• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Förresten klarade jag mig från att spricka. Förvånad Noll, nada, inget. Fick en fantastisk coachning av BM och klarade av att följa precis som hon sa. Sen var det inte det lättaste att hindra en halvutkommen cocosnöt från att sticka ut, men det lönade sig uppenbarligen. Att krysta ut bebisen var nog bland det häftigaste jag har gjort. Kul att det gick så bra också.

Än har den feta damen inte sjungit
  • Finessan

Lycka, att föda fram henne var coolt. När jag tyckte att döden var det vettigaste alternativet ett tag innan var det inte så kul. Fundersam

• Finessan

a80, om ni ska vänta en mens så tror jag nóg inte att du behöver börja nu. Vill du det ändå så är det ju inte direkt skadligt.

• Finessan

a80, alltså så tycker jag att du iaf ska köra efter ÄL så det finns i kroppen vid infästning. Om man ser på mig så var det där det sket sig för mig, solklart.

• Finessan

Haha, fyra inlägg från mig på några minuter, fem nu. Ja, hon sover. Glad

• Finessan

Magis, hon förlöste mig inte, men var in och hälsade på innan och ett par gånger efteråt. När hon kom in första gången var jag så borta i smärtdimmorna att jag bad henne rädda mig och plocka ut ungen. Hon gick inte med på det, märkligt.

Narkosläkaren fuckade up det en del så jag fick vänta två timmar på EDA:n, mindre kul. Den delen av förlossningen var fruktansvärd + att min BM då var tvungen att vara hos en annan så där låg jag utan BM-stöd och skrek efter snitt. Jag trodde jag skulle dö på fullaste allvar.

Jag inboxar dig mitt namn så ska du få hälsa så mycket till henne när du träffar henne.

Tack Poppy! Otroligt att slippa det. Det hade jag inte räknat med.

• Finessan

LillaD, tycker också att du kan flytta till Stockholm. Glad Jag bor i Hägersten, närmare bestömt Midsommarkransen. När det gäller Hägersten så tycker jag att Aspudde, Gröndal och Midsommarkransen är de bästa områdena. Här finns gott om grönska, vatten, mysiga gamla hus och nära till Vinterviken, där Alfred Nobel höll till med sin fabrik.

Vi trivs verkligen super här och det tar inte många minuter in med T-bana. Nu verkar det dock som om vi ska flytta eftersom hon som var och tittade på vår lägenhet vill ha den och även om hennes var sunkig så kan vi nog inte säga nej. 1 september är det som gäller.

Lycka, kramar!

BP, så länge inte mensen kommer finns hoppet. Håller mina tummar stenhårt!

Idag kommer BVC hem. Ska bli spännande och se om Vida har gått upp i vikt eftersom min amning har strulat så.

Kram på er alla!

• Finessan

Tack Saffran och grattis till VUL! Jag skulle absolut gå på konsert.

Lyck, hoppas du får en fin semester.

BP, skitmens! Tack för att du frågar, amningen har gått bättre idag.

Ang. T och mens så märkte jag aldrig någon skillnad. Däremot kunde det strula lite efter mf.

Min unge äter som hon ska! Normalt är att de går upp 150-200 g på en vecka. Vida hade gått upp 180 g på 3 dagar! Förvånad Nu är hon långt över sin födselvikt. Jag har varit så orolig eftersom hon bara har ätit så korta stundet, 5-10 min, men det räcker tydligen. Så skönt.

• Finessan

God morgon, eller god förmiddag kanske det är...

Håller med lillaD, skvätta på stickor är kul! Nu fick vi ju det magiska dygnet av Dr B när vi skulle få till det, men inte kunde jag låte bli stickorna för det.

Poppy, ha det så trevligt på landet!

Krusbär, spännande med proverna.

Får man längta lite till nästa sommar? Sommarhuset i Hälsingland får av förklariga skäl vara utan oss i sommar, men det är inte utan att man blir lite avis när man hör hur mysigt de har det där uppe nu. Sambons syster ringde igår, då satt hon vid den egna stranden och drack vitt vin i kvällssolen. Åhhh...

• Finessan

Alla som fyllde i sig nya på listan var vi bor i den här tråden. Kan inte ni göra om samma sak i bahandlingstråden så har vi alla på ett ställe.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7