• gizzla

Tankar om att donera till bästa vän? Håller en relation det?

Funderar på att erbjuda att donera ägg till min bästa vän som har lite svårt att få barn.
    Men jag funderar lite på om vår realtion kommer överleva det? Då blir ju mina barn och hennes barn halvsyskon- och jag blir ju barnet biologiska mamma- blir inte det märkligt vid sammankomster?
    Tankar om detta?

• Svar på tråden Tankar om att donera till bästa vän? Håller en relation det?
  • Michisen

Känner du att det är rätt för dig så gör det.

Jag skulle inte göra det - även om det är hennes barn sen så skulle jag ha svårt att låta bli att tänka på att halva det biologiska materialet faktiskt kom från mig, eftersom man ser resultatet så ofta.

Lättare att hålla såna känslor borta när man hjälper någon helt okänd människa där man aldrig sedan träffar barnet ifråga.

Tror jag, alltså.

• gizzla

jo. men till ngn okänd skulle jag aldrig kunna donera. Jag ger ju trots allt bort mina gener känner jag och jag vet att barnet skulle få det bra i deras familj. sen känner jag iof lite att visst- om det skiter sig mellan oss- så har jag iaf gett henne detta och då kan det nästan vara värt risken att vår vänskap förstörs.... hmmm.

• Michisen

Ja - alltså, som jag skrev: Känner du att det är rätt för dig så gör det. :)

• gizzla

jo jag vet. Självklart är det ju upp till mig och den familjen. men jag vill bolla tankar lite som sagt för att kunna bli 100% säker på detta.

Michisen skrev 2008-06-15 11:42:45 följande:
    Ja - alltså, som jag skrev: Känner du att det är rätt för dig så gör det. :)
  • Raspberry81

Min kompis har bestämt sig för att donera till oss om det behövs.

Av vad jag sett i min bonusdotter tar min mans gener över rätt rejält, därför tror jag inte min kompis kommer känna att barnet är likt henne när vi träffas allihopa. Hon har heller inte barn ännu & överväger att själv inte skaffa barn, hon vill se världen och känner sig inte intresserad av barn helt enkelt. Sedan vet vi inte hur det blir i slutändan, men jag tror inte hon skulle se våra barn som halvsyskon till hennes barn.

När man väl donerat äggen tror jag det är viktigt att förstå att äggen utvecklas i mottagaren. Äggen är ett organ som du lämnar ifrån dig, inte färdiga barn.

• Mickis74

Har alltid sagt tvärnej på en sån fråga, MEN....det finns en person i mitt liv som jag skulle kunna göra det för men ingen annan.

• Lillaliten

Men om hon donerar ägg till någon annan hjälper ju hon dig fram i kön, då blir det kanske lite lättare? =)
    Lycka till!

• gizzla

nu är det ju så att det är jag som skulle donera ägg till henne :) Och jag vill absolut inte donera till ngn annan än just till henne... Så det håller inte ;)

Lillaliten skrev 2008-06-15 18:41:55 följande:
    Men om hon donerar ägg till någon annan hjälper ju hon dig fram i kön, då blir det kanske lite lättare? =) Lycka till!
  • Lillaliten
    Svar på #8
    Ja på på det viset!! Hehe, då har jag inga tips!! *Lycka till*
    Kram
  • Lycka1012

Tänk vilken fantastisk sak att göra för sin vän. Hon kommer alltid vara tacksam för din otroligt osjälviska handling. Jag tror nog att jag skulle göra det för min närmaste vän eller syster. Lycka till!

Svar på tråden Tankar om att donera till bästa vän? Håller en relation det?