Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Åh Cia, vad mysigt ni verkar ha det...
själv förtorkar (läs förblöder) jag på kontoret... (ynklig - jag? )
Åh Cia, vad mysigt ni verkar ha det...
själv förtorkar (läs förblöder) jag på kontoret... (ynklig - jag? )
Åh HK, vad tråkigt att höra... Att gå och prata med någon kan jag verkligen varmt rekommendera. Hoppas bara att du får tag i någon som du känner förtroende för, för det är jätteviktigt! Men du, visst har du en IVF inplanerad senare i höst, när din man var klar med något? Eller kommer jag ihåg fel? Finns det inget du kan göra för dina stackars leder i väntan på nästa IVF? Jag förstår om du inte får äta de "tunga" medicinerna, men det finns inga "mjukare" mediciner som kanske iaf. hjälper lite grann? Vad säger din läkare? Kram kram kram
HK: Och du, du kommer inte att förbli barnlös!! Tänk på din vän som använde sig av en surrogatmamma i Ukraina! Det finns alltid en lösning! Kram igen
HK: Äsch det är du som är söt! Men vad trist... som att det inte är nog med bebisbekymmer, så har du så ont i kroppen också. fy f*n Men du, som sagt, tänk på att det finns alternativ, om det inte går den "naturliga" vägen. kram kram kram
Bling: Det är bra! Keep up the spirit! Vi får kanske råna en bank för att ha råd att bli föräldrar, men det får det vara värt! För föräldrar ska vi bli - absolut!
Mina vänner, som vanligt vid den här tiden far jag till landet och kommer åter först på söndag kväll. Adieu!
Poppy Lee skrev 2008-08-22 20:43:36 följande:
Crazy att jag är uppe så här dags, jag vet, men jag har så f*rbannat ont i magen. Troligtvis något jag ätit... Kunde dock inte riktigt hålla mig från att testa, nu när jag ändå är uppe, och det blev ett fint litet plus! Undrens tid är inte förbi...
a80: Fy vilken rysare... usch det där med blödningar är bara så hemskt, det startar ju en följetong av mardrömsscenarion i huvudet på en, skadad som man är... Tur att räkan mår bra!
Linan78: Du kan nog ha rätt i att det inte står så mkt om "barnbiten" i boken, jag kan nog ha läst om hennes barnönskan och adoption i en intervju med henne. Men boken är verkligen jättebra ändå - läs den!!
Ja, det där med en BIM-lista var inte så tokigt. Tack Cia för tipset! Nu hoppas vi att det är en tur-lista och att nästa plus kommer på onsdag!
Jag tror jag kommer fortsätta med två T per dag ett tag till, vågar inte riktigt trappa ned känner jag. Tid hos DrB har jag sedan tidigare inbokat nästa onsdag. Men istället för fortsatt mf-utredning blir det väl VUL istället.
MW: Nej jag tar inte progesteron. DrB har aldrig sagt att han tycker jag ska ta det. Kanske för att mina prog. värden var helt normala? Jag vet inte... Men jag har för mig att HK inte heller blivit ordinerad prog. av DrB. Om det är progesteronet som gör att mina bröst svullnar upp till små meloner direkt efter ÄL varje månad, så lider jag nog inte brist på prog. Men jag ska absolut fråga DrB om prog när jag träffar honom nästa vecka.
Har du påbörjat kuren ännu?
Good job, Franka!
Nu blöder jag - ordentligt...
FAN!