Lite knip, men inte som igår. Jag hoppas verkligen att det var ett undantag.

Tack till dig DND som har pratat med din tyska vän. Det är teet för spädisar som jag har läst om. Tror att märket är HIPP som jag läste om, men det finns säkert fler. Finns för olika åldrar och är av instant-sort (är det det som är lösligt?). Tyvärr finns det inte här i Sverige.

Redan på fredag en tid, vad bra! Vet ej vem läkaren är men han låter intressant. Hur hittade du honom?

Kan det inte vara ÄL-sekret?

MB, vad bra att du fått en del svar och att det finns en del att göra. Jag har förhöjda värden på både faktor VIII och von Willebrand. På provresultatet står det att ett värde över 2,0 är förenligt med en ökad benägenhet för blodproppar. Vad hade du? Sen brukar de även ta om dessa prover eftersom de påverkas lätt av tex en infektion. Jag har tagit dem tre ggr, men fått förhöjt alla gånger, över 2,0. Jag är ingen expert men skulle inte lite på att det endast spelar roll tillsammand med vWb. Bra ändå att du blivit lovad heparin och trombyl. Tummen upp för läkaren!

Krusbär, hoppas rödtjutet och det grillade smakade!

Poppy, kan det inte vara UVI ändå? Tycker att det kan ge lite märkliga symptom, ite alltid klockrena. Hoppas det går över.

Cia, säger som Idun, vad härligt det låter! Du får väl hänga upp dem på väggen. 2 veckor kvar, jösses vad fort tiden går. När som helst nu då. Heja Pyret!

Ang. samtal så gick jag under sjukskrivningen hos en kurator på VC. Har även gått nu under graviditeten. Men då hos KK. Går man hos KK när man är gravid är det kostnadsfritt eftersom det räknas som mödravård. Finns även psykologer. Jag hade en kurator även nu. 

Idun, trevligt med imorgon! Hoppas Vida är på sitt bästa humör.

Kramar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7