• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Tänker på Lilleskuttan och hoppas att det gått bra på KK, och att det inte var någon fara. Kramar till dig!

Snozie: Jobbigt med operation. Är det titthål eller någon annan variant?

Cia: vad bra att lilleman vände sig själv! Så slapp du bli misshandlad och ev. akutsnittad .

• Poppy Lee

mammarazzi: många av oss har ju gått till DrB som gärna ordinerar T vid upprepade mf. I många andra länder, USA tex, verkar det vara standard att ge "baby aspirin" vid upprepade mf, är inte ens säker på att de tar prover innan där. Vid väldigt låga doser tycks det ju vara mer eller mindre riskfritt. Hade jag inte fått recept av DrB hade jag nog testat att självmedicinera med mkt låg dos Albyl Minor.

Hella: vad spännade med vul! Förstår att det känns nervöst. Vilken vecka är du i när du ska göra vul:et? Tycker att du ska få vara labil mot svärmor , skyll på hormonerna!

babblar: kanske har frågat förut, men visst är det receptbelagda O du tar? Jag tror absolut inte att det ska vara någon fara. Som jag kanske tidigare skrivit tog jag O under min enda lyckade graviditet. Under de andra tog jag inte O, och det gick ju åt helvete.

• Poppy Lee

mammarazzi: en halv kanske är lite mycket. Eller vad säger ni andra? Jag skulle nog ha tagit en 1/3 om jag självmedicinerade.

• Poppy Lee

Babblar: vad konstigt, när jag tog det (visserligen 2 år sedan) fick jag starka som inte fanns receptfria. Dyrt som 17 var det också minns jag! Jag hade extrem halsbränna som inget icke-receptbelagt hjälpte mot. Fick halsbränna av vatten t o m, och det rann saliv ur munnen ständigt (URK!), överjävligt var det.

Det där med Losec känner jag igen, Omeprazol är ju en exakt kopia på Losec (som är typ 5 ggr dyrare), så det ska vara lugnt att äta under graviditet.

• Poppy Lee

Lilleskuttan: jag har tänkt på dig, hur känns det med humöret? Kan du slappna av eller är du jätteorolig? Skönt att du har vul-tid på måndag igen. Får du samma läkare, eller är det en annan? På KK i U-a finns det ju både snälla och mindre snälla, jag vet en som är kanon, en isländsk tjej som är väldigt empatisk och snäll. Hoppas att du får henne!

(Sedan vet jag en massa andra som är onda också , men jag ska inte outa dem här )

• Poppy Lee

Idun: hoppas verkligen att du får en tid idag! Be att de kollar ev. cystor på äggstockarna, jag fick en cysta en gång (efter första mf)och det gjorde extremt ont. De är ju i regel helt ofarliga, men om det blir stora kan de ställa till med besvär. Sedan kan de spricka och läcka ut vätska, vilket kan göra att det gör ont på olika ställen i magen. Gör det ondare när du rör dig eller är det konstant? Kolla även infektion såklart, och blindtarmen - gör det ont på sidan eller mitt på magen?

babblar: jag fick inget utslag på stickorna förra veckan men vi körde varannan dag iallafall. Har läst att de inte funkar på alla! Så jag lever på hoppet om att jag kanske är en sådan (fast jag har bokat upp en gyntid i augusti för säkerhet skull). Kan O ge bröst hos män , det visste jag inte

• Poppy Lee

lillaD: men som du skrev för ett tag sedan är varannandagsmetoden rätt jobbig... man vill ju VILA ibland , och se på TV och surfa på FL (och kanske läsa en bok någon gång) och slippa monotont liggande

• Poppy Lee

Haha, ja du, men du har lite normalare cykel än jag... min är ju lång och oförutsägbar. Men nu får det vara nog-legat för min del för den här månaden, inget ligga förrän nästa cykel!

• Poppy Lee

Japp, nu är det tanttrosorna på några veckor framöver!

• Poppy Lee

mamarazzi: sådär är min man också - suck, att det ska vara fint och spontant. Det är ju kul när man inte önskar bli gravid, men när man mest av allt i hela världen vill bli gravid igen kan man ju liksom inte invänta den spontana lusten Nej, då är befruktningssex det enda rätta

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7