• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Jag håller tummarna för dig också!

DND, klart man kan fira sin förlovningsdag! Det är ju världens mest speciella dag, det är ju den dagen ni ceremoniellt inför varandra visade att det är ni två! Hur förlovade ni er? Vi gjorde det på en bro i Paris mitt i natten med världens vackraste måne som vårt vittne!

Åh shit nu bara gråter och gråter jag. Alla hormoner och känslor virrar runt och jag får ingen rätsida på hur jag ska tackla det här och hur jag ska tänka. En del av mig vill bara ge upp och inse att det blir jag, mannen och hunden i evighet, amen. Inga barn.

• Idun 78

Åh DND, det låter ju som en helt fantastisk förlovning! Ja jo, jag försöker verkligen tänka vackra tankar... men det är inte lätt.

BP, I borde nog ringt vid det här laget om de skulle ställa in din tid, det var nämligen bara vissa tider de var tvungna att boka om.

• Idun 78

Poppy: Japp blödandet har lugnat sig. Jag var sjuk de första två gångerna, både vid plus och vid infästningen. Den här gg har jag dock inte varit sjuk alls, men jag inbillar mig att det kan ha med T att göra. Om nu T påverkar TNF-alfa så att immunförsvaret inte "kickar igång" vid befruktning så borde man ju inte bli sjuk (iaf inte pga att man är på smällen, sjuk kan man ju alltid bli ändå ) Ska du testa imorgon? Håller alla tummar och tår för dig!

• Idun 78

Kajolajo: T är Trombyl, vilket är ett blodförtunnande medel. En del läkare skriver ut det, antingen om man har en tendens att blodet koaguleras lätt, eller om man, som en del här i tråden, har för högt TNF-alfa. Ett högt TNF-alfa kan indikera att det är immunologiska orsaker till att man får upprepade missfall, men det är inte alla läkare som tror på detta. Min gör det dock.

Ja även om mf är skit! så tror jag att du kommer att gilla den här tråden. Här finns väldigt många trevliga människor som tillsammans besitter en fantastisk mängd kunskap om detta med upprepade mf.

• Idun 78

MW: Det var nog ett klokt beslut att påbörja kuren. Cystor är ju ofta helt ofarliga men växer de sig för stora kan det ju sluta illa. Med mig är det ok, jag ligger fortfarande ner och ska göra så imorgon också. Inga blödningar idag dock och inget ont, vilket är positivt.

Poppy: Jag håller tummarna så inför morgondagen!

Bling: Är också nyfiken, när får du resultaten?

Krusbär: Du lovar väl att rapportera imorgon när du fått resultaten?

• Idun 78

Kajolajo, jag är inte så säker på att immunologiska orsaker egentligen yttrar sig i ngt slags symtom. Däremot är vi många här med för högt TNF-alfa som upplevt att de blir väldigt sjuka i samma veva som de testat positivt, så det KAN finnas ett samband, men den är långt ifrån vetenskapligt bevisad.

Hur mår du nu? Blöder du ngt?

• Idun 78

MW: Ja håll alla fingrar och tår för att det var en ofarlig blödning. När får du dina resultat? Du försöker inte nu under tiden, visst var det så? Först ska cystan bort och sedan få provsvaren?

• Idun 78

Åh lilla Vida, kunde inte låta bli och skratta. Så sött att hon slår sig själv och så blir hon ledsen. Lilla lilla vännen. Åh shit nu fick jag Vida-abstinens igen.

Och Finesssan, den där picknicken låter ju hur mysig som allra helst. Jag kommer!

Lycka: Vilken j-la kompis! Hade ju varit trevligare om hon ringt först, istället för att bara skicka en bild. Tyvärr är det nog som Cia säger att hon inte tänkte sig för utan bara skickade till alla i adressboken.

MW: Vad är en HSG-undersökning? Varför har du bara en teltid hos Dr B? Då kan han ju inte undersöka dig för att se om cystan försvunnit eller ej? Eller det kanske du gör hos en annan gyn?

Poppy: Ja det kan mkt väl bara ha varit en ynka pytteliten blödning som såg värre ut pga T. *hoppas hoppas hoppas* Ok lördag, då satsar vi på det!

a80: Ja läkarna säger ju att det inte är farligt att jobba trots blödning, så länge man tar det lugnt. Själv ligger jag hemma idag också men sen ska jag nog gå iväg. Ska börja med när jag kommer till jobbet att kolla in var vilorummet är ngnstans.

Bling: Vad duktig du är med vikten! Hur är det med din man? Har tabletterna börjat verka ngt?

Cia: Har pyret fått ett namn ännu?

LillaD: Det är alltid lika härligt när du är här på FL igen! Du är såå saknad när du jobbar. Men du gör helt rätt! Ge den där avhandlingen vad den tål!

Kram kram till alla er andra!

• Idun 78

Cia, är det sant? Hette E Pip hela sitt första år? Det är ju jätteroligt!

Att följa sitt hjärta är svårt tycker jag. Helst vill man ju ligga ner hela graviditeten för att inte riskera ngt, men samtidigt känns det ju lite överdrivet minst sagt, om man inte som FinnJonna fått svart på vitt att det är det som gäller.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7