• StoraD

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

goda nyheter idag i tråden!

hurra för bra kurva idun
    hurra för diagnos och behandling mw
    hurra för bra provresultat poppy

gött!

hur det med blödandet BP?

lycka, hur går det, dag 2 nu?

• StoraD

hej mw! joo det är väl sådär, idag har jag gästföreläst (på engelska) på ett annat universitet så jag känner mig lite matt; är inte van att vara utanför kontoret! annars ok... jag brukar varje dag skriva i min i-kalender vilka symptom jag har så jag kan jämföra med månaden efter, och idag var precis som dag 8 de två senaste månaderna. *suck* jag kommer aldrig plussa...

• StoraD

hej Cactuz, det är en svårare fråga än vad man kan tro! ja, 75 mg är väl legio, vissa tar 150mg trombyl, men under en avgränsad period.

Sen när man ska ta dem. Vissa säger från äl, andra att man ska ta dem hela cykeln, andra säger att det kan störa infästningen och att det därför ska tas från plus.

Min gyn säger att det försvårar för ägget och fästa och säger från plus, alternativt bara 1/veckan. Andras läkare säger att plus är försent...

Men 2 mf är vanligt och det behöver inte vara ngn fara inför en tredje graviditet, det är ovanligt med upprepade missfall! Men jag förstår att du gör allt för att gardera dig! Lycka till!

• StoraD

jo jag vet mw, tack för tips. jag har faktiskt ätit bisolvon just för att det skulle motverka den tendensen... jag har ju plussat en gång med pergo så det ska väl kunna gå... asch jag vet inte

cactuz, jag önskar att jag kunde råda dig med när du ska börja med aspirinen...
    Och jag förstår din oro, även om det, som sagt, är så att tre mf faktiskt är väldigt ovanligt. Men nu gör du vad du kan för att hindra ett ev. tredje, mer kan du faktiskt inte göra! jag håller tummarna för dig!

• StoraD

nej, men din infallsvinkel är också bra, sist jag tog pergo läste jag mkt om detta och nojade ordentligt!

mammawannabe skrev 2008-09-04 21:42:20 följande:
    Lilla och Idun: Iduns idé att det "bara" är mer tid som behövs för plus LillaD-gumman är betydligt troligare än min, segt segt att vänta men troligen en bra förklaring. Tids nog kommer det ju att gå, så är det!
  • StoraD

tack tack, alla tre, för era vänliga ord!

nu ska jag läsa lite... kram o god natt

• StoraD

Krusbär, TSH är väl bara ett enkelt blodprov? kanske ska du ringa din gyn och höra om du får ta ett prov om du känner dig orolig?

BP: tack gums! man tar tre pergokurer och sedan ett uppehåll en kur, det är brukligt! jag har inget recept sedan på fortsatt behandling, så jag får väl ringa min käre gyn och höra.

• StoraD

Annapanna: åh jag beklagar verkligen er förlust
    jag har ingen kunskap om polyper och ärrbildningar tyvärr, mer än att jag, som Lycka77 har en väninna som haft flera ofarliga polyper som tagits bort.

Lycka: hoppas du har kul på ditt kalas, och trevlig tur imorgon!

a80: så skönt att allting såg bra ut med den lill*!

mw: Hoppas du får en bra helg i Gbg, och att det inte blir så jobbigt m blödningen!

krusbär: gött att du ska få ta om proverna gumman!

BP: jamen då håller vi tummarna för nya försök! och inte ska du ångra att ni väntade en månad, jag tror tvärtom att det var mkt klokt!

Hur går det med dig och försökande och lutealfas mamarazzi?

pops: hur mår du?

*vinkar till er andra raringar!*

• StoraD

Ja, jag sitter på jobbet faktiskt, men nä pops, jag är bara på dag 10... ingen mens än på ett tag (hoppas jag). Däremot har jag precis vräkt i mig ost (gul ost, inte mögelost) som hade blivit över från kick-offen, och nu är jag orolig att den är opastöriserad och jag ska få ett tidigt missfall bara därför. hatar dessa nojor...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7