• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

jamen mens-godis-sug och gravid-godis-sug är förvillande lika BP!!

kommer du till Malmö Cia?! *springer ut och börjar samla kottar* ååh men jag förstår att du har fullt upp vännen, vi får ses en annan gång! jag åker ju rätt så ofta till u-a ändå!

• StoraD

ååh men så trevligt, det ska ju bli fint väder i veckan så då kan ni bada och ha det bra på Lomma Beach (ja, det heter så... )

• StoraD

mw: näää du är inte alls klantig! det kunde väl inte du veta? du har ju haft så mkt annat att tänka på sötnos! var inte så hård mot dig själv!

• StoraD

BP: jag loggade in för att se hur det gått, så tråkigt med minus gumman men det är inga konstigheter, det tar olika lång tid att blir gravid, och snittiden är faktiskt 7 månader, och upp till ett år är inte så ovanligt ändå. Kommer inte plusset denna månad, så kommer det månaden efter det! eller kanske en månad senare! Detta minus kan ingalunda tolkas som att du aldrig kommer få barn - det är en övertolkning som heter duga raring! Men sen är det jättejobbigt att vänta, jag vet - men det KOMMER, och du kommer att bli gravid raring! det finns verkligen ingen anledning att tro annat!

många kramar!

• StoraD

BP: jadu, bäst är det att mäta lutealfas, när var ÄL? cykeln i övrigt kan ju bara mkt oregelbunden! hoppas du testade för tidigt! sen hade jag en kompis som testade minus på BIM +1 och så plus ngn dag senare, så så kan det vara, även om det nog är rätt så ovanligt.

Har du börjat fundera på IVF? vilket försök är du på? ang väntetider så är det nog olika väntetid i olika kommuner tror jag.

Cia: vi hoppas bebis vänder sig gumman!

• StoraD

HAHAHA ja det är rätt Cia!! klart att du gör!

• StoraD

Cia: jaa, en sån vill jag ha!! vart kan man beställa? är det storkhjälpen.se?

BP: ja du, 5:e försöket är inom ramen för det normala... jag vet hur du tänker, jag har väntat i 2 år och tycker såklart att det är jättejobbigt, jag fick mitt senaste mf i början av november vilket är åtta månader sen. Men man kan inte räkna så när det gäller "svårt att bli gravid", detta är ditt 5:e försök, precis som detta är mitt 3:e trots allt... Troligtvis blir du gravid nästa gång, eller gången efter det! Annars, så ring läkaren ang IVF eller insemination - ibland kan det vara skönt att ha en 'plan'! KRAM

• StoraD

BP: ja, jag vet några här på fl som gjort insemination. VIssa av dem har fått pergo, andra inte (då de har egen bra ÄL), det är inga hormoner inblandade m.a.o. Sen tvättas simmarna så bara de finaste tas ut, och så sprutas det in med ngn slags slang i samband med ÄL, antingen en gång eller två gånger. Oddsen förbättras ngt jämfört med vanliga försök. Du kan läsa lite här: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Fru Bling: härligt att höra att ni haft det bra!

bi: nix, jag hade ÄL i helgen, så jag får ge mig till tåls ett par veckor...

krusbär: skönt att mensen kommer! (om det var det du ville!)

lycka: när är testdag? jag håller verkligen tummarna för dig!

• StoraD

TJOHOO grattis truls!!! vilken grej!! grattis grattis grattis till tösen!

jepp mw, enheter och jobb, det är sommaren 2008 i ett nötskal!

lycka, då håller jag tummarna den 10:nde gumman!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7