• Anonym (less&kåt)

Tips för att MINSKA sexlusten!?

Hej på Er!

Det här känns lite avigt att skriva, tänker på alla Er som gör allt för att återfå sexlusten.
    Så kommer jag med motsatt problem...

Man, mellan 20-30 år, gift sedan 2 år tillbaka, 2 småbarn.
    Min fru har fått allt mindre sexlust de senast två åren, och haft problem med en del panikångest, depression mm. p.g.a av en del svåra år i hennes ungdom.

Mitt problem är det sexuella... när vi träffades var hon kåt, nyfiken och njöt av det.
    Nu är det med nöd och näppe det blir 1gång/vecka, oftast 1gång/varannan vecka.
    Det är rutinmässigt, förutsägbart - helt enkelt inte bra alls.
    Vi har pratat om det här alldeles nyss, pratar ofta om det, och sedan hon började med psykofarmaka (ca 2mån sen) har hon inte ens tänkt på sex, säger hon själv.
    Tidigare kunde hon ibland tänka på det, men var sällan sugen.
    Nu tänker hon inte alls på det, och så gott som aldrig sugen.

Det är liksom ingen mening att komma med råd om hur man får igång sexlivet osv osv. Det är så här nu, hon går hos psykolog mm. för att förösöka reda ut sitt liv.

Nu till mitt eget problem.
    Jag är en väldigt sexuell människa, har stor sexdrift, är väldigt nyfiken, prövar gärna olika saker osv.
    Men i och med att min fru inte alls vill ha ens vanligt "missionären-sex" så går jag ständigt runt med ett stånd, med sex i tankarna.
    Att runka ger mig liksom inget, blir väl av med ståndet, men känslan av att vilja ligga med henne hänger ständigt kvar!

Behöver seriösa förslag/ideér/tips på vad jag kan göra för
    att minska min sexlust!?

Har tänkt väldigt mycket på det här, och känner att jag skulle må väldigt mycket bättre om min sexdrift minskade, om än tillfälligt.
    Sliter hemskt ont i det här.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips för att MINSKA sexlusten!?
  • Lena

Att inte ha sex (och itne onanera) brukar minska sexlusten, men det är jobbigt innan den minskar

• Anonym (tips)

tänk på tråkiga saker eller hitta på en hobby varje gång du blir sugen, kanske boxas? eller spela golf?simma spring på gym? nånting så du sysselsätter dig eller umgås med barnen det brukar ju inte göra en så sexuellt laddad

• Daddy Cool Swe

Tror mig förstå hur du känner. Och mitt patentråd brukar vara att fråga den andra varför h*n inte känner attraktion längre. Men i det här fallet vet vi ju varför, att orsaken är psykosomatisk - och det är ju beklämmande och inget du kan lasta henne för.
    Jag har ingen aning om hur man minskar sin sexualdrift. Så du får ju hoppas på att det löser sig mha terapi och medicin.
    Tycker hon att det är ett problem öht?
    Intressant att notera är att sexet gick åt fanders (hon började må dåligt) iom att ni gifte er. Några funderingar själv om det är en tillfällighet eller annat?

Kredd till dig att ta på dig att lösa "problemet". Det är nog inte få som skulle ge upp och/eller skaffa sig en älskarinna/älskare. Keep up the good work!

Stå på dig - annars gör andra det
  • Anonym (less&kåt)

Det hela hänger ihop på lite olika sätt.

Vi träffades när "vår" dotter var några mån gammal, och vi blev gravida ca ett halvår in i förhållandet.
    Det var iom den graviditeten som det hela verkligen började bli sämre.
    Att vi gifte oss i samma veva var mest en slump, en ganska ordentlig implusgrej. Kom på det, och 2 mån senare var vi gifta.

Tro mig, tanken på en älskarinna har slagit mig både en och trettio gånger.
    Men jag vet, och känner, att det löser en sak tillfälligt- men skapar 40 andra problem.
    Samtidigt så jag känner att jag inte kan svika min fru på det viset. Hon är trots allt min fru, som jag älskar.
    Min fru.

Alltså... det är lite intressant med en del som "saknar sexlust".
    För de själva, personligen, är det ju inget problem!
    Hon saknar lusten till sex, tänker inte på det överhuvudtaget.
    Så för henne saknas det inget...
    Hon vill kramas, ligga nära, allt sånt.
    Men just det sexuella...noll.
    Vi har haft diskussioner/samtal/gräl fler gånger än jag kan räkna.
    Vissa dagar är jag helt okej med det här, når nån slags "insikt" i det hela, medan jag andra dagar kan flippa ur totalt och känna att livet är hopplöst.
    Allt över en sån enkel grej, som var så kul och enkelt förut...

Att ingen på något läkemedelsbolag tar tag i det här...fixar ett lättillgängligt piller som dödar lusten.
    Fan vad det skulle sälja.....

• Anonym

Jag känner med dig..

Läste i Expressen för några dagar sedan om p-stavar för män. Fungerade tydligen bra utan att man blev steril. Dock gick sexlusten ner och man kunde få problem med styvheten.. Det löstes tydligen med hormonkrämer.. Problemet är dock att de tydligen inte produceras pga brist i efterfrågan men det kanske går att komma runt.

• Anonym

Jag och min sambo har samma sak här hemma, han har en otrolig sexdrift och nämner sex så fort vi pratar eller när han är hemma och vi träffas. Under tiden jag var gravid (dom sista 5 månaderna) kunde jag inte ha sex pga en infektion och då blev det väldigt lättirriterat här hemma och killen blev nästan aggresiv men sen kom sonen och då försökte vi ha sex igen men jag kände inget sug efter det så vi hade det väldigt sällan (ca 1-2 gånger varannan vecka) men så blev jag gravid igen efter ca 5 månder och då kom sexlusten tillbaka så jag tror att din tjej kanske kan be och få några hormontabletter av en läkare? Fast ni kanske inte vill gå den vägen med tanke på hur hon mår? För det verkar ju som om sexlivet får sig ett skjut om hormonerna kommer som en "smäll" så att säga.
    Min sambo har fortf väldigt stor sexdrift och jag har tappat den igen men vi löser det nu med att göra saker mest hela tiden och han gör det han tycker om tex fixar med bilen, tränar m.m så han är igång hela tiden och det gör att han klarar av att koppla bort sexet för en stund sen efter ett tag är suget mindre. Jag ska dock köpa ett piller som funkar på tjejer (kommer dock inte ihåg namnet) för på mig e det bara lusten som saknas och jag SAKNAR lusten..

men ja nu blev det långt och intimt men några förslag e alltså att vara upptagen så att säga, alltså att du gör sånt du tycker om mest hela tiden eller att din tjej skaffar sig nåt som gör henne glad (nån hobby eller så) eller att din tjej skaffar sig nått piller med hormoner.

• Anonym (less&kåt)

själv har jag fått lägga ner att överhuvudtaget nämna sex här hemma.
    det blev till slut som ett omedvetet tjat.
    menade inte att tjata, men hon upplevde det så till slut, och fick såklart ÄNNU mindre lust då.

jag gör vad jag kan för att hålla mig sysselsatt - vi har ett hus som jag renoverar löpande, har små projekt igång här och var.
    men det har som inte funkat det heller.
    tyvärr.
    tankarna vandrar gärna iväg mot vår relation, hur allt funkar osv.
    och då kommer sex upp, som vanligt.

vad gäller piller så är hon (antagligen p.g.a. mig) väldigt försiktig med sånt.
    jag har själv, fortfarande efter 2mån, svårt att acceptera att hon äter psykofarmaka.
    ogillar mediciner skarpt, tror det kan ha smittat av sig på henne med...
    men jag tackar för tipsen, ska ändå ta upp tipset om där pillren!

• Anonym

Lite knäppt kanske men kan inte du också knapra lite antidepp piller tills hon inte heller behöver de längre?

• Anonym

menar du ville ju ha ett piller som tar bort sexlust och de finns ju redan...i form av ssri

• Anonym (förstår)

Här kommer en annan sorglig själ som bara längtar efter sex med min sambo, felet på mig är bara det att jag är TJEJ!!! Det är liksom inte ok att säga att jag är mer sugen än honom, nästan alla mina vänner säger till mig att " Du vi har samma problem-fast tvärt om, d e nog fel på dig". Vi har visseligen sex men inte så ofta som jag skulle vilja, jag tror att han håller på att arbeta ihjäl sig och det är bara jobb i huvudet på honom. Jag har givetvis mina svackor när man inte är lika sugen men när jag e på topp så e jag och det blir som TS skriver att man tänker mer ju mindre man får, ja om man mår bra och längtar efter det.
    Jag saknar min sambos initiativ, det är nästan alltid jag som får ta första stegetoch då har vi det jättebra, vi har pratat om detta och han säger att det är sådan han är...MEN va 17, han var ju inte sådan förut, jag lämnade mina barns far för att han inte tyckte sex var av första prio, givetvis måste man hinna med livet för övrigt men jag vill ju utforska och upptäcka mer av det goda i livet, inte bara säga, nu e jag 30+ och min man e för trött för sex så då får jag torka igen nu då...nä fyyyyyy!! Får panik, hur gör ni alla män när tjejerna inte e speciellt sugna, jag tror att jag behöver råd från er.

• Anonym (C)
    Anonym (förstår) skrev 2008-07-09 10:26:43 följande:
    Här kommer en annan sorglig själ som bara längtar efter sex med min sambo, felet på mig är bara det att jag är TJEJ!!! Det är liksom inte ok att säga att jag är mer sugen än honom, nästan alla mina vänner säger till mig att " Du vi har samma problem-fast tvärt om, d e nog fel på dig". Vi har visseligen sex men inte så ofta som jag skulle vilja, jag tror att han håller på att arbeta ihjäl sig och det är bara jobb i huvudet på honom. Jag har givetvis mina svackor när man inte är lika sugen men när jag e på topp så e jag och det blir som TS skriver att man tänker mer ju mindre man får, ja om man mår bra och längtar efter det. Jag saknar min sambos initiativ, det är nästan alltid jag som får ta första stegetoch då har vi det jättebra, vi har pratat om detta och han säger att det är sådan han är...MEN va 17, han var ju inte sådan förut, jag lämnade mina barns far för att han inte tyckte sex var av första prio, givetvis måste man hinna med livet för övrigt men jag vill ju utforska och upptäcka mer av det goda i livet, inte bara säga, nu e jag 30+ och min man e för trött för sex så då får jag torka igen nu då...nä fyyyyyy!! Får panik, hur gör ni alla män när tjejerna inte e speciellt sugna, jag tror att jag behöver råd från er.
    Och även jag som är tjej stämmer in.
    Det känns som att min sambo mest ger mig ett "mercy fuck" då och då, och med hans egna ord "så du inte är otrogen".
    Jag är väldigt sexuell av mig. Jag behöver sex, närhet och beröring för att må bra. Två dagar utan sex kan få mig att bli genomdeppig och må extremt dåligt, och vi har sex ungefär 1-2 ggr/månad.

Han är helt enkelt inte sugen.

Jag vet att jag, oavsett kärlek till honom, skulle kunna vara otrogen bara för SEX, men jag biter ihop. Just för jag älskar honom, och skulle aldrig vilja såra med det sveket som en affär vid sidan om skulle betyda.

Min största skräck just nu är att jag ska tvingas leva ett sexlöst liv.
  • Anonym (less&kåt)

Instämmer nästan till fullo med föregånde skribent...!
    Enda skillnaden är att jag inte skulle kunna vara otrogen bara för SEX.
    Det...det funkar liksom inte.
    Jag vet att jag i så fall skulle ångra mig innan jag ens fått av kläderna, känna skräcken i hela kroppen.
    Har varit otrogen tidigare, dock inte mot min fru utan mot en tidigare flickvän.
    Då mer eller mindre bröt jag ihop mitt i akten och spenderade resten av kvällen storbölande i en famnen på en tjejkompis.

Nu den senaste veckan har det faktiskt blivit 2ggr, och hon har varit duktigt kåt, och dessutom hon som tagit initiativet!
    Känns mycket bra just nu.
    Det är förvisso efter samma gamla tråkiga "schema" det går efter, men...allt kan ju inte hända på en gång! =)

Har sagt till henne tidigare att jag emellanåt känt mig väldigt "lurad", eftersom hon innan allt brakade loss var kåt ofta, gillade både oral- och analsex.
    Men på det senaste halvåret, MINST, har det varit noll, nada, zip, av de varorna.
    Har (självklart) fått viss förståelse av henne, men vad hjälper väl det...

Hoppas det löser sig för Er andra som vill mer, själv tror jag att jag inte kommer få mer än jag får just nu på väldigt...väldigt...länge.

• Anonym (förstår)

Ja ibland så släpper det, va skönt för dig trådstartaren att det ser ljusare ut..
    Själv så hoppas jag på att det släpper nu när det snart e semestertider för min sambo och han får vila ut ordentligt, då brukar det släppa. Men som du C skrev så har jag också stort behov av sex och närhet och efter tre dagar utan sex börjar det nästan klia i kroppen, blir lättirriterad och mår skit. Jag tillfredställer mig på egen hand då tillfälle ges, har fyra ungar så nu på sommarlovet får jag panik..Det ges inte så många tillfällen till vaken sex m karl eller på egen hand, förutom när de somnat men då e han ju SÅ trött...
    ÅHH "jävla kärring" har jag lust att säga ibland..
    Men nu e han på resejobb så vi får väl se om han hunnit bli lite sugen när han varit borta från hemmets kaos ett tag..
    Men lycka till allihop! Skönt att höra att det iallafall finns en tjej till m lika problems..

• Alan123456

Försök ta "Prohair Finastride 1 mg" piller mot Håravfall. Den dödar allt sexlust i kroppen. Du är inte ensam i denna situation, nästan är 85% av män i Sverige lever i salibatizm, liv utan sex. Dessutom får du mer hår på kroppen.

• kk kk

en bild på gudrun schyman i sängkammaren?

• tomix11

Hade själv dessa problem med mycket sexlust som knappt gick att tygla och en fru som inte var så sugen på det. Men sedan blev det så att jag började knapra antidepressiva (sertralin) och till min glädje försvann lusten nästan helt och det blev bara lite lagom kvar så jag blev inte helt utan men lider inte längre av att bli avvisad av min fru. Så jag kan varmt rekomendera sertralin till ditt problem! Tack för mig!

• Simon 681

Kalldushar, meditation, vegankost.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • babe2u

Min sambo bad mig läsa den hör tråden :)

Efter månader av avhållsamhet.. eller vad man nu kallar det. Vi har en dotter på 2,5 pch sedan hon blev tillverkad, eller låt säga någon månad in i graviditeten försvann min sexlust helt och hållet.

Jag är tjejen. Innan har jag alltid varit den konstant kåtan som till och med gått tidigare kärlekar att backa på grund av "för mycket" och ofta.

Till följd av detta och min sambos situation som jag förstår har han utfört så gott som våldtäkt mot mig. Enda rimliga möjligheten till att vi fortfarande bor under samma tak är att jag är starkare än honom och att kärlek finns.. men vad är bästa steg. Jag vill ju ha sex. Som innan, men har ingen lust. Ideas? Någon?

• expert tyvärr

Först: Gratulerar er till att ni bägge medgett till att detta är ett problem, och ännu mer grattis till att ni kan tala om problemet. Bra idé av honom att be dig läsa trådarna på nätet, det blir inte lika laddat som när man ska diskutera verbalt och det är svårt att finna de rätta orden och samtidigt vara empatisk och behärskad i ett SÅ laddat ämne! 
      Du vill ha sex skriver du, BRA!  Börjar med några frågor: Kan du tillfredställa honom på andra sätt än samlag? Onanerar du/ han?  Om du kan tillfredställa honom på andra sätt så prova att experimentera där, hitta på nya sätt och platser, testa att planera det i förväg med honom. Då behåller/ förstärker ni närheten och intimiteten samt känslan av att sexlivet är "vårat"+ att varken han eller du behöver känna er så olyckliga och misslyckade och frustrerade. Och: kanske känner du hur det börjar pirra till lite i dig samtidigt? 
      Onanerar du/ han? Om du inte gör det: BÖRJA! Sex skapar sexlust! Om han gör det, försök göra det tillsammans, det är bra för närheten. 
      Och sist: Slappna av, det är ju bara sex!....Om det funkar är det 20% av ett förhållande sägs det. Om det inte funkar...då är det 80%. (Mer tror / vet jag...)
      Lycka till och meddela oss era framsteg/ bakslag. 

Svar på tråden Tips för att MINSKA sexlusten!?