Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Tråden för oss med IBS, del 7

Så där kan jag känna med, man vågar knappt gå någonstans för magen .

IrenerI skrev 2008-08-22 20:01:45 följande:
    De jag tycker är jobbigast med den är att de är så svårt att hitta på mat, och just nu vägrar jag nästan all lagad mat blir så illamående av de.. Vill helst bara småäta och de finns så lite sånt tycker jag..
  • Maddisen80

jo precis man är isolerad håller med, sen rädd att man ska skita på sig rent utsagt

IrenerI skrev 2008-08-22 20:05:55 följande:
    Nä jag har varit in till stan 3 ggr sen i maj, alltså ner på själva stan. Har varit utanför och handlat mat men de är väl ungefr de enda med. (Har 4mil till stanOch är så less på de, förut var man i stan flera ggr i veckan och umgicks med folk. Nu är man osocial och isolerad. pest..
  • Maddisen80

okis det är ju bra, men jag har även svårt att gå på gruppträningar för tror att man ska göra bort sig ,men min mage må bättre av träning

IrenerI skrev 2008-08-22 20:12:13 följande:
    Ungefär så ja. Att måste på toa när man är på stan och veta med sig att man måste hitta en och se hoppas att de inte är kö.Folk har ju sagt att ja men blir du dålig är de ju bara att åka hem.. Jo visst.. 4 mil i bil är ju mycet bättre.Finns ett ställe jag kan åka till och vara hyfsat lugn och de är Öppna förskolan. Tar max 10 min i bil och de flesta vet att jag har nån sorts magproblem iaf.
  • Maddisen80

jag tränar spinning och core. okis jo det är jobbigt med ibs magar,men varför råka vi ut för det?

IrenerI skrev 2008-08-22 20:17:53 följande:
    Hmm och min mage verka må sämre av tränig, om jag går en promenad börjar magen bråka. Verkar må bäst av att i princip ligga på soffan hela dagen. Mende lär antagligen även bero på att då är jag helt lugn med.Min mage reagerar på minsta lilla pyttestress elelr oro.
  • Maddisen80

jag har gaser,diarre förstoppad ,få ha tillgång till toa hela tiden ,vissa saker se man ut som man är gravid

IrenerI skrev 2008-08-22 20:35:58 följande:
    Slant på knapparna..Ja jag undrar de dagligen eftersom jag inte haft problem förut, knappt vetat vad magont varit.. så störigt.
  • Maddisen80

Välkommen hit,hoppas du kommer trivas här ,det tar nästan 1 år innan man få fastställd diagnos. koloskopi är inte rolig undersökning usch ,men de är bra att göra.
    Trasig Udda Strumpa skrev 2008-08-23 08:24:01 följande:

Hoppar in i tråden.............min läkare tror att jag har IBS men jag har inte fått någon diagnos då jag vägrar att genomgå en Coloskopi då jag tycker inte att mina besvärt är så stora så att en sådan undersökning behövs plus att jag är livrädd för den jag har alla symptom på IBS och inget tyder på något allvarligare jag har mest problem med diarré funderade lite på ni i tråden som har svårt att gå ut m.m för att ni måste ha en toalett i närheten är det diarré ni har problem med eller? det finns en bra medicin mot diarré som heter Imodium jag har ätit den medicinen nu i flera år och det är min räddning mot diarrén
  • Maddisen80

Jo jag gjorde ju fel med inolaxol ,jag lät de bli gele sen börja dricka.

3barnsmor35 skrev 2008-08-24 19:50:36 följande:
    Inolaxol *rysa* jag får väl börja m det snart igen även om det inte hjälpte så mkt. Om vi vill bli gravida får jag inte käka stoppande, det finns risk för fosterskador då. Behöver tips på all snäll stoppande mat, fullkorn och hela frön etc klarar jag inte - det känns som det river upp sår i magen.
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7