• Snurven

Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?

Vi har ett problem med min sambos ex.
    Min sambo och jag bor ihop och har ett gemesamt barn på 3 år. och så har min sambo en son på 10 år som bor hos oss varannan vecka.
    Exet, biomamman även kallad har inte jobbat på 5 år. Hon lider av nån deprission av nå slag..

Vi hjälper mer än gärna till när de gäller pengar, vi vill att han ska ha det bra där hos henne med.

Vi har sagt att vi betalar henne 3000 kr i månaden och då får hon hela barnbidraget så klart.. inräknat i dom här 3000 kronorna..

men hon är inte nöjd!?!?
    3000 borde ju lätt täcka upp matkkostnaden el?? Vi har dessutom bestämt att vi ska betala alla kläder och sånt ill honom. + betala för skolytflykter osv.. alltså, hon betalar ingenting för honom.

blir så ledsen när hon aldrig e nöjd..

• Svar på tråden Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?
  • Snurven

vi betalar alltså 2000 kr extra + kläder o allt annat han behöver.

• Tezz72

Hon borde vara mer än nöjd. Har ni pratat med henne om att allt ni köper och att hon får 2000 kr täcker allt för sonen. Ni ska inte försörja henne..

• Mori

Håller med föregående talar. Ni ska bidra till fösörjningen av barnet inte henne. 2000 kr plus barnbidraget måste garanterat täcka alla kostnader för barnet ÄVEN om ni inte köpte alla kläder... Behöver mamman hjälp med sin egen försörjning får hon väl vända sig till det socaiala. Ni ska inte stå för hennes kostnader!

• Anonym

Ni ska inte behöva betala ett dugg, klart hon "rider med" på generositetsvågen!
    Det killen behöver kan ni köpa ändå såsom kläder, skor etc
    Men inte ge biomamman reda pengar, det slår tillbaka på er tillsist, mycket vill ha mer heter inte helt utan anledning

• isako

Öhhh va!! Känns som hon inte behöver börja jobba tack vare er..!

Det är helt galet mycket pengar. Självklart skall sonen ha det bra men det är ju befängt.

Hade jag varit er så hade jag skurit ner med minst 2000 kr!
    Hade istället isf handlat kläder och saker till honom som han behöver. visst att man kan sticka till lite extra ibland men inte så. Plus att skall vi vara riktigt noggranna så skall hon klara sig med barnbidrag och underhåll... Har sett min morsa klara sig på mycker (!!) mindre än så...

Hade jag varit henne hade jag tackat gudarna för er två!

• Tezz72

Jag skulle vara supernöjd om min exman+fru hade ställt upp så för mig. Aldrig krävt en krona till. Som föregående talare skrev, så får hon vända sig till soc för sin egna försörjning.

• Snurven

hon har soc bidrag. Men har ine pengar över just för att hon har lån att betala o sånt som soc vägrar betala åt henne.
    därför skjuter vi till med pengar. Vi har inga problem med de förutom att hon inte e nöjd. Vad gör hon med pengarna?
    vi har aldrig gett henne mer än vad hon "ska ha" och kommer aldrig göra de heller.. vi ställer gärna upp men inte hur mycket som helst. ställer ju upp för sonen inte för henne.
    Jag o min sambo diskuterade om vi skulle börja behålla dom här 2000 kronorna och istället handla mat varje vecka åt sonen så hon slapp tänka på de.. på sätt kan hon ju inte handla upp pengarna, om hon inte säljer maten de vill säga :P

• Tezz72

Det lät som en bra ide.. Med maten alltså.. Kör ni sonen till hans mamma eller?

Snurven skrev 2008-06-21 14:37:51 följande:
    hon har soc bidrag. Men har ine pengar över just för att hon har lån att betala o sånt som soc vägrar betala åt henne.därför skjuter vi till med pengar. Vi har inga problem med de förutom att hon inte e nöjd. Vad gör hon med pengarna?vi har aldrig gett henne mer än vad hon "ska ha" och kommer aldrig göra de heller.. vi ställer gärna upp men inte hur mycket som helst. ställer ju upp för sonen inte för henne.Jag o min sambo diskuterade om vi skulle börja behålla dom här 2000 kronorna och istället handla mat varje vecka åt sonen så hon slapp tänka på de.. på sätt kan hon ju inte handla upp pengarna, om hon inte säljer maten de vill säga :P
  • Snurven
    Tezz72 skrev 2008-06-21 14:40:05 följande:
    Det lät som en bra ide.. Med maten alltså.. Kör ni sonen till hans mamma eller?
    ja de gör vi..
  • Tezz72

Då kan ni lämna över maten till henne och säg att nu får du hushålla med dom pengar du har..

Snurven skrev 2008-06-21 14:41:56 följande:
    ja de gör vi..
Svar på tråden Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?