Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
BP: Åh, grattis till plusset men skit också att du blöder! Man vet aldrig vad som händer - håller tummarna för dig att det går vägen!
BP: Åh, grattis till plusset men skit också att du blöder! Man vet aldrig vad som händer - håller tummarna för dig att det går vägen!
lillaD: Förstår att det känns hopplöst ibland men ge inte upp! Eller en liten stund isåfall, för att komma igen och hoppas sen! Det bara måste gå till slut. Kram!
cia: Spännande!
mamarazzi: Ang. lutealfas så har jag funderat och forskat väldigt mycket kring just det eftersom jag ofta småblöder typ halva lutealfasen. Även när jag är gravid. 9-10 dagar KAN ju vara i kortaste laget, men att du har så någon gång är nog ingen fara. Bara om det fortsätter kan det vara bra att kolla upp. (För mig gjorde det ingen skillnad med pergo, dock.)
lillaD: Just det - man kan bli SKITDEPPIG av pergo. Jag skojar inte, det är hemskt. Som tur är går det över.
BP och a80: Håller tummarna!
Lilleskuttan: Skönt att det går framåt. Vilken vecka är du i nu?
DND: Hoppas på bra besked i morgon. Förstår att du är nervös.
Vinkar till MW, Bling och Idun!
Ego (för den som har tid och lust ): Efter år av p-piller och sen f*cked up cykel pga utebliven äl har jag nu sedan ett halvår tillbaka en normal (?) cykel på 28 dagar med äl. Men, förutom mina spottings som jag tjatat om tidigare, så undrar jag om det verkligen är normalt att alla faser i cykeln ska kännas så mycket? Har en del mensvärk och blöder ganska mycket och länge. Och samma dag som mensen slutar drar det igång någon slags aktivitet i äggstockarna, det känns som svagt molande värk. Den ökar i styrka och några dagar senare kommer äl-flytningar. Sen äl - som känns rejält den också! Sen kommer några få dagar av lugn och ro, innan spottings och mensvärk som fortsätter tills mensen börjar. Och så vidare. Jag vill verkligen inte klaga nu när jag har en cykel att tala om öht, men är det verkligen helt normalt att känna så mycket? Det finns liksom inte på kartan att jag skulle glömma bort vilken cykeldag jag är på, förutom kanske dagarna precis efter äl. Finns det NÅGON annan än jag som har det såhär? En liten fundering bara...
Lilleskuttan: Åh, så skööööönt! Hoppas att du kan börja njuta nu. Jag pausar i väntan på provsvar från mf-utredningen och går på akupunktur.
Lilleskuttan: Vi tog proverna 4/7 och det skulle ta ca 4 veckor. Men gyn är på semester till mitten av augusti, så jag ska boka in en tid då. Jag kommer att vara asnervös!
DND och HK: Tack för svar på ego-inlägget! Känns bara som om jag aldrig har hört talas om någon annan som har det så. Skönt att vi är åtminstone tre, då!
Har funderat på menskopp förut men har ganska riklig mens och då vill man ju helst att allt funkar. Dessutom visste jag inte riktigt vilken sort jag skulle välja. Men det vore intressant att prova! Även om man ju snart helst inte vill ha mens utan bebis...
Bling: Jorå, har en paus just nu och väntar på provsvar. Går i akupunktur under tiden. Hur är läget för dig?
Idun: De billiga testerna funkar bra, men man ska helst inte testa på morgonen utan mitt på dagen. Gärna samma tid varje dag.
Cia: Men då kan han ju komma när som helst?!
Idun: Man kan ju testa på kvällen också, men helst inte på morgonen eftersom LH-koncentrationen är lägre då.
Jag är nöjd med akupunkturen so far, har fått mycket snällare mens!
Ang. äl-testerna: Det är inte alla som skriver i instruktionerna att man ska testa på morgonen. Men alla testickor är ju egentligen samma test, så det borde gälla oavsett var man köper dem. Och det viktiga är nog att man inte dricker mycket vätska timmarna innan, man behöver inte vänta 4 timmar.
Idun: Spännande med dr Nie!
mamarazzi: När jag åt p-piller kände jag inget (förutom vid mens) men då var det ju inte på riktigt heller. Men jag blir ändå förvånad över att så många "råkar" bli gravida och inte har en aaaaaning om äl, bim osv.
lillaD: Jo, det är nog normalt med känningar som du säger. Men spottingsen är ett jäkla otyg som måste väck innan jag vågar bli gravid igen. Pergotime har jag som sagt provat och det funkade inte.
Ja, det där med vänner som sviker är vi ju många som känner igen. Men kanske är det så att hon inte vill strö salt i såren? Hur mår du idag?
a80: Men det låter ju jättebra! Det rosa är nog bara sköra slemhinnor från undersökningen och slutar snart. Och bra att ni har koll på cystan.
Cia: Ja, det var verkligen modigt och spänstigt att ge sig ut på stan!
Mary: Välkommen hit!
BP: Det kanske dröjer ytterligare några dagar innan fetingplusset kommer?
Vinkar till er andra!