• Franka

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Cia - tack för länken, en sån sötnos!

Idun - lurigt med dina ÄL-test, så har det inte varit för mig. Visserligen har jag haft nått svagt streck dagen innan ÄL men när det väl kommer är det starkt och tjock så det var inget att tveka på. Du kanske ska köpa CBs ÄL-tester, har för mig att de är lättare att tyda: två streck = ÄL, oavsett styrka. Men de är lite dyrare...

Ego - testade minus i morse igen. Nu börjar det kännas kört, så jag försöker ställa in mig på att vi får försöka igen om två veckor.

Var ute igår i alla fall och det blev både drinkar, öl och vin, aj mitt huvud. Men kom trots allt ihåg att cykla hem mitt i allt kl 23.00 för att ta proggen och sen snabbt tillbaka igen, min vänner såg förvirrade ut

• Franka

Lilla d - hur långa blev era levnadsberättelser? Jag är uppe i åtta sidor nu... Vi ska skriva varsin, var det så för er oxå?

• Franka

Lilla d - oj så olika det kan vara. nej har inte sett Nepal. Ska spana in det.

• Franka

Det bidde inget plus i fölsedagspresent
    Åh, vad jobbigt det är att testa flera dagar i rad och bli lessen varje gång. Superjobbigt ju. Nästa månad ska jag vänta till dag 18 efter ÄL och bara testa då. Så det så. Hellre lessen i en dag än flera, resonerar jag.

Och jag som fyller år och allting. Massa släkt och vänner har ringt idag för att gratta. Jag har bara svarat på några få samtal och låtit telefonsvararen ta resten, orkar inte låtsas vara glad idag, och på sin födelsedag förväntas man ju vara det...
    Blev sur på mamma i natt oxå, jag ville gå och lägga mig innan midnatt (trött och deppig) men familjen ville fira mig kl 00.00 sa hon. Men jag orkade inte stå i centrum och försöka vara glad. Hon blev ledsen men sa att hon förstod. Kämpigt när jag ska försöka trösta min mamma när hon är ledsen för min skull. Moment 22, typ.

Lilla D - jag har träffat henne på ett första intromöte, men då visste vi inte vi skulle få henne. Hon verkar ok, gammal och erfaren.

• Franka

Poppy - jag har fått ÄL (och blivid gravid9) på dag 22, så det är verkligen inte kört!

DND - hade oxå hört att spolningen ska göras precis efter mens, men när jag träffade hysteroskopiläkaren sa han att det inte spelar någon roll. Jag förstår det som att spolning och hysteroskopi kollar samma sak, men det görs på olika sätt, därav olika krav på mensen.

Lilla D - dumma dumma dumma

• Franka

Hej hej,
    en fråga, ni som tar progesteron men slutar för att släppa fram mensen när det inte blir något plus, hur många dagar brukar det ta tills mensen kommer igång?

Tog sista proggen i söndags kväll och ännu inte det minsta mens i sikte (Gravid är jag inte, testade minus 18 dagar efter ÄL)

• Franka

Tack för era svar. Och idag kom mensen, alltid skönt med nått som funkar. Tror dock jag ska räkna med att ÄL kommer som om mensen inte var försenad, har hört att proggarna kan göra att man får "kortare" cykel.

a80 - tänker på dig imorgon!

Mammawannabe - är nästa onsdag första mottagningsdagen hos Lucina? Bokade du tiden innan semestern?

• Franka

Mamarazzi - ett tips: Ställ er i adoptionskön redan nu, då kommer inte ev mens nästa månad att kännas lika nedrig. Det är väldigt skönt att jobba parallellt!

• Franka

Intressant det där med surrogatmammor i Ukraina. Var hittade ni info om det? Kanske starta en tråd bara om det?

Finessan - jag var själv med i en sån där bokbytarkedja, men jag fick ingen bok själv Så jag har bestämt att jag hellre köper/lånar mina böcker själv

• Franka

Hej!
    Håller tummarna för alla med BIM snart!

Köpte RFSLs ÄL-test som var superbilliga, men är inte alls nöjd, man ska testa mellan 10.00-20.00, får varken ha kissat på fyra timmar eller dricka mycket, och själva testet ska ligga helt plant och tar 10 att avläsa! Omöjligt att få till på jobbet, med andra ord. Dessutom är det bara tillförlitligt till 96%... Så jag återgår till gamla hederliga Apoliva, säkert till 99% och mycket enklare att använda!

Blev uppringd av en gammal kompis som är gravid med tvåan, första är bara 11 månader... Hon klagade på att hon inte skulle få dricka på bröllopet vi ska på imorgon. Jag sa inget då, men sms:ade och meddelade att jag helst slipper sådana kommentarer med tanke på min historia. Är så nöjd att jag sa ifrån och hon blev lite ångerfylld!

• Franka

Nej, men Idun, så fantastiskt roligt - slår på stortrumman!!!
    Helt otroligt, är sååå glad för din skulle gumman, fick gåshud när jag läste! Oj oj oj så skoj

Själv fick jag ÄL i lördags när vi var på min kusins bröllop och delade rum med mamma, hennes man och två kusiner. Bra tajming... Så det fick bli en snabbis i bastun nere vid vattnet, nån timme innan vigseln och vi klarade det med två minuters mariginal innan min mormbror kom ner och skulle bada

• Franka

Nej Idun, åh nu börjar jag grina. Jag trodde på dig!!! Men, som alla andra skriver, det behöver ju inte vara kört. Har du gravtestat igen? Världen största kram gumman!

• Franka

Idun - åh, hoppas det går bra. Jag har massor av proggar hemma om du inte vill vänta tills receptet kommer från Lucina. Skicka maken vetja! Själv är jag hemma och e sjuk så jag vill inte gå ut annars hade jag gärna cyklat hem till dig med en leverans. Kram!

• Franka

Kajolajo - proggar = progesteronvaginatorer som tillför extra gulkroppshormon, tas i rumpan eller slidan morgon o kväll enligt vissa läkare

• Franka

Hej hej,
    jag ska på cellprov på tisdag. (Ni vet det det rutinmässiga man blir kallad till varannat år.) Vad jag minns så tar de bara ett litet prov av livmodertappen. Jag hade hade ÄL förra helgen. Det kan väl inte vara någon fara med ett cellprov, eller hur? Påverkar väl inte en eventuell graviditet, fram för allt inte så här tidigt?

Sen ska jag ta bort en visdomstand i höst oxå. Trombylen ska visst inte ställa till prblem men däremot vet jag inte vilka smärtstillande jag vågar ta eftersåt om jag är gravid/är efter ägglossning. Vad tror ni?

Usch vad jobbigt detta är, hela mitt vanliga liv styrs av eventuella graviditer osv. Jag vill leva som vanligt!!!

• Franka

Mikes bride - klart du får vara med, välkommen! Får vi kalla dig MB eller har nått annat nic? (enklare att skriva)

Poppy - jättegrattis, så härligt! Jag tänkte på att du och Finnjobba har haft sena missfall båda två och hon har fått sånt där band inopererat, inget för dig?

Så kul med massa plus i tråden! Hur många är vi som hänger här och hur många är gravida? Det börjar kännas som en skaplig procent nu, vad kan det vara?

Idun - hur går det för dig vännen?

• Franka

Eller kanske vi kallar dig Bruden?! Så riskerar vi inte att blanda ihop dig med BP. (många bokstavskombinationer e jobbigt att hålla i sär.)
    Mikes bride skrev 2008-08-31 21:52:08 följande:

Tack alla snälla!MB går fin, fint!a80 - håller alla tummar och tår att det går som det ska för dig!
  • Franka

Idun - åh så skönt med tid hos lucina redan på tisdag. Inte så många timmar dit. Vilken vecka är du i då, vad bör man kunna se?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7