Inlägg från: challis77 |Visa alla inlägg
  • challis77

Ni som fått barn i v. 33-34 eller där omkring...

Jag är nu i v. 34 (33+)

Har förhöjd blodtryck och hade +2 i protein.

Har haft högt tryck och proteiner till och från i några veckor nu. Går på täta kontroller eftersom man misstänker att det kan utvecklas till havandeskapsförgiftning.

Nu undrar jag hur det fått för er som fått ert barn så pass tidigt. Har det varit några komplikationer? Hur länge fick ni stanna kvar på BB? Kommer ert barn att utvecklas normalt eller har barnet större risker för något pga tidig födsel?

Tacksam för svar!

/nervös blivand förstabarnsmamma

Äntligen gravid! v. 34
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-13 21:55
    Nu är Leonard här, vattnet gick vid 14-tiden och väkarna kom vid 17-tiden. Kl 21.18 var han här, 3/7, i v. 35+2. Vi ligger inne på neo än (Leonard är 10 dagar idag) eftersom han inte kommit igån riktigt med amningen och han är väldigt trött, men annars är det bra med honom.
  • Svar på tråden Ni som fått barn i v. 33-34 eller där omkring...
  • challis77

Vad skönt att höra att det verkar gå bra för era bebisar trots tidig födsel!

Smuliz, att din stannade så länge, var det för att du hade gravdiabetes? Jag har själv diabetes och min kille i magen är redan +31%, han vägde 2900g nu senast.

Tack för era berättelser, det är jätteskönt och lugnande att läsa när det gått så bra! Är i v. 33+4 i dag, hoppas han kan stanna länge till i magen, har inga mer känningar av HF. Ska in på onsdag och ta nya tester.

Äntligen gravid! v. 34
Svar på tråden Ni som fått barn i v. 33-34 eller där omkring...