• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

fruZ skrev 2008-07-16 22:24:43 följande:
    Ojdå, var det inte du Finesssan som sa att "lite koksalt i livmodern kan väl inte göra så ont"...jag är nog inte heller riktigt med ... toktrött, gonatt!
    Det är ok. Du får vara en tröttmössa dagen innan semester. Natti natti.
    Än har den feta damen inte sjungit
  • Finessan

Idun, skönt att det inte var något större fel. Säger som lillaD, vi får väl hoppas på ett plus då. Glad

Lilleskuttan, fy vad jobbigt med blödningen. Är det fortfarande rött eller är det brunt nu? Brunt är ju gammalt blod. Är det fortfarande rött så borde det betyda att det fortfarande blöder, eller? Håll dig lugn bara och vila massor. Inte reta bebis.

Kyss på er!

• Finessan

Jag har också funderat över Sandra. *vinkar till Sandra*

Magis, magen verkar vara bättre, men inatt hade vi en riktig skitnatt. Ingen av oss har direkt sovit något. Vida krystade och stånkade och stönade, men det kom varken prutt eller bajs. Nu har hon dock producerat och ligger utslagen och sover.

Jag funderade också på sjal, men har ändrat mig och vi ska köpa en ergonomisk sele i stället. Tycker det ser så varmt ut med sjal. Möjligen att det blir en till hösten.

Usch för det där med att pricka in ÄL och någon är borta. Vi hade tur. Sambon reser en del i jobbet, men lyckades med konststycket att alltid vara hemma över ÄL. Däremot har jag plussat två gånger när han varit bortrest.

• Finessan

Åh, vad kul med bio! *avis* Blir väl barnvagnsbio nästa gång. Glad

BB är tydligen ergonomiskt helt värdelösa. Bättre med sjal eller bärsele.

Har några nya Vida i galleriet.

• Finessan

Tack Strumpan, MW och BP.

MW, ibland går det bara inte att hålla bort längtan. Den är så otroligt stark. Jag hoppas att min lilla Vida ger er lite kraft att orka kämpa vidare. Glöm inte att jag också fick kämpa för att få henne och tillslut så gick det, även om jag i mina mörkaste stunder tvivlade starkt. Hon är ett levande bevis, min lilla skrutt.

BP, blödningar vid ÄL är inte helt ovanligt. Jag kunde få det ibland och känner fler som får ganska så rikliga. Sen är det klart att man börjar fundera om man aldrig haft det förut.

Usch, Vidas mage är skit igen.

• Finessan

Tack Bling. Jag tycker självklart också att hon är den sötste jag sett, men så är det med egna barn antar jag. Flört

BP, jag vet de som haft ÄL, men där det ej gett utslag på stickorna. En vän gjorde tom IVF med Äl-spruta och allt, men fick aldrig utslag. De ställde in allt den gången eftersom ägget aldrig lossnade. Som tur var så tyckte hon att hon hade ÄL-länningar så de sexade ändå. Det tog sig! Förvånad På egen hand. Otroligt. Så, lita inte fullt på stickorna. De kan även ge utslag, men att ägget aldrig lossnar.

Tack till dig också Snozie. Du låter helt klart gravid. Fortsätt så. Glad

Cia, hur går det med plånboken. Något nytt?

LillaD, skönt att få hem mannen och hopppas att du och katten hittar tillbaka till varandra igen.

Hur går det för Lilleskuttan?

Också nyfiken på våra BIM:are.

*står med pom-pom och hejar på Sandras bebis*

Kram till alla!

• Finessan

LillaD,

Det kunde hon gott ha! Vad är det för j-a servitris som säger så?! Förvånad

• Finessan

LillaD, det är så där. Hade en bättre dag igår och en bra natt i natt. I förrgår var det däremot katastrofalt. Ledsen Hoppas dagen idag blir ok. Det gör så ont mig att se henne ha sådana plågor.

• Finessan

Bling, bara kromosomprover här också.

a80, håller med Bling. Önskar dig så starkare streck imorgon!!!

Om 30 minuter för en månad sedan föddes lilla V!

• Finessan

Vida hälsar och tackar för grattis på 1-månadsdagen!

Åååh, a80. Dumma, dumma blod. Positivt är ju iaf att det blev starkare streck. Nu hoppas jag på att blodet är sånt där som en del har och inte betyder ett skit. Fyra tummar härifrån inför imorgon!!! Kram!

NenneN, välkommen hit. Tråden är verkligen en höjdartråd även om orsaken till varför vi är här är för jävlig. Visst får man barn efter flera mf. Jag hade fyra och nu har jag en flicka på en månad.

Vad spännande att du har fått en tid hos Dr Christiansen! Han är en av de största i missfallsvärlden. Dr B som vi går hos många här är lite inne på hans linje, immunologiska orsaker till mf. Ovanligt för att vara svensk läkare eftersom utredningarna oftast är mkt bristfälliga och det skylls på otur i stället. Fnys! Tror knappast att min lista behövs hos Dr C, men det kan itne skada att ta med den ändå.

Lilleskuttan, skänt att du blöder mindre. Bara fortsätta ta det lugnt. ska du på VUL igen?

Cia, spännande värre. Nu börjar det dra ihop sig för dig. Hur känns det? Nerverna under kontroll?

Magis, hur går det för dig?

Och Sandra, har det blivit någon bebis än?

*vinkar åt Bling, BP, Mammarazzi, Snozie och alla er andra*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7