• Snurven

Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?

Vi har ett problem med min sambos ex.
    Min sambo och jag bor ihop och har ett gemesamt barn på 3 år. och så har min sambo en son på 10 år som bor hos oss varannan vecka.
    Exet, biomamman även kallad har inte jobbat på 5 år. Hon lider av nån deprission av nå slag..

Vi hjälper mer än gärna till när de gäller pengar, vi vill att han ska ha det bra där hos henne med.

Vi har sagt att vi betalar henne 3000 kr i månaden och då får hon hela barnbidraget så klart.. inräknat i dom här 3000 kronorna..

men hon är inte nöjd!?!?
    3000 borde ju lätt täcka upp matkkostnaden el?? Vi har dessutom bestämt att vi ska betala alla kläder och sånt ill honom. + betala för skolytflykter osv.. alltså, hon betalar ingenting för honom.

blir så ledsen när hon aldrig e nöjd..

• Svar på tråden Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?
  • Snurven

vi betalar alltså 2000 kr extra + kläder o allt annat han behöver.

• Snurven

hon har soc bidrag. Men har ine pengar över just för att hon har lån att betala o sånt som soc vägrar betala åt henne.
    därför skjuter vi till med pengar. Vi har inga problem med de förutom att hon inte e nöjd. Vad gör hon med pengarna?
    vi har aldrig gett henne mer än vad hon "ska ha" och kommer aldrig göra de heller.. vi ställer gärna upp men inte hur mycket som helst. ställer ju upp för sonen inte för henne.
    Jag o min sambo diskuterade om vi skulle börja behålla dom här 2000 kronorna och istället handla mat varje vecka åt sonen så hon slapp tänka på de.. på sätt kan hon ju inte handla upp pengarna, om hon inte säljer maten de vill säga :P

• Snurven
    Tezz72 skrev 2008-06-21 14:40:05 följande:
    Det lät som en bra ide.. Med maten alltså.. Kör ni sonen till hans mamma eller?
    ja de gör vi..
  • Snurven
    Tezz72 skrev 2008-06-21 14:43:04 följande:
    Då kan ni lämna över maten till henne och säg att nu får du hushålla med dom pengar du har..
    ja de va de vi tänkte.. :) är bara så jobbigt för vi vill veta vad hon gör med pengarna..

hemma hos henne ser de ur som vilken hem som helst... ett normal fint hem liksom.. hon köper inte extra prylar för att inreda el så.
    vi börjar tro att hon "knaprar piller" men hoppas inte att de är så. tänkte faktiskt göra en fuling någan gång vi lämnar honom, vi brukar gå upp på kaffe en snabbis för att prata igenom veckan o så.. tänkte att ja skulle glo runt lite extra för att se om ja hittar nåt synligt suspekt!!
    inte rota runt.. men ja, kolla runt..
  • Snurven
    MiaMaa skrev 2008-06-21 14:48:01 följande:
    eller så får han bo mer hos er och henne typ bara på helgerna.... och då får hon maten av er..sen så kan ni ju alltid säga att ni tar bort dom extra pengarna om hon inte slutar gnälla.
    så sant.. men han vill ju vara där. han trivs lika bra där som hos oss. han vet ju inte att vi betalar för honom när han e där.
    ta bort pengarna vill vi inte för då får han ingen mat..
  • Snurven
    Mori skrev 2008-06-21 14:48:43 följande:
    Förstår faktiskt oron, och att ni vill hålla lite koll. Verkar barnet må bra när det är hos henne?
    ooja de gör han. han trivs jätte bra där. Vi bor ganska nära varandra så han har ju vännerna och allt annat kvar så att säga :)
    Han har aldrig sagt nå negativt iaf.. om dom inte bråkat o han e arg på henne, då kan han ringa o va ledsen.. men inge mer..
  • Snurven
    Tezz72 skrev 2008-06-21 14:50:19 följande:
    Fråga henne vad hon gör med pengarna. Men du kan ju gå på toa och snabbt titta i badrumskåpet. Om hon knaprar piller så syns det på ögonen , pupillerna är större än normalt..
    mm tänkte osså på de där badrumsskåpet.. min sambo är orolig och samtidigt förbannad på att hon inte kan hålla i pengarna.
    har aldrig kollat så noga på ögonen, men nu ska ja de !!
  • Snurven
    Teskedsmamman skrev 2008-06-21 14:51:20 följande:
    Oavsett vad så ska hon lägga lika mycket pengar själv som ni gör varje månad... trots dålig inkomst.... Hon kan inte förvänta sig att ni ska betala hela sonens uppehälle, då får han flytta till er på heltid och så får hon betala underhåll...
    jo det vet vi.. men hon har ca 1500kr över varje månad efter att räkningarna e betalda. därför betalar vi.. vi har inget problem med att betala 2000 kr extra.. vill bara veta vad sjutton hon gör med pengarna eftersom hon vill ha mer??
  • Snurven
    Mori skrev 2008-06-21 14:54:05 följande:
    Det låter ju jättebra! Skönt för er att veta att barnet har det bra iallafall. Kanske bodre hon få hjälp med sin ekonomi, kommunen tillhandahåller så vitt jag vet sådan hjälp.Det verkar så underligt att hon inte kan tillgodose alla barnets ekonomiska behov på dryga 3000 krDe pengarna borde tom räcka till ett sparande...
    jo det är ju just de.. underligt! bara förnamnet :)
    vi ska prata med henne nu på söndag... hoppas bara de leder någonstans o att hon inte sätter sej ner som ett surigt barn o bara skriker.
Svar på tråden Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?