Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
BP; jotack. Här jobbar vi stenhårt på att glädjas och det funkar rätt bra! En liten blodstrimma igår morse, men sen ingenting.
Jag håller tummarna för dig och pillren nu!
BP; jotack. Här jobbar vi stenhårt på att glädjas och det funkar rätt bra! En liten blodstrimma igår morse, men sen ingenting.
Jag håller tummarna för dig och pillren nu!
Vad konstig sidan är! Det fattas delar av orden i högerkanten. Är det så för er med?
Ja, Poppy, nu har vi absolut slagit längdrekord! Jag tror att din strategi att inte tänka på graviditeten de första veckorna är helt rätt. Få tiden att gå till första VUL.
Idun; katastroftankarna är svåra att bli av med. De kommer för minsta lilla. Är väl inget annat att göra än att stå ut och försöka göra roliga distraherande saker (kanske svårt när man måste städa och tvätta som du idag )
Åh, Lycka, vad olidligt spännande! Du har förstås mina tummar med!
Det var Idun som sa förut att det var kul att se dig här, fast det såg ut som ett citat av mig. Men jag tycker förstås oxå det är kul! Tänk att du har börjat jobba, vad tiden går!
Åh, Poppy, vad jobbigt! Jag förstår precis känslorna inför din kollega och vän. Det är ju rent överjävligt! Och, ja, hon borde tänka på vad hon säger till dig. Hoppashoppashoppas att det går bra för dig den här gången! Det måste det!
En av mina bästa vänner är ju gravid och på dagen lika långt gången som jag och igår pratade vi faktiskt om vad som händer om det går skit för mig den här gången med. Och jag kunde säga att då kommer vi ju knappt kunna ses. Det kändes skönt. Hoppas du kan prata med din vän så oxå. Så kanske hon inser risken att förlora dig och är lite varsammare.
Laban; välkommen hit, beklagar att du behöver vara här! Jag tror inte alls att ASA är dumt för att koagulationsproverna var bra. Här inne är vi MÅNGA som har haft ok koagulationsprover, men som ändå får nån typ av behandling, antingen utan att fel hittats eller för att man går på Lucinakliniken och har påvisat förhöjt TNF-alfa. Titta in i behandlingstråden så ser du mer! Jag tror att det är viktigt dock att hitta nån läkare som man litar på som kan skriva ut behandling och följa graviditeten, för man är ju så sjukt orolig. Men hittar man ingen så skulle jag inte tveka att prova med Albyl Minor.
Laban; TNF och ANA är inte självklara prover för Landstingen i en missfallsutredning, just TNF är det en doktor i Stockholm som är spec på. Men kromosomprov ska ju ingå normalt så det tycker jag du ska be om. Säg som det är att du vill veta en gång för alla. Det borde de gå med på.
Mwb, jag jobbar i Motala den här veckan Men om ett par veckor börjar jag jobba på psyk, så bryter du ihop då ska jag minsann ta hand om dig
Jag undrar om det månne kan vara spökveckor på G här. Idag har jag nästan inte mått illa alls... Men det värsta av allt är att jag har nattliga svettningar av och till och det brukar jag alltid ha innan jag får mens och när graviditeter avstannar... Hua! Hoppas det bara är ett tecken på att HcG sjunker lite. Är det nån av er lyckligt gravida eller mammor som haft så? (vaknar dyblöt mitt i natten)
*längtar efter att min angelsound ska komma, men vet inte om jag vågar använda den*
Undrar oxå vart LillaD har tagit vägen. Men hon kanske har FL-paus.
Uj, lilla Vida! Hoppas hon piggar på sig snart!
*offrar till VUL-guden inför torsdag och måndag*
Jag äter bara Omega3 och Folsyra. Åt vitamineral kvinna förut, men ville oxå ta bort järnet när jag hade 158 i Hb så jag slutade. Äter väldigt varierat och mycket frukt och grönt så jag tror jag får i mig det mesta ändå.
Järnet vill man ta bort för att FÖR högt Hb under grav ökar risken för intrauterin fosterdöd.