• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

mw: bra! jag var själv jätteorolig och förbannade mig själv för att jag ätit trombyl, men det gick visst bra ändå... men hör för säkerhetsskull.

idag har jag ätit 2 mandariner, en avokado, en spenatsås + lite tomat och gurka! *älskar mig själv* nu hänger jag i soffan och dricker eternitea... harmoniserande te... efter missfall nr 3 började jag nämligen ägna mkt tid åt ayurveda och åt en massa fertilitetshöjande mat (mest mungbönor), nu har jag tröttnat men jag har kvar mitt eternitea. kanske ska jag damma av lite post-ovulation-övningar... hmm...

jag såg på facebook att det fanns en grupp för såna som hänger på fl! och de hade skrivit sina fl-nicks också . Men man vill ju inte outa sig själv... undrar var kollegorna skulle säga?! "jaså D, du hade ägglossning i helgen, såg att du var orolig för uteblivet ÄL-sekret, hoppas det ordnade upp sig - och sex två gånger, jamen va kul för dig!"

• StoraD

a80, förresten - hörde du med din läkare om Trombyl? DrM sa att jag kunde ta det om jag ville, fram tills behandlingen... inget mer. Jag har ju fått det utskrivet av min vanliga gyn, men så sa de på RMC att jag inte skulle ta det under ÄL eftersom det kan bli svårare för ägget att fästa. men det är ju mkt olika bud på den fronten.

• StoraD

stella: det där är jättesvårt... ibland har jag inte tränat efter ÄL pga av samma skäl, men egentligen tror jag inte man kan tänka så, jag tror att det är bäst att träna, om inte annat för att man faktiskt mår bättre då! Men kanske kan du power-walka el ngt annat som du känner är lite lugnare?

kan det påverka a80? ååh då kanske mitt trombyl påverkade resultatet ändå?

• StoraD

hej sushikatten, jag har använt clearblue digital. Använde apoliva en gång men blev alldeles förvirrad av att "lika-starkt-som-teststreck" och "starkare-än-teststreck" hitodit.

• StoraD

ååh så du har BIM i veckan BP? När då? då ska jag hålla tummarna för dig vännen! verkligen!! veckan innan BIM är så jobbig att då tycker jag att man får äta godis!

• StoraD

då missförstod jag dig a80! vart ska du på semester Cia?

• StoraD

åh men så söta ni är som håller tummarna för mig, men oddsen är inte så goda ändå. detta är bara försök 3 för mig (trots att mitt missfall var i början av november, suck), och 3:e ggn är ju långt under genomsnittstiden. Men det är klart, jag hoppas... en av gångerna blev jag gravid på tredje försöket, det är mitt rekord!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7