• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Saffran: Vad kul att se dig här igen och vad härligt att höra att allt går bra! Appropå konserten tror jag precis som alla andra att det inte är någon som helst fara. Däremot om du känner dig nervös över det, ja då måste du känna efter själv. Är du så nervös att du inte får ngn behållning av konserten - då är det ju inget skoj. Å andra sidan kanske du glömmer bort oron när du väl är där?

Finesssan: Vad skönt att höra att hon äter så duktigt! Hon kan hon, lilla Vida! =)

HK: Ska inte du också ta och flytta till Sthlm? Precis som LillaD? *flirtar vilt*

Poppy: ja det där med att kissa på stickor - det är verkligen pest...

Lycka: Ha en riktigt skön semester!

• Idun 78

Krusbär: Åh går du hos Quintela? Henne skulle jag också börjat gå hos, med start precis efter midsommar, men hon sa att behandlingen skulle pågå i tre månader (vilket skulle kosta ca 6000 !)) och under den tiden var det mkt viktigt att jag inte blev gravid. Så jag tackade i slutändan nej. Fick du samma premisser? Ska bli spännande att se vad du tycker.

Jag har helt missat vilka prover du ska ta. Går du hos DrB eller går du ngnannanstans? Sorry att jag inte kommer ihåg....

BP: Ja nej då är det kanske inte mf:en som strular till mensen för dig.

LillaD: Säger som Finesssan - flytta till Sthlm så kan du få tillbringa massor med tid på landställen om du vill. Vårt ligger i Sthlms skärgård och vi har också tre hus (varav en gäststuga som du och maken gärna får kampera i om ni vill!).

• Idun 78

Hur i helsike kom smileysen dit? Jag gjorde ju ett kronor-tecken?

• Idun 78

Snälla, kan inte ngn förklara det där med smileysar för mig? Jag har ingen aning om hur ni gör för att få så fina smileysar? Och nu när jag gjorde ett kronor-tecken så fick jag en smiley istället. Snälla någon förklara?

• Idun 78

: - [
    : - o
    8 - )
    ; - )
    : - (
    : - D
    : - p
    : - )
    : - ?

• Idun 78

Förlåt ovan. Försökte bara testa om jag gjort rätt. Testar igen:

• Idun 78

Ja jippi! Nu funkade det! Nu vet jag! Yey - jag kan också börja göra smileysar. Nu jävlar kommer ni få se på smileysar i mina inlägg. *Hahahahahaha*

Nej ledsen för att jag tar upp massa space med nonsens. Nu ska jag gå på semester och kommer tyvärr inte ha ngn uppkoppling, mer än sporadiskt, de närmaste veckorna. Ha en riktigt skön sommar allihopa!!!

LillaD: Vi ses som tur är snart!

DND: En extra kram till dig!

på er alla!

• Idun 78

Tittar in lite snabbt... är bara hemma och tvättar innan bilen far iväg till nästa semestermål.

Lilleskuttan: Gud va kul att allt ser fortsatt bra ut på VUL. Det känns ju inte alls som längesen när du var tbx från DrB och han hade börjat prata om ev. IVF och inget kändes så kul - och nu är du HÄR istället, med ett litet knytt i magen! Det är så himla fantastiskt!!!

Bling: Härligt att ha dig tbx, även om jag förstår om du hellre hade velat stanna på paradisön! När får ni reda på hur det gått på röntgen? Ang. tidigare barn och sedan mf: Jag har för mig att ngn här inne tidigare berättat att DrB sagt att immunförsvaret ändrar sig i 5-årscykler - och att det kan vara anledningen till att det först går jättelätt att få barn, men sedan bara mf.

DND: Hoppas att du börjar må lite bättre. Jag vet hur du känner dig, jag har precis kommit ur ngra sådana veckor när man bara ser bebismagar och vagnar överallt, och allt - verkligen ALLT - känns pest. Just nu är dock alla dessa känslor som bortblåsta (märkligt vad snabbt man svänger ibland), och jag njuter istället av att vara barnfri. Sover oförskämt länge om morgnarna, går aldrig och lägger mig om kvällarna, dricker massor med kallt Riesling, och läser ruskigt mycket böcker, dvs. jag njuter av min lediga tid som jag aldrig hade kunnat om jag haft småbarn. Det här funkar dock bara så länge som jag kan lura mig själv att tro att ngn gg kommer även jag att bli mamma... Kommer den lille djävulen på axeln och viskar att jag nog kommer förbli barnlös - ja då är jag snabbt som tusan nere i gropen igen. Så jag är på min vakt och njuter så länge det varar.

EGO: Min mage är INTE vän med T... =-(

• Idun 78

Välkomna alla nya förresten och *vinkvink* till "gamlingarna"

• Idun 78

BP: Har du pratat med ngn läkare om det finns ngt för att lindra magsmärtan? För det här är inge skoj...

Bling: Vilken nervös väntan. Jag kommer tänka så mkt på er på måndag (jag är datorlös då) och hoppas att ni får positivt besked!

HK: Japp för var dag som går kommer vi allt närmare! Så det är lika bra att ligga i nu och läsa så mkt vi bara hinner (eller vad det nu är som man gillar att göra på sin fria tid).

Cia: Ja visst var det till dig DrB sagt det där om 5-årscykler?

Finesssan: Va skönt förresten att klådan är borta. Jag tänkte faktiskt på det häromdagen - hur det hade gått för dig med den, nu när lilla Vida är ute.

Magis: Om du vill får du gärna länka till din blogg, jag skulle gärna läsa den (och har inget emot att bli citerad) *älskar att stå i rampljuset*

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7