• HoppetKärleken

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Bling hur har det gått för din man, har tabletterna hjälpt något än? nu har han ätit dem en dryg vecka väl? Tänker på er massor att man ska behöva mer än en sak att tänka på...

Min sambo är med vid vissa besök, tex hos dr B har han alltid varit med och vissa andra besök, rutin vul för att kontrollera blåsornas tillväkt vid IVF är han inte med. jag känner inte att det behövs vid dem tillfällena.

• HoppetKärleken

lillaD: du har så rätt i allt du skriver, men i skrivande stund med mycket värk orkar jag inte någonting och allt blir så mycket värre då, tar man tag i saker så blir allt så mycket lättare. Vi har kikat på Vietnam och skulle mer än gärna adoptera därifrån vi står som sökande i AC sedan snart ett år tillbaka men det i sig säger ju tyvärr ingenting. Det är inte förrens man gjort utredningen och förhoppningsvis fått ett medgivande som den riktiga oron tar fart, om något land accepterar oss som föräldrar...

Ska erkänna kan inte heller så jätte mycket om surrogatskap men jag skulle mer än gärna använda mig av detta om det bara inte vore så jädrans krångligt och dyrt. Tänk om man lägger ut 600 000 kr och så blir det inget barn den vägen heller. Jag låter väl inte pessimistisk

Men vi alla ska på ett eller annat sätt bli mammor endag, det tror jag innerst inne Tack för att ni finns!

Är allt väl med dig lillaD, är det mycket jobb nu? Hur går det med enhetsjagandet? Själv lyckades jag gå ner 1,5 kg första veckan men då körde jag en kickstart så vi får se på måndag hur det gått denna veckan, jag hoppas på ett halvkilo i alla fall.

• HoppetKärleken

"BP; Lilla, Bling: Min känsla är oxå att jag kommer bli sist kvar i tråden. Tror att ni får dras med mig läääänge. Är skiträdd för känslan att det inte kommer någon mer graviditet för mig eller i alla fall ingen som kommer gå vägen. Har sparat mitt senaste positiva gravtest och när jag ser känns det som det där är inte mitt, nästan surrealistiskt."

Å jag känner absolut att jag kommer vara ensam kvar i tråden utan barn...å är också livrädd för att det aldrig mer kommer att funka hur många IVF vi än provar inte ett plus så långt ögat kan nå på över ett och ett halvt år, å fem återförande senare....jag slängde dock mina gravtest efter sista missfallet, tror jag skulle behövt dem för att förstå att jag någonsin fått ett plus på den där stickan...

• HoppetKärleken

Lycka jag kanske inte är rätt person att svara på ditt inlägg då jag också är ganska dåligt insatt i adoptionsvärlden trots att vi snart köat ett år...men jag har fattat det som att könummret inte aktiveras förrens medgivande är klart alltså inte spelar någon roll när man bestämmer sig för att försöka få ett medgivande utan det är då man går om de i kön som köat kortare än en själv...hoppas jag inte snurrade till det ännu mer nu sen är det ju så att eftersom det idag är ca 4 år bort innan men får ett adoptivbarn (givetvis beror det på landval också) och medgivandet bara gäller i två år så kan det bli så att man får göra om processen igen om man inte hinner fram i tid...svammligt förklarat men hoppas du förstår vad jag menar

• HoppetKärleken

lillaD helt rätt man behöver inte göra om hela processen bara typ ett samtal. Japp vi skulle gärna adoptera och har därför ställt oss i kö, men är mycket skeptisk till att det är något land som tar emot oss om vi skulle få ett medgivande från sverige vill säga. Du vet min skitsjukdom ställer till det för oss

Hur länge har ni stått i kö lillaD? Har ni börjat med utredning och föräldrarkursen än?

• HoppetKärleken

Idun så skönt att allt såg bra ut blir så glad för din skull, nu ska det bara gå hela vägen! Visst var du en av dem som DrB inte hade ordinerat prog. ? Va sa han om det när du träffade honom?

Såg att du tävlingsdansat mamarazzi det har jag med i samma danser kom aldrig heller så långt att jag gav mig på alla tio, men gud så kul det var eller rättar sagt är att dansa! Wienervals dansade jag också förrestern

• HoppetKärleken

Idun och Poppy...tack för att ni frågar, ni är ju bara för goa...är mycket nu alltså tråkigheter, mycket ont i lederna vilket gör att jag inte känner mig redo för att starta upp en ny IVF heller, fast det är det enda jag viiiiilllll. Jag återkommer när jag känner mig lite helare. Tack igen! Jag hoppas och tror på er båda det vet ni snart får ni se den lilla räkan på vul, tro mig trots avsaknaden av symtom m.m Sluta analysera!!! men det är lättare sagt än gjort jag vet

• HoppetKärleken

Tack för alla inlägg, ni är bara för goa allesammans! Glöm aldrig det, är så glad att jag har er!

Finesssan det är helt rätt, har inte mått alls bra facktiskt sedan februari när jag bytte medicin på DrB:s inrådan men mitt TNF värde har ju gått ner från 102 till att ligga runt 10-12 men så har jag ju då istället så grymt ont och riktigt dåliga RA värden, vilket jag tror kan påverka en graviditet negativt, vissa dagar kan jag knappt gå och sover inte om nätterna på grund av värken, men idag är en bra dag igen så idag funderar jag igen om jag kanske skulle dra igång nästa ivf nästa mens och hoppas, det sista som överger människan är ju hoppet sägs det!!!

Hur går det med lilla Vidas mage?

lillaD jag håller med föregående talare, du får inte jobba ihjäl dig! Lova det!

• HoppetKärleken

Stella: testa och se om du kan förskjuta mensen en dag eller två det är ju inte skadligt med prog. i alla fall bara kladdigt vet inte om det funkar? Kramis!

• HoppetKärleken

Stella grattis till plusset!

Idun så grymt härligt att få se ett litet hjärta picka grattis

Poppy håller mina tummar för dig när du har vul, nu jädrans ska det gå bra!

a80 grattis till passerat det magiska v12 strecket

Bling hoppas du mår lite bättre idag, känner så med dig när tårarna bara dyker upp när och var som helst, det går inte att stoppa dem. Men som sagt hoppas att du är lite gladare idag, och tänk på att 33 är ingen ålder själv fyller jag 35 nästa gång och jag har panik! Står överrallt att efter 35 sjunker fertiliteten drastiskt och jag som inte ens lyckas få pluss längre...

• HoppetKärleken

Finessan: Just för tillfället mår jag superbra i lederna och är så glad för det, flera år sedan jag kände mig så här bra, kan till och med springa korta sträckor när jag lydnads tränar med min hund det är glädje det! Hur mår du gumman och lilla Vida?

• HoppetKärleken

mamarazzi va avis jag blir, Thailand i 6 veckor låter inte alls fel i mina öron

LillaD var är du? Hoppas det är okej? Tänker på dig och undrar var du är...

• HoppetKärleken

Poppy det är en labrador jag/vi har min ögonsten och jag lovar att jag ska be till alla vulgudar i världen imorgon, lycka till!

MWB: Gud så jobbigt med överrasknings party när man inte är i rätt sinnesstämmning kan bara tänka mig att alla småbarn där och vetskapen att man är den enda utan barn måste varit helt fruktansvärd. Det är ju alla dessa samlingar av människor man allra helst undviker, när livet är i den fasen det är just för tillfället. Men du kommer absolut snart ha en liten bäbis i famnen hoppas jag får göra dig sällskap

Och nej min ledförbättring har dessvärre inte kommit av sig självt, en ny medicin som jag bara ber till gud fortsätter att funka. Många av dem mediciner jag provat har funkat ett kort tag för att sedan återgå till samma läge igen....

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7