• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka: kramar till dig. Vad jobbigt med farmodern! Man kan ju önska att människor tänker sig för lite mer, men det är ju svårt med "di gamle", de har ju oftast en annan syn på mf också. Min farmor (som nu är död) förstod inte alls att jag sörjde mitt första sena mf - hon blev nästan arg på mig för att jag var så deppig, tyckte inte att det var något att bry sig om! Ändå var hon världens snällaste i övrigt.

lillaD: vad söt du är som frågar om min ÄL! Jag är på dag 9 idag, så jag kanske ska börja testa snart. Men som det ser ut nu är ju mina cykler lååånga och oregelbundna, så det vete fasiken om det är dags än. Måste nog börja testa ändå för säkerhets skull. Hur är det själv, kan du koppla bort BIM-stressen?

Att flytta låter som en bra idé, är maken med på noterna? Jag vill jättegärna ses om du kommer upp till dessa trakter, är ju inte så långt mellan U-a och Sthlm. Jag kan också tänka mig att flytta så småningom, dock ej till Sthlm tror jag, utan antingen utomlands ett tag (postdoc i Berkeley vore nice ), eller ut på landet någonstans, helst skärgården. Men det bygger ju på att man är rik och har körkort... suck.

Idun: jag tänkte som du förra cykeln, att jag skulle bli stressad av stickor. Men så märkte jag ju inte av någon ÄL, är 100 på att den uteblev faktiskt. Så den här månaden ska det testas! Om inte annat för att få "bevis" för om jag har ÄL eller ej.

EGO: har just bokat in en gyntid i augusti. Såklart var det semesterstängt i juli hos typ alla Uppsalas privatgyn, men i augusti fanns det tider. Om det är så att ÄL krånglar även denna månad vill jag banne mig ha pergo el dylikt. Lyckas jag bli på tjocken innan dess kan jag ju göra vul då istället *önskedrömmer*

• Poppy Lee

babblar: skitmens! Min mens har ju också blivit längre och längre sedan jag började med Trombylen, men det kan ju bero på något annat också, kanske hormonrubbning el dyl efter mf.

• Poppy Lee

HK: intressant att vi är fler med underliga cykler under Trombylbehandling. Men som sagt kan det ju bero på en massa saker efter mf, kanske ej har ngt att göra med det egentligen. Hur mår du annars?

lillaD: har du fått något jobbat idag? Eller har du mest surfat som undertecknad?

Lycka: vad mysigt med semester, hoppas att du får det skönt!

Idun: hm, ja du kanske ska testa tester för säkerhets skull - men visst känns det stressande, jag blir nervös så fort det ska kissas på stickor jag med

Saffran: grattis till lyckat vul vad kul! Jag hade gått på konserten om jag var du, tror inte alls att det kan vara skadligt med ljudet - nuförtiden får de ju inte brassa på med så högt ljud heller. Möjligen läskigt med knuff och buff på magen, men ni kan ju kanske hålla er lite längre bak?

Appropå Ullevi och Göteborg: någon som kan staden väl och har bra tips på vad man kan göra där i två dagar? Vi ska resa dit nästa vecka, men mannen kommer att jobba så jag ska roa mig med lillan. Vad bör man se och göra som inte är alltför dyrt?

• Poppy Lee

Nu sticker jag till landet! Kramar till alla och hoppas att ni får en skön helg.

• Poppy Lee

Hej tjejer! Hemma en dag innan vi åker iväg till nästa ställe. Nu ska vi till Gbg där maken ska jobba och jag ska lata mig med dottern. Ingen som har tips?

lillaD: jag tycker att Krusbär har en poäng med att hyra stuga det är faktiskt rätt jobbigt att dela med syskon och kusiner, mostrar och fastrar osv. Även om jag har en gullig familj! Men min är bullrig, vi är inte heller helsvenska och det blir ingen hängmattesemester direkt när man delar med min familj.

Cia: när jag jobbade på pub i London sa pubägaren åt mig att tänka "kunden har alltid FEL", det är helt rätt attityd tycker jag , iaf på pub!

• Poppy Lee

Cia: kul att se att någon är här , detta har blivit en riktig spöktråd så här i semestertider

Liseberg har jag funderat på men är ju som sagt lite dyrt även om jag ÄLSKAR nöjesfält... ska googla runt som en tok för idéer. Tack ändå för tipset vännen

Hur mår du förresten, du höggravida?

• Poppy Lee

DND: vad starkt av dig att kolla UL-bilder, det hade jag nog inte pallat hålla masken inför - fortfarande väldigt känsligt det där för mig.

Tack för tipset om Universeum, det ska jag kolla upp bums!

• Poppy Lee

DND: ja, men det är verkligen sant - jag hade nog avstått, får magknip av glada sms från gräddfilskompisar som plussar och är på "lyckade" ul/vul .

Det SKA bli din tur gumman, kram!

• Poppy Lee

Cia: du får se till att pusta ut ordentligt i soffan! Vi åker till Götet imorgon bitti och är borta hela veckan tyvärr. Men senare i sommar kanske? (om du inte ligger och föder då vill säga )

• Poppy Lee

Hej alla,

men oj när ni skriver när jag är bortrest , typiskt! Helt omöjligt att läsa igenom allt, har bara skummat.

Grattis till alla som har lyckade vul, har fått behandlingar för slidkatarrer o dyl, ska gå på semester osv!

Beklagar nykomlingarnas mf men välkomnar er till tråden

EGO: Själv sitter jag på hotell med trådlöst internet, har befunnit oss hos svärisarna ett par dagar först, men nu är det Gbg och hotell som gäller, luxus! Älskar hotell.

Min förbaskade ÄL har såklart inte kommit den här månaden heller , jäkligt knäckande att den uteblivit 2 månader i rad (minst), det var ju i mars jag hade mf. Jag testar med stickor, men ingen stegring så långt ögat når. Känns skitjobbigt att behöva vänta tills augusti med att gå till gyn, men det är ju sommarstängt överallt

Vill kolla bakteriell vaginos också, så det kanske iofs är lika bra att inte bli gravid förrän det är gjort, men det är ändå så deprimerande att min kropp verkligen bråkar med mig, blä!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7