Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
vad fick du för behandling?
vad fick du för behandling?
Oj spännande Acantha, håller tummarna!
Hella; fy vad jobbigt med panikångest, jag hade ju lite så i våras, bröt den onda cirkeln genom att åka till Paris. BRA att du har sjukskrivit dig och åkt till gotland. Kram!
LillaD; verkar ju inte jättefarligt, men sa du inte till läkaren att du försöker bli gravid? I så fall hoppas jag att du kan lita på att hon inte skriver ut nåt som du inte ska ta...
Grattis till lyckade VUL/UL!
Jag njuter av att vakna nu och veta att jag bara har imorgon natt kvar att jobba och sen fyra dagar nästa vecka. Sen SEMESTER! Helt fantastiskt underbart! Och natten till idag var rätt bra, inte panikmycket att göra hela tiden och rätt intressant.
Har nog lagt ner projektet att ring gyn om vaginos. Jag ORKAR inte. Får ta upp det efter semestern om jag inte är gravid eller om jag skulle bli gravid fråga dem då om de inte kan testa mig...
Nu ska jag ut på stan och fixa kläder till ett bröllop nästa vecka. Livet är gött ibland!
kram på er!
LillaD; sa din gyn så så ska du inte tveka att ta dem och inte oroa dig. Dessutom står det ju i Fass att man inte sett risk i djurstudier, och det är ju så att man inte rekommenderar det för att inte tillräckligt många tagit det, INTE för att man sett verkliga risker. Så ta dem!
hahahahah FAN vad roliga ni är! För ett halvår sen satt jag framför datorn för att gråta och älta, nu sitter jag lika ofta och skrattar så sambon undrar vad jag håller på med.
Välkommen hit lucki, även om jag beklagar det elände som för dig hit. Här finns kunskap och stöd i sorg, oro, glädje och frustration. Och MYCKET plats för allt ält man behöver bli av med.
Jobba nu duktigt LillaD! Själv "måste" jag ut och shoppa
Jag vill oxå läsa Magis blogg!
Har just haft en tok-shoppingrunda och köpt en klänning till ett bröllop vi ska på. Tur hade jag för det här var enda möjliga shoppingdagen och så hittade jag världens snyggaste som sitter perfekt! (fast jag får fylla på lite i bh:n, ingen gravid/ammande som kan dela med sig lite av behagen till mig som gud glömde?)
Sen har jag och sambon suttit på balkongen och ätit sushi och druckit vin och firat att jag bara har en natt kvar att jobba.
Min mage har oxå varit dum sista dagarna, men jag tror inte att det bara är Albylens fel, för den brukar bli sån här när jag sover konstigt. Men jag tar iaf Novalucol i samband med Albylen och sen extra vid behov och det hjälper en del.
Det finns inga bevis för att annat än Losec/Omeprazol hjälper mot magsår och magstrupsinflammation, men eftersom jag tror jag mest behöver symtomlindring så kör jag på det. Det är Kategori A läkemedel; inga kända risker vid graviditet. Så det kan du ju testa Idun. Och om det inte funkar så kan du köpa Omeprazol (mycket dyrare, se till att få recept om du ska äta det hela tiden!). Och tack för hälsningen i min blogg
sorry att jag är lite luddig... ja jag menar att man kan testa Novalucol (som är kategori A) men som BP säger kanske bara hjälper en liten stund. För mig räcker det i nuläget, men det är så klart olika.
DND; jag köpte den på Vila, mörklila, underklänning med tyll längst ner och över är det som en broderad klänning, sidenband under bysten och så kan man välja om man vill ha axelbanden på eller inte. Hett tips! Fanns ett par andra färger oxå.
Vid mina skrapningar har jag båda gångerna fått vänta 5-6 dagar. Jobbigt, sista gången hann det mesta ut innan. Men jag skrapade ändå för att jag och min dr tänkte att det skulle gå över fortare då. Tyrärr blödde jag ändå i 7 veckor... Så nästa gång (men det ska ju fan inte bli nån) skulle jag bara skrapa om det inte kom ut snabbt av sig självt. VIsst det gjorde ont att klara av det, men för mig drunknar den fysiska smärtan i den psykiska så det gör ingen större skillnad. Nästan skönt att få fokusera på sin kropp istället för sina tankar.
Men jag ska oxå säga att efter första skrapningen så blödde jag nästan ingenting, vilket ju var jätteskönt.
Jag var hästtjej en gång i veckan i Uppsala. Och gick på Katte gjorde jag oxå
Lucki; fyyy, vad jobbigt att vakna så mitt i detta helvete!
Bling; bra att du får semester, tråkigt med sånt besked.
Men vet ni; nu är sista gången på LÄNGE som jag sitter vaken så här dags! 3,5 timmar kvar av den här natten, sen fyra dagar nästa vecka... Förlåt att jag tjatar, men jag längtar nästan lika mycket efter att få vila som jag längtar efter plus...
Kram på er från Motala-natten!
Hej på er!
Hemma igen efter möhippehelg!
Bling; håller verkligen tummarna för er, ni ska inte ha mer skit nu!
Och Cia, hoppas vändningen fungerar. Men du får nog vara beredd på att det kan göra ont och fundera på hur ont du tycker det är värt. Jag har varit med och gjort ett vändningsförsök en gång, man får ta i rätt mycket. Men det är ju mycket värt om det lyckas!
Hella; Har du testat? Har du testat?
LillaD; skitmens! Unna dig nu lite vardagslyx så du piggar på dig och sen är det snart ny ÄL (med pergo igen?) och då blir man ju lite hoppfull igen...
Jag ingen aning om ifall min ÄL har varit eller inte och i så fall när. Rätt skönt! Men jag vet ju inte när jag ska förvänta mig mens eller inte mens(om en vecka eller två veckor?)... Vi som inte skulle försöka den här månaden har ändå haft sex varannan dag, men jag försöker att inte hoppas för mycket (jag ska ju vila från det på semestern) Men det är klart ett litet plus skulle göra livet mer spännande.
Poppy; man vet aldrig, när har du BIM? Och fy vad läskigt med Carolinabacken, den är inte att leka med!
Magis; det är verkligen helt underbart att det snart är dags för dig. Du är ett bevis på att det kan gå mot alla odds. Tack för allt hopp du sprider!