Enormt kraftig mensvärk - hur tackla förlossning?
Hur har ni med enormt kraftig mensvärk* tacklat förlossningen?
*(sängliggande/svimmar)
Hur har ni med enormt kraftig mensvärk* tacklat förlossningen?
*(sängliggande/svimmar)
De kompisar jag har med KRAFTIG mensvärk, de har inte upplevt förlossningen särskilt hemskt för de är vana. Och svimmar gör de inte. Verkar inte som man gör det under ett förlossningsarbete.
Underbar fråga! För jag har tänkt att ställa den med! Jag har oxå sån smärta som du beskriver! Och så säger alla att man ska gånga det med 10! Då dör man ju!
Kan bara instämma. Jag hade kraftig mensvärk (var ofta tvungen att vara hemma från jobb) innan jag födde barn. Så när värkarna drog igång väntade jag på att det skulle bli mensvärk x 10.... Jag tänkte verkligen hela tiden att det måste ju vara värre än detta. Men det kom aldrig så när vi åkte in till förlossningen var jag redan öppen 10 cm. Jag skulle vilja hävda att min mensvärk hjälpte mig genom förlossningen!
Efter att jag fött barn har jag dessutom ingen mensvärk att prata om!
Samma här. Väntade mig att det skulle göra mycket ondare. Självklart gjorde det ONT men det gick att hantera genom att andas typ yogaandning. Kom oxå in när jag var öppen 10 cm.
Jag hade också sådan mensvärk innan jag födde barn och värkarna under förlossningen kändes INTE som mensvärk x10 utan mycket mindre. Som någon sa tidigare i tråden att "mensvärken var till hjälp" under förlossningen. Efter förlossningen har mensvärken aldrig kommit tillbaka.
*överlycklig* hoppas det stämmer på mig då alltså att smärttrösklen är så hög att det går att genomföra en fl utan smärtlindringsom jag hade tänkt
Har också undrat det där eftersom alla som jag pratat med sagt att det känns som MASSIV mensvärk....Sist jag hade mensvärk hade jag så ont så det flimrade för ögonen på mig så det var inte direkt betryggande...Sen har jag börjat tänka på att det borde gå i vågor under förlossningen och då BORDE det vara mer hanterbart....Kanske?
Har också funderat på detta men får med höra att jag typ ska ta det gånger 10 då...När jag har mensv ligger jag verkligen i badrummet halvt hängades över toaletten och spyr samtidigt som jag vill dö för smärtan i magen...då skulle man ju vara död på en förlossning i så fall ju...Skönt att höra att man kanske är något härdad då istället...