• gizzla

Tankar om att donera till bästa vän? Håller en relation det?

Funderar på att erbjuda att donera ägg till min bästa vän som har lite svårt att få barn.
    Men jag funderar lite på om vår realtion kommer överleva det? Då blir ju mina barn och hennes barn halvsyskon- och jag blir ju barnet biologiska mamma- blir inte det märkligt vid sammankomster?
    Tankar om detta?

• Svar på tråden Tankar om att donera till bästa vän? Håller en relation det?
  • gizzla

jo. men till ngn okänd skulle jag aldrig kunna donera. Jag ger ju trots allt bort mina gener känner jag och jag vet att barnet skulle få det bra i deras familj. sen känner jag iof lite att visst- om det skiter sig mellan oss- så har jag iaf gett henne detta och då kan det nästan vara värt risken att vår vänskap förstörs.... hmmm.

• gizzla

jo jag vet. Självklart är det ju upp till mig och den familjen. men jag vill bolla tankar lite som sagt för att kunna bli 100% säker på detta.

Michisen skrev 2008-06-15 11:42:45 följande:
    Ja - alltså, som jag skrev: Känner du att det är rätt för dig så gör det. :)
  • gizzla

nu är det ju så att det är jag som skulle donera ägg till henne :) Och jag vill absolut inte donera till ngn annan än just till henne... Så det håller inte ;)

Lillaliten skrev 2008-06-15 18:41:55 följande:
    Men om hon donerar ägg till någon annan hjälper ju hon dig fram i kön, då blir det kanske lite lättare? =) Lycka till!
Svar på tråden Tankar om att donera till bästa vän? Håller en relation det?