• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

finns det?! det minns jag inte från min uppsala-tid, men det är ju 10 år sen jag flyttade nu... vart ligger det? well. angående ÄL-stickor, så börja testa dag 11-12, om du har mkt oregelbunden cykel så köp billiga tester på nätet, annars kostar 7-pack stickor på apoteket 220 (apoliva) och 240 (clearblue) kronor. JAg har aldrig använt de billiga så jag vet inget om dem dock.

• StoraD

när jag bodde i uppsala då fikade man på Tangorabatten och på Storken... och då fick man röka inne... och så fick man påtår på kaffet... *drömmer mig bort*

• StoraD

jaa, det var tider! Uppsala är ju en trevlig stad faktiskt! bra att växa upp i. jag ska åka och hälsa på familjen om en månad faktiskt, ska bli trevligt att återse hembyn.

stabby? du där har jag inte hängt mkt! vart ligger din institution? är det inne i stan?

• StoraD

nä, nu ska jag åka hem till Malmö, sitta här på kontoret och surfa, det är ju inte lönt! kram kram

• StoraD

grattis Hella! då är vi ju rätt så synkade! jag vet inte alls med denna månad... jag har kört ett nytt system, inspirerad av de som går hos Dr B. De ska ju ha uppehåll 4-5 dagar och sen en dag som de ska satsa på! så jag gjorde så också, uppehåll till imorse, så fort jag fick stegringen... så vi får väl se vad detta system kan inbringa! (jag är glad för att räkna och sånt, olika system, det är kul!) Hur mår du annars raring?

det är nog bara irriterade slemhinnor lilleskuttan!

• StoraD

Hella: ahaaa "slipping into something more comfortable..." någon har visst kollat för mycket på Dynastin i sin ungdom... kolla på den första minuten i denna scen

a80: tänk, om bara ett par veckor, kanske lagom till semestern, så är du på g! strålande!
    vilken timing!

*kastar kottar på Cia*

• StoraD

snusk-cia!! *kastar fler kottar och en clementin* (trött på enheterna... ) hur mår du vännen?

idag fick jag sån vansinnig ÄL-smärta, jag kom inte upp ur sängen, så ont hade jag! (men det fick jag sist jag tog pergo också) 1 gram panodil senare och jag var uppe. nu är jag på jobbet och har ont igen.

hur mår alla idag? är det ingen här? hallåååå nähä! ska man jobba alltså?!

• StoraD

finesssan: ååh vilket fint namn! jadu, vad har hänt de senaste dagarna... trasan och lilleskuttan har sett små hjärtan på vul! a80 är tillbaka i gamet! hon har precis haft mens, jag och Hella har precis haft ÄL, poppy fick mens för en vecka sen kanske, krusbärs mens väntar vi på, hon har skumma blödningar... vitlöks mens väntar vi också på. DND har bråkat med läkare, vi hoppas att hon mår bra efter sin cytotec, mw har precis tagit examen, Lycka är ruvare, och BP - ja hur mår du BP?

lilleskuttan, jag tror finesssan tog bakvägen också!

kramar!

• StoraD

hej hej! snart är det fotboll, heja Spanien!!

mw: HAHAHA så kul med kottarna!!
    Ang din fråga: jag tog Trombyl under provtagningen, och blev jätteorolig för att det skulle påverka, men så frågade jag och de sa att det inte var ngn fara... men hör med dem när du tar proverna imorgon!

tack strump!

a80: säkert klokt med albylen, jag har ju Trombyl hemma som jag tar varje månad ett par dagar innan BIM (alltså inte under ÄL och äggets ev 'fästning').

Poppy... det där är att klassiskt problem, jag röstar på snabb-mys när svärisarna är ute på promenad el dyl. alternativt att ni två går en promenad... eller kör och handlar! jag jag var hos min familj under ÄL så satsade vi på tiiidig morgon när alla sov. men usch, jag var ju orolig att de skulle vakna...

• StoraD

tack förresten poppy för den fina beskrivningen av min ev befruktning!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7