Tips för att MINSKA sexlusten!?
Hej på Er!
Det här känns lite avigt att skriva, tänker på alla Er som gör allt för att återfå sexlusten.
Så kommer jag med motsatt problem...
Man, mellan 20-30 år, gift sedan 2 år tillbaka, 2 småbarn.
Min fru har fått allt mindre sexlust de senast två åren, och haft problem med en del panikångest, depression mm. p.g.a av en del svåra år i hennes ungdom.
Mitt problem är det sexuella... när vi träffades var hon kåt, nyfiken och njöt av det.
Nu är det med nöd och näppe det blir 1gång/vecka, oftast 1gång/varannan vecka.
Det är rutinmässigt, förutsägbart - helt enkelt inte bra alls.
Vi har pratat om det här alldeles nyss, pratar ofta om det, och sedan hon började med psykofarmaka (ca 2mån sen) har hon inte ens tänkt på sex, säger hon själv.
Tidigare kunde hon ibland tänka på det, men var sällan sugen.
Nu tänker hon inte alls på det, och så gott som aldrig sugen.
Det är liksom ingen mening att komma med råd om hur man får igång sexlivet osv osv. Det är så här nu, hon går hos psykolog mm. för att förösöka reda ut sitt liv.
Nu till mitt eget problem.
Jag är en väldigt sexuell människa, har stor sexdrift, är väldigt nyfiken, prövar gärna olika saker osv.
Men i och med att min fru inte alls vill ha ens vanligt "missionären-sex" så går jag ständigt runt med ett stånd, med sex i tankarna.
Att runka ger mig liksom inget, blir väl av med ståndet, men känslan av att vilja ligga med henne hänger ständigt kvar!
Behöver seriösa förslag/ideér/tips på vad jag kan göra för
att minska min sexlust!?
Har tänkt väldigt mycket på det här, och känner att jag skulle må väldigt mycket bättre om min sexdrift minskade, om än tillfälligt.
Sliter hemskt ont i det här.
Tacksam för svar!