• Cia o krabaten

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

a80: Oj, vad konstig sits. Lite omvänd. Tror du hanterar det bäst genom att vara ärlig.
    Trots allt så upplevde jag inte första mf'et som så hårt som de andra, men klart det var tufft ändå!

poppy: Tummarna hållna!

Lycka: När är det nåt nytt för dig?

*Saknar MCC*

• Cia o krabaten

a80: Snällt och starkt av dig tat vara ett stöd för henne nu!

POppy: *Funderar på att kampera utanför Carolina imorgon *

MWB: Nej usch vad tråkigt det blev med kalaset
    Så fel det kan bli i all välmening!

• Cia o krabaten

Sitter lite på nålar 2km från där Poppy ska på vul. Håller tummarna iaf.

Lycka: Välkommen hem, Jobba lugnt.

Idun: Välkommen hem du med och tack för att du tänker på mig
    Jag mår bra, men är lite "rädd" för att jag råkat ut för framfall ev ngn sort
    Måste ringa om efterkontroll imorgon...

Finesssan: Skönt att Vida är bättre! Härligt, man blir gladare mamma då också ju.
    Jag är sjukt sugen på att försöka få till en träff med er snart. Vad säger du, har du ngt förslag?

Mike's: å vad spännande att få vara med i en studie! grattis till det!

mama: sola ite åt mig med. Men du kommer hålla lite koll på tråden där borta också va?

• Cia o krabaten

Grattis Poppy!!!!!
    Nu kan jag sova middag

Ang MVC så väntade jag ju till v14 denna gång.
    Det första besööket handlar ju bara om info om mat och hälsa och det kan vi nog vid det här laget...
    Jag ledsnade på att AVBOKa besök hos MVC

• Cia o krabaten

Lycka: Nej inte alls.
    Tyckte det kändes skumt när jag duschade härom dagen och googlade på det. Men har inget konstaterat.

• Cia o krabaten

Man ska lyckas passa tfn-tider tidigt på morgonen också och helst utan hungriga skrikande barn

Jag är inte alls säker, emnd et känns lite knasigt.

Hur är det med dig idag?
    Jobbat klart?
    Inga nålar idag (Nie)?

• Cia o krabaten

mwb: Å vad härligt med weekend! Och Italien!
    frossa i farliga ostar och rökta skinkor Och vin och sånt annat som du inte får äta sen, för det blir ett sen med en graviditet.

• Cia o krabaten

Konstigt att lufttorkad skickna "smakade" mycket godare när man inte fick äta den bara
    Nu är det inte alls ngt speciellt!
    Och Brie mm har jag inte ens köpt än

Men jag smakade faktiskt lite vin i helgen!

• Cia o krabaten

a80: Grattis!!!!!
    Försök njuta av ditt UL! Det är så häftigt ju när man slipper vara livrädd...

• Cia o krabaten

Skulle också föreslå att spara urinprovet!
    Kolla bara på testet vad som står. Vissa ska ju testas i "rumstempererat urin"... Så du inte testar med för kallt!

• Cia o krabaten

Jag drömde när jag var mitt i "svartaste gropen", att jag var höggravid i väntrummet på förlossningen, bara dte att alla andra blev inropade före mig och det blev ALDRIG min tur
    Behövs inga drömtydare för den heller

• Cia o krabaten

Miss Turko: Svarar här för att ha frågorna, men hoppa till nya tråden sen. Välkommen in där

DrB har nu ändrat sina rekommendationer från 150mg tom v12 till att vara 150mg fram till plus och 75mg efter det tom v12.
    Egentligen "kvittar" det. 150mg skadar inte bebisen. Sen om du mår dåligt av dem är en annan sak.
    Jag är en av dem som först testat 75mg och fick då se ett hjärta i v7 men fick sen mf iaf
    Med 150mg tom v12 så gick det hela vägen för mig! Sonen är nu 7v

TNF tar man inte om under graviditeten. Man behandlar ju inte orsaken utan bara symptomen.

De flesta brukar vara restriktiva ang Trombyl för att det inte finns bevis i studier att det fungerar
    Men om det var jag hade jag kört på med 150mg.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7