• Franka

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Nu fattar jag ingenting, det verkar ju finnas helt olika sätt att spola på. Det där med ballong på livmodertappen känner jag inte alls igen. Alla de tre gånger jag gjort det har det bara varit VUL + den lilla slangen som sprutar in vätskan. Och jag låg i en vanlig gynstol, precis som vanligt. Röntgen har jag heller aldrig varit med om?

Nu blir jag nervös inför eftermiddagen, tänk om det är nått annorlunda denna gång?

• Franka

Nu har jag spolats (bara med vanligt VUL och koksalt, ingen ballong så långt ögat nådde ) och läkaren kunde inte se nån sammanväxt. Tjoho! Så nu är det bara att tuta och köra!

Försökte få honom att kolla mina äggblåsor och räkna ut nästa ÄL men det kunde han inte sä här tidigt - annat är det med dr B, han kan han! Så jag köra med tempen och stickor. Har inte bestämt om vi ska hålla oss innan eller försöka varannan dag.

• Franka

Idun - dumma, varför blir det inte plus och varför har du ont? Tänker på dig! Hoppas du får en gyntid snart.

• Franka

Nån som vet hur säkert det är att att prova ÄL med tempen och ÄL test? Går temperaturen ALLTID upp vid ÄL? Eller är det olika mellan olika kvinnor och från gång till gång? Jag har ju bara tagit tempen en månad tidigare och då stämde det med ÄL-stickorna (samma dag) och Dr Bs mätning (på en dag när).

• Franka

Halloj,
    Visst är det lite knepigt det här med att båda i förhållandet måste vara hemma när det är dags för ÄL, när man inte har en aning om när den förväntas vara.

Maken har bokat en helg till Skåne i sommar och i höst ska jag både till Dublin med jobbet och sen till Rom med mamma + mostrarna. Ska ju blir jättekul, men tänk om jag har ÄL då?!

Egenligen vill jag inte planera någonting men man måste ju leva oxå. Får hålla tummarna för att det inte krockar.

• Franka

Idun - så fantastiskt att du kanske trots allt är gravid! Men kunde inte läkaren se nått alls, inte ens en fläck? När hade du ägglossning?
    Gynakuten till 03.00 låter inge vidare, hoppas du hade en bra bok med dig. Antar att du testar varje morgon nu då? Jag såg nått RFSL-test på ICA som kostade ca 70 kr för två tror jag det var. Kanske kan vara nått?

Snart åker till Halland för att gå på dop på söndag!

• Franka

BP - hur länge sedan var det du hade mens? Min ägglossning har varierat från 11-19 dagar efter mens! (Lutealfasen har oxå varierat och "vägt upp" så jag har ändå regelbunden mens - de som säger att Lutealfasen alltid är lika lång kan slänga sig i väggen ) Det blir väldigt dyrt med alla stickor, så nu har jag börjat ta tempen för att få en indikation och när temperaturen varierar mycket kommer jag testa med sticka. Vad jag ville säga var alltså att du kanske inte har missat ÄL utan den är sen.

• Franka

Åh, vad skönt lillskuttan! Men fortsätt du att ta det lygnt. fötterna upp och frukost på sängen

Lilla D - du är för härlig!!! Servistrisen kanske oxå har barnslöshetsproblem och var jättedeppig för hon fick mens samma dag.... Så kan man tänka om man är snäll. Men det är man ju inte alltid och man får väl fasen sköta sitt jobb

• Franka

Hej alla!
    DNT - tack för att du frågar, jag har legat lågt i FL, har inte riktigt tid att läsa allt ni skriver, men vill ändå veta hur det går för alla. Själv har jag BIM på fredag...

BP - jag var oxå riktigt oregelbunden med progesteronet tidigare, tog morgon och kväll och då kunde det bli en kl 01.00 och en kl 06.00. Det var nog inte helt lyckat, hörde av Finessan att man bör ta dem rätt regelbundet med ca 12 timmar imellan. (Fast det står inget om det på DR B´s recept). Så nu har jag börjat ta dem kl 23.00 och kl 11.00. Den på fm tar jag i rumpan (som att bajsa baklänges, konstig känsla ) så slipper jag ligga ner på jobbet och det blir inget kladd

• Franka

Lilla D och Idun - japp, imorgon är BIM om jag räknar från ÄL. Senaste mensen var ju sen pga progesteronet och det lär den väl vara denna månad oxå, så det är ingen idé att springa på toa, väldigt skönt faktiskt. Det är bara testet som kan ge mig svar

Har köpt de billiga RFSU-testerna på ICA: 2 för 79 kr, men de är inte så känsliga så jag får nog fortsätta testa under helgen, hua. Fyller år på söndag, gissa vad jag önskar mig?!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7