• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

BP: du jobbar på bra med enheterna! själv har jag fått i mig lite majs och konserverad sparris till lunchen, och sen en kiwi och vindruvor. inte jätteimponerande. inte har jag tränat på länge heller... eller jo jag powergick en halvtimme igår, men det räknas ju knappt. måste nog äta mer grönt nu på kvällen känner jag...
    men du BP!! ingen mens än?! hmm...

hur är det med blödningen a80?

• StoraD

hej på er!

nix a80, jag tillhör inte dem som analyserar. Jag tror inte på det där med symptom tidigt, inte för min del - andra kan säkert känna, men jag har aldrig gjort det! Inte heller testar jag innan BIM, testdag 16 dagar efter ÄL om mensen inte skulle infinna sig.
    Angående Trombyl. Nej, jag tar dem först vid plus. På RMC sa de att det kan försvåra infästningen, max 1 Trombyl/vecka sa de. Jag förstår inte vad argumenten för skulle vara - jag har ju blivit gravid förr och SÅ snabbt bildas väl inte proppar som kan stöta bort ägget? Kanske tar jag ngn enstaka efter ÄL, men i så fall bara 1/vecka fram till BIM!

finesssan, så kul att höra lite mer om dina upplevelser, det måste vara en fantastisk känsla!

kramar på er alla!

• StoraD

Poppy, när ska du börja testa vännen?

BP: fortfarande ingen mens?! hmmm goda nyheter

• StoraD

en till grej ang Trombylen, jag tycker det är jättesvårt det här med om man ska ta det i samband med ÄL eller inte... jag är långt ifrån säker, men har beslutat mig för att lita på RMC... men jag vet att andras läkare har sagt motsatsen.

• StoraD

vet ni vad jag tycker är riktigt jobbigt?! (detta är ett ondskefullt inlägg - varning varning)

att de personer som man hängt med på fl under de 2 år vi försökt, som har blivit gravida/fått sina barn tittar in på ens sida och a) inte skriver någonting b) skriver floskler (Ja, vad de än gör så blir det fel ). Det finns flera gamla trådkompisar som tittar in regelbundet utan att skriva, tror de inte att jag ser det eller?!

Inte heller orkar jag med deras "ååh stackars LillaD hoppas du snart blir gravid", "så spännande med adoption", "du är så stark", "nu är det snart din tur", "jag håller tummarna" eller allra värst: "styrkekramar" *kräks* Det är hemskt att säga så för att jag VET att de menar väl, och de är ju jättegulligt av dem såklart! men jag blir så oändligt ledsen och påmind om hur lång tid som gått och att jag OCKSÅ skulle haft en bebis om det inte vore för missfallen . Jag orkar inte hålla på och räkna ner till BIM, och känna efter och önska mig en pergobebis och skit, jag orkar inte med en massa tummhållningar och "snart är det BIM" och "nu är det din tur", det var faktiskt min tur för länge sen, men den kom och gick... era tummar och frågor i tråden uppskattar jag verkligen, men det är för att det känns som att ni förstår.

Usch, nu blev detta ett jättetråkigt inlägg, förlåt.

• StoraD

jag håller med Lycka, dessa dubbla budskap som gör att man själv måste fatta beslut... det känns jättejobbigt!

• StoraD

usch, jag är ingen ond människa egentligen, jag är nog mest bitter jag ska nog ta mitt bittra jag och gå och lägga mig... kram

• StoraD

hurra för BP's uteblivna mens!!! och mensvärk kan ju vara tecken på båd' det ena och det andra!

• StoraD

hej söta krusbär! tack för att frågar! du misstänkte kanske av ovanstående maraton-inlägg mitt i natten att jag inte var tip-top? jag mår ganska bra idag, igår fick jag ngn akut depp. hade det inte varit för missfall nr 3 hade jag fått barn nu i slutet av juni och dessa "#?)/(#? BF datum som kommer och går... usch, jag "känner" flera på fl som plussade samtidigt som jag och de ska få barn nu när som helst... nåväl.

hur är det med dig vännen? nu när mensen kom sa du att du kunde ta proverna till mf-utredningen, har du ngn inbokad tid till det? Ska ni börja försöka nu innan ni gjort proverna?

cia: WELCOME TO SKÅNE, IT IS A WONDERFUL LANDSCAPE. yes.

• StoraD

hej på er! här sitter man och jobbar och sliter på bibblan *suck* detta Facebook är ju ett elände också, är det inte bilder på folks ungar så är det "tjohoo jag har semester" *dör inombords* nåväl!

krusbär: när ska du ta proverna vännen? och det låter klokt detta att vänta lite med att försöka, så skönt! Detta med hormoner har jag också förstått är ngt jäkla gissel, notoriskt svårmätt är det också (eftersom det varierar så mkt säger min gyn).

mamarazzi; men alltså jag tycker det dyker upp nya rön hela tiden om vad som orsakar tidiga missfall! a80 hade lokaliserat glutenintolerans, och nu detta! men det var ett enkelt prov man kunde ta så du? då ska jag göra det när jag blir preggers nästa gång!

hej Poppy! hoppas det går bra med skrivandet! typiskt er humanister att komma dragande med historiska fakta! har många humanistkompisar som förfäras över folks "ahistoritet" kram söta du och förresten, hur går det med ÄL-testandet?

*vinkar till Acantha*

Bling! kommer du hem idag? mw, hur går det med enheterna - jag har fullständigt havererat! lite majs och morötter idag, max 1 och 1/2 enhet. uselt. *hatar mig själv*

kram på er raringar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7