• Tezz72

Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?

Hon borde vara mer än nöjd. Har ni pratat med henne om att allt ni köper och att hon får 2000 kr täcker allt för sonen. Ni ska inte försörja henne..

• Tezz72

Jag skulle vara supernöjd om min exman+fru hade ställt upp så för mig. Aldrig krävt en krona till. Som föregående talare skrev, så får hon vända sig till soc för sin egna försörjning.

• Tezz72

Det lät som en bra ide.. Med maten alltså.. Kör ni sonen till hans mamma eller?

Snurven skrev 2008-06-21 14:37:51 följande:
    hon har soc bidrag. Men har ine pengar över just för att hon har lån att betala o sånt som soc vägrar betala åt henne.därför skjuter vi till med pengar. Vi har inga problem med de förutom att hon inte e nöjd. Vad gör hon med pengarna?vi har aldrig gett henne mer än vad hon "ska ha" och kommer aldrig göra de heller.. vi ställer gärna upp men inte hur mycket som helst. ställer ju upp för sonen inte för henne.Jag o min sambo diskuterade om vi skulle börja behålla dom här 2000 kronorna och istället handla mat varje vecka åt sonen så hon slapp tänka på de.. på sätt kan hon ju inte handla upp pengarna, om hon inte säljer maten de vill säga :P
  • Tezz72

Då kan ni lämna över maten till henne och säg att nu får du hushålla med dom pengar du har..

Snurven skrev 2008-06-21 14:41:56 följande:
    ja de gör vi..
  • Tezz72

Fråga henne vad hon gör med pengarna. Men du kan ju gå på toa och snabbt titta i badrumskåpet. Om hon knaprar piller så syns det på ögonen , pupillerna är större än normalt..

Snurven skrev 2008-06-21 14:47:22 följande:
    ja de va de vi tänkte.. :) är bara så jobbigt för vi vill veta vad hon gör med pengarna.. hemma hos henne ser de ur som vilken hem som helst... ett normal fint hem liksom.. hon köper inte extra prylar för att inreda el så. vi börjar tro att hon "knaprar piller" men hoppas inte att de är så. tänkte faktiskt göra en fuling någan gång vi lämnar honom, vi brukar gå upp på kaffe en snabbis för att prata igenom veckan o så.. tänkte att ja skulle glo runt lite extra för att se om ja hittar nåt synligt suspekt!! inte rota runt.. men ja, kolla runt..
  • Tezz72

Håller med dig.

Mori skrev 2008-06-21 14:58:26 följande:
    Ni verkar så omtänksamma och snälla och jag  kan tycka att ni har all rätt att undra var pengarna tar vägen eftersom de är avsedda för barnet!
  • Tezz72

Det var så vi upptäckte att sambons ex knaprade piller och att hon darrade ovanligt mycket..
    Drakmamman 76 skrev 2008-06-21 15:00:28 följande:

Oj det om pupillerna är missvisande. Man kan ha större än normalt fastän man inte knaprar piller mm. Tyvärr har jag erfarenheten av att bli anklagad för missbruk på grund av mina pupiller. Men biomammans ex, Ts sambo nu borde isf märka skillnad i ögonen o pupillerna...
  • Tezz72

Flacknade blick också. Kan ni ha ögonkontakt med henne utan att hon tittar bort nervöst?

Snurven skrev 2008-06-21 15:07:12 följande:
    oj då! hoppas då för guds skull att våra misstankar inte e sanna.vi brukar lämna honom 10 på förmiddagen då hon alltid öppnar dörren i morgonrock.. inget fel me de, men hon darrar! fast vi har trott att hon e trött o behöver kaffe + att hon har ju en depprission och att de kanske va därför hon darrade, tabletterna hon äter för att må bra så att säga.. ja kan INGENTING om deprissioner el liknande inte om piller heller.. vet va alvedon e typ :S
  • Tezz72

Då är hon nog trööt. Försök lägga namnet på medicinen i minnet om du skulle hitta någon, för en vanlig medicin kan ge darrningar och trötthet.. Inte meningen att skrämma upp dig...

Snurven skrev 2008-06-21 15:11:02 följande:
    ja de kan vi ha.. inga problem. usch nu blir ja nervös :S
  • Tezz72

Jag ringde soc, då fick mamman hjälp och barnen var hos henne ändå, men då kom barnen till oss smutsiga,hungriga och me trasiga kläder.. Så jag var otroligt orolig för barnen. Hennes läkare kanske?

Snurven skrev 2008-06-21 15:13:11 följande:
    om det nu är så att de kommer fram att hon har problem av nå slag.. förutom henner deprission.. vart vänder vi oss då? utan att "skada" och blanda in sonen..
  • Tezz72

Kan de inte vara så att hon unnar sig själv något för dom pengarna? För att hon ska må bra för stunden. En liten tanke bara..

Snurven skrev 2008-06-21 15:17:49 följande:
    oj va hemskt! fy nej så hemskt e de ju inte. bara de här med att hon inte mår bra och sprätter bort pengarna som sonen ska leva på. ska prata med henne på söndag.. ska framföra den iden till sambon :) kanske blir obekvämt men de får vi ta isåfall.
  • Tezz72

Ja det är fel av henne. Menade inte att hon gör rätt, bara en tanke..

Snurven skrev 2008-06-21 15:38:51 följande:
    jo det är mycket möjligt! men det är ju fel eftersom dom här pengarna ska ju gå till sonen inte till henne. hade de blivit pengar över kunde hon ju "fått" dom.. men nu vill hon ju ha mer :S
  • Tezz72

Bra. Som sagt det blir ju lätt missförstånd när man skriver och inte kan prata ögö mot öga med personen på forumet.

Snurven skrev 2008-06-21 15:59:17 följande:
    ja ja förstod :)
Svar på tråden Hur mycketr ska man behöva betala egentligen?